Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

reglajul pe rezistente pasive nu este posibil, deoarece acest montaj este conceput in asa fel sa nu existe tensiune pe iesire pana nu se conecteaza o baterie. Schema nu porneste daca nu are o tensiune la bornele de baterie.

Corect. Am construit redresorul cu cateva luni in urma, deja l-am testat pe diferite tipuri/capacitati de acumulatori, schema este excelenta, sunt multumit de el.
Link spre comentariu

Mai fratilor,nu mai bateti campii.Schema este prevazuta cu acel buton de initializare pt cazul cand bateria este descarcata excesiv, sub 4V(e vorba de R6 din baza lui T1),deci chiar daca acei condensatori cu care se vrea sa se faca probe, nu au tensiune la borne( si e firesc sa nu aiba),se pot initializa apasand acel buton care deblocheaza tiristorul la un prag mic,dar suficient cat tensiunea sa creasca pana pe la 8V,dupa care tensiunea se automentine prin montaj(daca e facut corect).Daca acea capacitate care se foloseste pt reglaj este suficient de potenta.se pot folosi rezistente care sa simuleze consumul de curent si se poate face linistit o prereglare in limita de +/-2%.Ajustarile finale se fac cu un acumulator,dar pt probe la banc nu trebuie in mod special acumulator...daca n-as fi facut,poate n-as fi insistat.E chiar indicat ca probele sa nu se faca pe acumulator,una din cauza ca la probe acumulatorul poate fi supus unui regim nu tocmai ortodox,alt motiv ar fi ca nu poti dispune tot timpul de un acumulator incarcat sau descarcat la interval de timp scurt,ca sa poti avea acces la capetele domeniului de lucru al redresorului,si nu in ultimul rand,nu toata lumea e dispusa sau are un acumulator pe care sa-l scoata de pe masina si sa-l duca in atelier,deci linistit se poate lucra si fara.

Link spre comentariu

Poti sa bobinezi secundarul si cu CuEm fi 10!! Degeaba,trebuie calculati parametri in functie de sectiunea miezului! Degeaba modifici secundarul daca nu ai in vedere si primarul! Nu uita de sectiunea miezului!Pierderi...etc! :nas:

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator EduardB

Salut, sunt nou pe forum.

 

Asa cum este perioada rece toti avem probleme cu baretiile de pe masina, mam apucat sa imi fac si eu un redresor auto, am folosit celebra si mult discutata schema cu tiristor: http://tinypic.com/view.php?pic=2na2p1c ... vAe8P1vbwI Am avut avut probleme cu eadar in mare parte am reusit sa o pun pe picioare.

 

Am o singura nelamurire dupa ce tremina incarcarea bateriei ledul ar trebui sa se stinga complet? Eu daca am redresorul inchis si il concetez la baterie mie mi se aprinde ledul ceea ce cred ca nu e normal, in poarta tiristorului am o tensine de 1,8V ceea ce inseaman ca tiristorul meu este deschide, nu mi se pare normal, unde ar putea fi greseala ca ma chinui de ceva timp si nu reusesc sa ii dau de capat.

 

In rest redresorul se comporta normal, cand ajunge sper finalul incarcari ledul palpaie, si la un moment dat imi taie curentul pentru incarcare(am legat si un ampermetru in serie si se vede cum acul se duce in 0) dar ledul meu nu se stinge de tot.

Link spre comentariu

In rest redresorul se comporta normal, cand ajunge sper finalul incarcari ledul palpaie, si la un moment dat imi taie curentul pentru incarcare(am legat si un ampermetru in serie si se vede cum acul se duce in 0) dar ledul meu nu se stinge de tot.

E un nonsens ce spui...Daca nu mai ai curent de incarcare(si spui ca ai verificat asta cu ampermetrul) automat nici LED-ul nu se poate aprinde,pt ca este alimentat de tensiunea ce pica pe rezistenta de 0,33 ohmi.Daca prin acea rezistenta nu trece curent, n-o sa ai nici tensiune la bornele ei.LED-ul ala la sfarsit de ciclu de incarcare palpaie in ritmul deschiderii tiristorului,din ce in ce mai rar,dar nu ajunge sa fie stins de tot,pt ca redresorul va compensa curentul de autodescarcare al acumulatorului cat timp acesta este cuplat la bornele redresorului alimentat.De aici si pana la a sta aprins permanent,la sfarsit de ciclu de incarcare, e oarece distanta.Concluzia ar fi ca ai legat LED-ul gresit(sau e un tip de LED mai ghiznovatic),sau e o eroare in executarea cablajului/conexiunilor,deci ar trebui sa nu fie chiar totul in regula.LED-ul are rol doar de semnalizare,deci ori cu el ori fara el,schema functioneaza f bine dar pt asta folosesti instrumente de masura,nu te poti baza pe indicatia acelui LED.... de ex de multe ori am si renuntat in a-l mai monta,pt ca obligatoriu pe fiecare varianta a existat macar un ampermetru,daca nu si un voltmetru pe panou,deci acel LED n-am mai considerat necesar sa-l mai montez.
Link spre comentariu

eu mi-am facut incarcatorul din "scheme de vacanta",il am de doi ani,merge foarte bine.ca thiristor am celebrul bt 151 cu radiator maricel,transformator 2x18v/6A.ca o idee -cand s-a incarcat bateria,la bornele ei sunt 14,3v(asa am reglat),scade I si ramane u constant,adica cum scria in revista ,o mentine pe incarcare.ledul palpaie rar.zic eu ca este foarte bun incarcatorul.cat despre acea rezitenta de 0,33 se poate calcula in functie de cati Ah are bateria.

Link spre comentariu
Vizitator EduardB

LED-ul ala la sfarsit de ciclu de incarcare palpaie in ritmul deschiderii tiristorului,din ce in ce mai rar,dar nu ajunge sa fie stins de tot,pt ca redresorul va compensa curentul de autodescarcare al acumulatorului cat timp acesta este cuplat la bornele redresorului alimentat.De aici si pana la a sta aprins permanent,la sfarsit de ciclu de incarcare, e oarece distanta.

Greseala mea in exprimare, exact cum ai explicat ledul meu nu se stinge de tot are o intensitate luminoasa mai mica decat in timpul incarcari (din exlicatiile revistei eu am inteles ca trebuie sa se stinga de tot din cauza asta nu imi ieseau mie calculele), deci totul e in regula. Dupa ce termint de reglat si de pus totul la punct am sa revin cu fotografii.
Link spre comentariu

Speram sa fie doar o eroare de comunicare...acel LED nu lumineaza continuu in nici o situatie.Chiar si cand curentul de incarcare este mare,doar da impresia ca lumineaza continuu,dar in realitate este comandat tot in impulsuri a caror frecventa este mare si nu pot fi sesizate cu ochiul liber,fiind percepute ca un iluminat continuu.La sfarsit de ciclu,aceste impulsuri luminoase devin rare,dar ca intensitate sunt tot aceleasi din timpul functionarii.Nu stiu cum lumineaza la tine mai slab sau continuu,dar probabil o sa te lamuresti pana la urma si cu acest aspect,daca restul functioneaza normal.

Link spre comentariu

Ritmul de "palpaire" al ledului de control, este in functie de starea de sulfatare (imbatranire) a bateriei. La o baterie noua, incarcata full, acest ritm va fi la cateva secunde odata. Daca bateria este la limita de sulfatare, atunci energia unui impuls de incarcare se iroseste in foarte scurt timp pentru satisfacerea proceselor chimice rapide care insotesc sulfatarea si palpairea va fi foarte deasa, chiar si la limita de sus a starii de incarcare a bateriei.

Link spre comentariu
Vizitator EduardB

Asa cum am promis am venit cu fotografii:

In interiorul cutiei:

Posted Image

 

In timplul incarcari:

Posted Image

 

Dupa terminarea incarcari:

Posted Image

 

Si asa arata redresorul meu:

Posted Image

 

Pe scurt mie imi place ce a iesit si sper sa ma tina multi ani de acum in colo. Astept si parerile voastre.

Link spre comentariu

Prima varianta am facut-o in 88 si merge si acum la un prieten.Daca piesele de forta sunt dimensionate corect(mai bine zis supradimensionate),numai daca il bagi in apa sau il scapi de la etaj ai sanse sa nu mai mearga.Ti-a iesit o scula gospodareasca.De fapt de asta nici n-am mai cautat alta schema mai evoluata,asta mi s-a parut suficient de fiabila,si cu celelalte avantaje care s-au mai amintit pe aici.Poate e doar o impresie sau din cauza pozei nu pot aprecia corect,dar mi se pare cam"subtirel" traful.De cat e sarma pe el(primar-secundar)?Vad ca i-ai bagat in coaste si un ventilator,asta parca imi confirma faptul ca in sarcina se cam incalzeste...binenteles,m-am orientat dupa ampermetru cu 10A cap scala,dar poate n-ai de gand sa ceri valoarea maxima,si atunci e ok.

Link spre comentariu

Traful nu cred ca da mai mult de 2...2,5 A, dupa conductorii din secundar care nu au mai mult de 1 mm diametru, dar chiar si asa este bine. Pentru un acumulator de 45 Ah, incarcat la 5 % din capacitate, adica 2,25 A, este suficient. Nici eu nu as utiliza 10 %, adica 4,5 A din multe motive. In aceste conditii, ventilatorul este chiar de prisos.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări