Vizitator Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 ... zau asa Nicolas, va credeam mai matur de atat, ati transformat o banala neintelegere intr-o polemica... Mariane, eu nu te-am jignit prin nimic. Comentariul meu a fost la obiect. Polemica ai demarat-o tu. Puteai pur si simplu sa iti asumi greseala, care in mod sigur a fost dintr-o neglijenta de exprimare. Ar fi fost nelalocul ei o intentie a mea de a vana o greseala de fond, asa cum s-a intamplat pe un alt forum, unde un memebru foarte cunoscut si pe ElForum, a facut un tapaj intreg pe baza unei asemenea greseli de exprimare, ba chiar a pornit o discutie teoretica offtopica pe acea tema. Greseli de acest gen poate face oricine. Ele nu ar trebui exagerate, ci doar semnalate ca atare celui in cauza - asta numai daca nu cumva cel in cauza nu accepta ca poate gresi. Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 .............. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 Ti-am semnalat-o prin citare. Daca nu ti-o recunosti este altceva. A fost "scurt". Iar "la obiect", am incheiat discutia aici. Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 ................. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 Asa este, s-a facut confuzie intre cei 2,4V/element baterie Pb cu tensiunea alternativa efectiva. Se mai intampla. Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 Am sters ce-am scris dezamagit fiind de felul cum Nicolas se fofileaza pierzandu-se printre detalii. Am spus clar, se detine o tensiune alternativa de 12V, asta bineinteles ca vine de la un secundar de traf si nu de la acumulator, si strict la secundarul ala am facut referire eu, am mai spus ca varful unei astfel de tensiuni este la 16,9V, si asa si este, dar n-am zis niciodata ceva si despre tensiunea de pe acumulator, asta Nicolas a inteles din proprie initiativa, am mai zis ca avand in vedere caderile inevitabile, ar fi de luat in calcul o tensiune continua ramasa de cca 15V, consider ca tot ce am zis este corect, daca Nicolas vrea neaparat sa aiba el dreptate, e problema lui. Link spre comentariu
Vizitator marianmihai1 Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 o intrebare am am vazut aici spunea cineva ca, la un redresor la 14 v transformatorul scoate cam 6A C e nu inteleg eu de ce eu la o transformatorul meu la 13 , 5 v scoate si 10 A Conteaza marimea transformatorului?ca nu inteleg Link spre comentariu
albasete Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Depinde de transformator, nu este o regula ca la 14 v sa ai 6 A. Pentru un redresor este ideal sa ai 14 - 18 v si 6 - 8 A, depinde de capacitatea acumulatorului. Link spre comentariu
albasete Postat Noiembrie 3, 2014 Partajează Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Am o nelamurire referitoare la schema dezbatuta aici, aceea din "Monteje electronice de vacanta" si anume: rezistenta R12 (0,33 Ohm) limiteaza curentul de incarcare stabilit din P1. In carte spune, citez:" daca dorim de exemplu, sa alegem pragul inferior al curentului maxim de incarcare la cca. 3 A, vom lua R 12 = 1 V / 3 A = 0,33 Ohm." In acest caz, daca transformatorul utilizat debiteaza 9 A, sa inteleg ca pot regla din P1 curentul intre 3 A si 9 A sau doar pana la 3 A ? De aceea am bolduit cuvintele, adica pragul inferior al curentului maxim care poate fi peste 3 A ? Sau trebuie sa folosesc o rezistenta de 0,1 ohm pentru o plaja pana la 10 A ? Daca in locul sigurantei de 5 A montez un ampermetru, pot "vizualiza" pe acesta reglajul din P1 ?( Vreau sa scot P1 pe panoul frontal .) Va multumesc. Editat Noiembrie 3, 2014 de albasete Link spre comentariu
albasete Postat Noiembrie 5, 2014 Partajează Postat Noiembrie 5, 2014 Multumesc. Rasfoind paginile topicului am gasit raspunsurile. Link spre comentariu
GeoMar Postat Noiembrie 28, 2014 Partajează Postat Noiembrie 28, 2014 Multumesc. Rasfoind paginile topicului am gasit raspunsurile. Cred ca ai gasit si cablajul pentru aceea schema. Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 29, 2014 Partajează Postat Noiembrie 29, 2014 "un redresor la 14 v transformatorul scoate cam 6A C e nu inteleg eu de ce eu la o transformatorul meu la 13 , 5 v scoate si 10 A Conteaza marimea transformatorului?ca nu inteleg :84'' Aici e vorba de putere; mai intai vezi ce caracteristici are acumulatorul, tip (aici vorbim de cele auto cu acid si Pb), capacitate (Ah) si tensiune (12V, aici). In general curentul de incarcare se ia a 10-a parte din capacitatea acumulatorului; un exemplu: pentru un acumulator de 55Ah trebuie asigurat un curent de 5,5A. Acum sa vedem daca avem un transformator care sa asigure acest curent la tensiunea maxima de incarcare, cca 15V dupa redresare. Deci trebuie un trafo de 15V*6A=90W putere activa. Practic trebuie un traf de peste 100W, daca e mai mare nu-i bai! Trebuie inteles ca acel curent este maxim ce trebuie asigurat acestui acumulator cand el este descarcat, sau, daca "cere" mai mult, peste 6A, se impune un reglaj cu un reostat; nu vom mentine in permanenta (prin cresterea tensiunii) acest curent! In permanenta se monitorizeaza tensiunea la borne (sa nu depaseasca cei 15V cc) si temperatura. Deasemenea trebuie avut grija, ca in exploatare, tensiunea sa nu scada sub 1,8V/ element si sa nu depaseasca 2,4V/element la incarcare. Link spre comentariu
albasete Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 Multumesc Geo-Mar ! Am facut si montajul, dar nu am avut timp sa-l testez. Link spre comentariu
albasete Postat Decembrie 3, 2014 Partajează Postat Decembrie 3, 2014 Ieri am testat si eu montajul discutat aici. Ca idee,cred ca functioneaza, dar ledul verde nu am vazut sa "palpaie", nici pe rezistenta R12 nu am "gasit" nicio tensiune. Am folosit un acumulator de UPS, care mai avea cca. 3.15 V. Am masurat tensiunea la bornele redresorulu cuplat la acumulator si aveam cca. 3.15 V, apoi am apasat butonul start si tensiunea a inceput sa creasca, pana pe la 8 - 9 V. Din P 1 nu am reusit sa reglez nimic, deorece pe R 12 nu i-mi dadea nicio tensiune. Montajul a fost alimentat cu 17 Vcc, nu am avut mai mult. Link spre comentariu
gica70 Postat Decembrie 3, 2014 Partajează Postat Decembrie 3, 2014 Daca ai aceasta tensiune de 3,15V pe acumulator nu mai "chinui" incarcatorul, acu e uscat si nu mai "ia" curent (rezistenta interna mare). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum