Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Simplitatea este de dorit dar ai putin spatiu de manevra, dovada toate interventiile de aici.

In general,o sursa in comutatie presupune cunostiinte mai aprofundate in domeniu(cel putin nu e la indemana oricarui incepator)...s-a ajuns la atatea pagini de discutie pt ca au fost multi care au incercat sa abordeze schema,si fiecare in functie de cat de "avansat" a fost,a intampinat mai multe sau mai putine greutati in a finaliza montajul asta,destul de banal de altfel,deci la un asemenea nivel,nici vorba sa abordeze o schema in comutatie.Sincer,daca as fi folosit in mod curent o astfel de scula,poate mi-as fi batut capul cu ceva mai evoluat,dar pt ca il folosesc destul de rar am considerat ca acopera nevoile in mod decent si am ramas la aceasta schema,pe care am reprodus-o de mai multe ori(deh,fiecare are prieteni care vor ajutati),si cu mici ajustari functie de traful gasit la indemana,a mers fara probleme de fiecare data.Faptul ca nu presupune componente mofturoase,constituie si asta un avantaj.Daca e sa analizam toate aspectele,ca dezavantaj ar fi ca necesita traf cu tensiune mai mare,implicit pierderi mari,dar se poate trai din cauza asta,si in configuratia data nu dispune de reglaj de curent pe plaja larga,dar suficient pt scopul propus...totusi e o scula dedicata,facuta functie de nevoile fiecaruia,nu are pretentia de scula universala ca sa se poata intretine de la acumulatori de scuter,pana la cei de camioane.
Link spre comentariu

Am vrut sa scot in evidenta problemele celor care vor sa faca schema cu un traf dat, cu tensiuni diferite de recomandarea autorului si nu problemele celor ce nu stapanesc circuitele electrice.Si nu este vorba de o sursa in comutatie direct pe retea, sau semipunte/ punte. Sau, doamne fereste, una rezonanta.Este vorba de un buck sa zicem cu 3843. Nu cred ca poate fi asa de greu. Si putina ambitie nu strica.

Link spre comentariu

Simplitatea este de dorit dar ai putin spatiu de manevra, dovada toate interventiile de aici.

In general,o sursa in comutatie presupune cunostiinte mai aprofundate in domeniu(cel putin nu e la indemana oricarui incepator)...s-a ajuns la atatea pagini de discutie pt ca au fost multi care au incercat sa abordeze schema,si fiecare in functie de cat de "avansat" a fost,a intampinat mai multe sau mai putine greutati in a finaliza montajul asta,destul de banal de altfel,deci la un asemenea nivel,nici vorba sa abordeze o schema in comutatie.Sincer,daca as fi folosit in mod curent o astfel de scula,poate mi-as fi batut capul cu ceva mai evoluat,dar pt ca il folosesc destul de rar am considerat ca acopera nevoile in mod decent si am ramas la aceasta schema,pe care am reprodus-o de mai multe ori(deh,fiecare are prieteni care vor ajutati),si cu mici ajustari functie de traful gasit la indemana,a mers fara probleme de fiecare data.Faptul ca nu presupune componente mofturoase,constituie si asta un avantaj.Daca e sa analizam toate aspectele,ca dezavantaj ar fi ca necesita traf cu tensiune mai mare,implicit pierderi mari,dar se poate trai din cauza asta,si in configuratia data nu dispune de reglaj de curent pe plaja larga,dar suficient pt scopul propus...totusi e o scula dedicata,facuta functie de nevoile fiecaruia,nu are pretentia de scula universala ca sa se poata intretine de la acumulatori de scuter,pana la cei de camioane.
asa este domnule Doru...este o discutie destul de lunga pentru acest incarcator . ca idee generala: este un incarcator destul de bun,se construieste usor>din punctul meu de vedere< si nu sunt la nivelul celor avansati. eu cel putin,cat si prietenii mei,ne facem treaba cu el si da,incarc si bat de scuter pana la baterii de 75ah...simplu:un comutator pus la un grup de rezistori -din 0,33 la nu mai stiu cat...il am de peste un an...fara interventii la el.trafo: 2x17v/7A,il am recuperat dintr-o statie de amplificare de prin Germania.
Link spre comentariu

Uite,eu am avut noroc,de fiecare data cand a apelat careva la mine,nu a avut decat o masina,neaccesorizata cu scuter sau camion :rade: Am ajutat pe cineva care avea matiz,bateria din cate retin era undeva la 30Ah...normal ca nu am bagat un traf care sa scoata 10A,era pacat de el sa-l foloseasca la doar 1/3 din ce poate da...si din discutii am inteles ca nu agreaza masinile de talie mare,ca sa aiba nevoie in timp de mai mult(ca dovada,acum are un hyundai i10)...omul voia o scula micuta,pe care sa se poata bizui s-o lase nesupravegheata pe baterie(cand era cazul).Altfel,binenteles ca se poate cu mici modificari extinderea domeniului de lucru,atat timp cat bateria e cu plumb,si regimul de incarcare e acelasi,diferind doar parametrii initiali.Nici la al meu nu m-am chinuit sa fac aceasta extindere de domeniu...eu folosesc de multa vreme baterii cu capacitate intre 65...75Ah,si poate debita max 10A(in regim termic normal),deci a lucrat lejer,iar pt baterii mai mici,am avut surse de tensiune,cu care m-am ajutat in rarele cazuri cand am avut nevoie,si n-am avut incarcator dedicat.

Link spre comentariu

...si din discutii am inteles ca nu agreaza masinile de talie mare,ca sa aiba nevoie in timp de mai mult...

Chiar daca si-ar fi schimbat optiunile personale in timp, o baterie de acumulatori mai mare, poate fi incarcata in cele mai bune conditii cu un incarcator constrit pentru una mai mica. Singurul inconvenient notabil este timpul mai indelungat de incarcare. Eu am incarcat ani de zile bateria de 180 Ah a unui tractor de 102 CP utilizand incarcatorul proiectat si construit pentru bateriile de 60 Ah. Dimpotriva, rata mai mica a impulsului de incarcare are efecte benefice asupra "longevitatii" bateriei de acumulatoare.
Link spre comentariu

Stiu despre acest aspect,insa din pacate nu intotdeauna dispunem si de timpul necesar pt un astfel de regim.Mai e si alt aspect,cand faci un lucru pt tine,tu impui conditiile de folosire,dar cand faci pt altcineva si esti nevoit sa-i spui ca ii trebuie 48 ore ca sa incarce o baterie,parca nu prea suna bine...in alta ordine de idei,daca va dori ca in loc de 12...14 ore sa o incarce in 48,e problema lui,nu are decat sa limiteze curentul de incarcare si a rezolvat-o.Daca la tractor puteati anticipa momentul folosirii si estima timpul necesar incarcarii,de regula la masinile folosite zilnic apar situatii in care tocmai timpul ne preseaza sa le avem in stare buna.Ce pot sa zic...eu de ex foloseam redresorul de cateva ori la 4...5 ani cand bateria era pe terminate,si ma apuca iarna cu ea obosita,si chiar si atunci nu abuzam de redresor,imi cumparam alta baterie pt ca e mai comod.In ultimii 3 ani de ex nu l-am folosit deloc pt bateria de pe masina ci pt a conserva o alta baterie,pt ca pe masina am avut baterie buna si n-a fost nevoie de redresor...e folosit rar si unii din aceasta cauza nici nu investesc,ci prefera sa imprumute.Mie nu-mi place nici sa iau cu imprumut dar nici sa dau mai mult de o singura data :rade:

Link spre comentariu

am o intrebare leata de redresorul asta care sa facut aici in topic rezistenta aceea de 0,33R/10w a inteles ca unii dintre dvs au facuto din kantal de unde se poate asi asa ceva eu am schibat pana acu cred ca vreo 4 normale ca se incing pana aproape de rosu si nu rezista la ai ult de 2 incarcari Sau mai pe romaneste o alta solutie nu exista?

Link spre comentariu

Nichelina cu diametrul de 1 mm, sau mai mare in functie de curentul care circula prin ea. Se pot pune mai multe fire de nichelina in paralel. Conditia este ca rezistenta sa fie cea necesara si sa nu se inroseasca.

Link spre comentariu
Vizitator l3on_rgby

Va salut! Am si eu o intrebare. As putea face un redresor auto din sursa de computer? Ce mi-ar mai trebuii? Am gasit de cumparat la 20euro, insa daca l-as face eu gratis sau cu bani putini ar fii mult mai mare satisfactia. Sursa stiu ca scoate 12v si destui wati. Is cam incepator in domeniu.

Link spre comentariu

sa inteleg ca daca rezistenta este ai mica ca si valoare se va inrosi acea rezistenta ?Intreb acest lucru deoarece sa masor 0,33R cu aparatul de masura imi va fi greu este o valoare ff mica si siur ma pacaleste

Link spre comentariu

sa inteleg ca daca rezistenta este ai mica ca si valoare se va inrosi acea rezistenta ?...

Relatia care da rezistenta este R=4ρl(1+αθ)/πd^2. In acelasi timp rezistenta R trebuie sa satisfaca ecuatia cunoscuta R=P/I^2. unde: R [Ω] este valoarea practica adoptata (din calcul) pentru acea rezistanta; P [W] este puterea disipata pe acea rezistenta la temperatura maximum admisibila θ [°C] (cel mult 25...30 °C); I [A] este valoarea maxima efectiva a curentului impulsurilor prin rezistenta; α [°C^-1] este coeficientul de variatie a rezistivitatii electrice cu temperatura, pentru materialul rezistiv ales; ρ [Ωmm^2/m] este rezistivitatea materialului la temperatura ambianta (15...20 °C); l [m] este lungimea conductorului metalic rezistiv; d [mm] este diametrul conductorului; π=3,1416. Pentru usurinta calculului se poate lua θ=17 °C, caz in care se neglijeaza produsul αθ si deci avem R=4ρl/πd^2. Din aceasta relatie cunoastem toate marimile, mai putin lungimea l [m] a conductorului reziztiv. Rezulta l=πRd^2/4ρ [m] lungimea necesara a conductorului. Rezistenta necesara in circuit se calculeaza din teorema Ohm, cu relatia R=U/I. Puterea disipata pe rezistenta, se calculeaza din relatia cunoscuta P=UI, unde U [V] este tensiunea la capetele rezistentei, care din cate mai stiu eu din recomandarile facute de autorul cartii, este de cel mult 1 V. Pentru un curent de impulsuri efectiv de 3 A, rezulta o rezistenta necesara in schema de R=1/3=0,33 [Ω] si o putere disipativa de cel mult P=1x3=3 [W]. Cu cat curentul necesar pentru incarcarea acumulatorului este mai mare, cu atat rezistenta R va fi mai mica, iar puterea disipata pe aceasta va creste. Pentru un curent efectiv de impulsuri de 10 A, va fi necesara o rezistenta R=1/10=0,1 [Ω] si o putere disipata de P=1x10=10 [W]. Conductorul se va dimensiona initial prin calcul, astfel incat sa se aleaga lungimea cea mai potrivita (convenabila) careia ii va corespunde diametrul d [mm]. Diametrul se va alege, considerand cel mult o densitate de curent J=1...2 A/mm^2 si se determina cu relatia d=(0,8...1,13)√I. Valorile mai mici ale coeficientului se iau pentru curenti mai mici, iar valorile mai mari pentru curenti mai mari prin rezistenta. Se procura un conductor cu diametrul standard mai mare decat cel rezultat din calcul si se reface calculul pentru lungimea l [m].
Link spre comentariu

Va salut! Am si eu o intrebare. As putea face un redresor auto din sursa de computer? Ce mi-ar mai trebuii? Am gasit de cumparat la 20euro, insa daca l-as face eu gratis sau cu bani putini ar fii mult mai mare satisfactia. Sursa stiu ca scoate 12v si destui wati. Is cam incepator in domeniu.

Pentru incarcarea acumulatorilor cu plumb e nevoie de 13,8v-14v
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

BunaAm atasat o schema cred..., facuta de multi inaintea mea.Initial montajul facut functioneaza bine, exact ca si in instructiuni.Problema e ca la un consum de 3-4A tranzistorul final(T1A) se incalzeste cam tare, nu mai zic daca as pune un consum de 6 A.Am incercat sa ajut tranzistorul punind in serie cu colectorul doua rezistente in paralel de 1 Ohm/16W, intr-adevar mai preia din sarcina tranzistorului dar nu cu mult.Problema e ca nici nu gasesc un radiator destul de mare sa-i pun...cred ca am sa sacrific vechiul radiator de la procesor ca tot are si ventilatorul pe el.Daca aveti ceva idei...va rog.Multumesc

post-46567-139829786285_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări