doru3160 Postat Octombrie 16, 2013 Partajează Postat Octombrie 16, 2013 Eu inca nu mi-am luat tractor,dar cum spuneam,robot am,numai ca nu-l folosesc,a ramas din alte vremuri,cand o baterie buna era aventura sa faci rost(si apoi pe dacie la cata electronica avea,chiar nu aveam o grija sa cuplez asa ceva)...acum nu mai sunt probleme de genul asta.Ma indoiesc sa aiba doar 12Kg,dar nici nu vreau sa contrazic...ce stiu eu e ca la amperajul declarat,un traf ar trebui sa aiba macar 1,6...1,7KW,iar pt o asemenea putere,miezul trebuie sa aiba macar 40cmp.O asemenea scula iese cu tot cu bobinaj si tole mai grea de 12 kg,dar probabil n-am eu toate datele problemei.Al meu e dintr-un traf de 1500W,redresare cu doar 2 diode(bialternanta cu punte mediana,diodele erau tare greu de gasit la asemenea amperaj),si cu tot cu cabluri si cutie,a iesit pe la 25 kg,adica te cam solicita sa-l cari prin nameti pana la masina,sa intinzi cablul de 220 macar 10 m(ca nu sunt conditii de garaj) si dupa ce-am pornit sa ma apuc sa strang cablurile tepene de frig si sa le duc inapoi.E cam mult pt religia mea,si am gasit mai comod sa duc o baterie cu 2 cabluri de cate 1m pana la masina,pornesc fara probleme cand e cazul(acum am baterie noua de 70Ah)si am scapat ieftin.In restul timpului acea baterie sta pe un UPS si alimenteaza oarece(ca e nevoie) Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 16, 2013 Partajează Postat Octombrie 16, 2013 Ca idee, nu trebuie un traf asa puternic. Pt mai putin de 2 minute de mers, se poate suprasolicita un traf mai mic (500W?) fara probleme! + ca temperatura la care e folosit e in jur de 0 grade!Un traf de sudura lucreaza in regim greu fata de un robot de ocazie. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 16, 2013 Partajează Postat Octombrie 16, 2013 Acuma stiu,dar trebuia sa-mi spui asta acum 30 ani Link spre comentariu
iuli09 Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 am construit incarcatorul dupa schema postata la pagina 36 si acum incerc sa fac reglajele ceea ce se dovedeste a nu fi foarte simplu pentru ca am nevoie de un acumulator incarcat complet si unul descarcat (aproape) complet . acumulatorul pe care vreau sa-l incarc este unul etans pe baza de plumb de 12v/20AH de tipul : Intrebarea este : acest tip de acumulator se considera incarcat atunci cand tensiunea la borne este 14.4V ? Exista degajare de gaze in timpul incarcarii ? Luand in considerare un curent maxim de incarcare de 2A , cam cat ar putea dura un ciclu complet de incarcare ? Link spre comentariu
radusa Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 Nu, la 14.4v acumulatorul a ajuns pe la 70-80% din capacitatea lui. La o incarcare cu 10% din capacitatea nominala, acest lucru se intampla cam in 6-8 ore, dupa care trebuie sa mai stea inca vreo 5 ore pt 'topping charge'. Deci o incarcare completa, la un curent de 10% din capacitatea nominala dureaza cam 12-14 ore. Din acest motiv nu recomand incarcatoarele care opresc automat incarcarea cand acumulatorul ajunge la 14.4V. Singura indicatie corecta ca acumulatorul este incarcat, este curentul absorbit din redresor. Cand acesta scade pe la 1-2% din capacitatea nominala, atunci se considera acumulatorul incarcat.Pt acumulatorul de 20Ah, incarcare cu 10% din capacitatea nominala, adica 2A, timpul este de 12-14 ore. Dar acumulatorii se pot incarca si mai repede, marind curentul de incarcare pana la maximum 30% din capacitatea nominala. De altfel pe acel acumulator de 20Ah ar trebui sa scrie ca 'Initial charge current = max. 6A', sau cam asa ceva. Nu exista degajare de gaze, decat daca se depaseste tensiunea max de incarcare permisa. Avand in vedere ca parerile difera foarte tare la capitolul asta, tin sa precizez ca tot ce am spus este doar o parere personala. Link spre comentariu
iuli09 Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 asta inseamna o tensiune de peste 17V pentru un acumulator incarcat 100% (nu este periculos pentru acumulator ? ); presupun ca este vorba de tensiunea citita la bornele aculmulatorului in timp ce este pe redresor . Atunci ce tensiune ar trebui sa am la bornele acumulatorului dupa ce deconectez redresorul ? Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 Schema iti asigura in prima parte functionare in regim de curent constant,limitat dupa dorinta,iar in a doua parte va intra in regim tensiune constanta si curentul va scade atat cat va permite starea acumulatorului.In regim curent constant(simulare acumulator descarcat),reglajele nu le faci pe acumulator ci pe o capacitate de valoare mare(peste 40000uf) plus rezistenta de sarcina,la valoarea la care vrei sa faci reglajele.Daca nu dispui de rezistente de putere,poti folosi diverse becuri auto,care sa-ti asigure consumul dorit,in diverse moduri de conectare.In regim de tensiune constanta(situatia acumulatorului incarcat) reglajul il faci doar pe capacitate,fara rezistenta de sarcina,sau pe una de valoare mare,care sa asigure un consum de cativa mA.Primul ciclu de incarcare il vei face supravegheat,si eventual faci mici ajustari,dupa care schema va functiona fara probleme,mai ales daca ai avut grija sa folosesti componente de calitate.Iti recomand totusi sa limitezi tensiunea maxima la 14,4V,nu mai explic de ce,ia-o tot ca pe o parere personala.Dupa decuplarea de pe redresor,acumulatorul va avea tensiunea de 14,4V(sau cat te vei hotara sa o reglezi) si in scurt timp va ajunge la 12,5...12,8 functie de stare,temperatura stocare, si asa va ramane un timp ce va depinde de curentul de autodescarcare propriu al acumulatorului.Schema nu intrerupe alimentarea incarcarii,ci doar limiteaza curentul de incarcare pt compensarea curentului de autodescarcare al acumulatorului,deci practic il vei putea lasa timp nelimitat,fara nici un pericol,in conditiile in care tensiunea la borne nu creste peste 14,4V.La tensiune mai mare n-am avut curaj sa incerc sa vad ce se intampla in timp...poate si pt ca n-am avut un acumulator de sacrificiu. Link spre comentariu
iuli09 Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 multumesc doru si radusa pentru ajutor ; schema este preluata din "Montaje electronice de vacanta" si acolo am gasit si varianta de reglaj cu un acumulator incarcat si unul "gol" : Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 30, 2013 Partajează Postat Noiembrie 30, 2013 De cate ori a fost pusa adresa aceasta. http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_battery Si daca graficul nici acela nu este sugestiv... Link spre comentariu
iuli09 Postat Noiembrie 30, 2013 Partajează Postat Noiembrie 30, 2013 habar n-am de cate ori a mai fost postat acel link , pentru mine e prima data cand il vad si din cate imi dau seama nu aduce nimic in plus fata de cele explicate de Doru mai sus . intrebarea mea nu era : care este procesul de incarcare al unui acumulator ci cum reglez un redresor pe care l-am construit pentru a incarca un acumulator ? Link spre comentariu
radusa Postat Noiembrie 30, 2013 Partajează Postat Noiembrie 30, 2013 Mai am cateva observatii:- reglajul pe rezistente pasive nu este posibil, deoarece acest montaj este conceput in asa fel sa nu existe tensiune pe iesire pana nu se conecteaza o baterie. Schema nu porneste daca nu are o tensiune la bornele de baterie. De aceea este pus si acel buton de pornire, pt cazul cand tensiunea acumulatorului este prea mica ca sa declanseze pornirea schemei. Deci reglajele trebuie facute neaparat cu un acumulator pe iesire, asa cum scrie in articol. Ce-i drept nu am pus niciodata o baterie de capacitati mari pe iesire, deci nu pot nega ca ar functiona reglajul in felul asta.- descrierea pe care ai prezentat-o in imagine este valabila pt R12=0.33ohm. Daca ai schimbat R12 cu alta valoare, pt a adapta curentul de incarcare nevoilor personale, atunci tensiunile citite pe R12 vor fi diferite (a se vedea legea lui OHM). - un acumulator se incarca la 14.4V, asa cum stie (aproape) toata lumea. In procesul de incarcare, mai ales in etapa intai, cea de limitare de curent, daca se creste tensiunea peste 14.4V acumulatorul va fierbe. Dar odata ce este incarcat, si curentul pe care il mai trage acumulatorul a scazut sub cei 3% (conform sursei Cadex), el poate fi supus unei tensiuni mai mari de aprox 16V, timp de 1-2 ore, pt egalizarea tensiunilor pe elementele interne ale bateriei. Incarcatoarele moderne au mai multe trepte de incarcare (denumite 'charge stage'). Cele mai simple sunt cu doua trepte ca cel din schema asta, si sunt treptele obligatorii (de baza) ale unui incarcator controlat electronic.Se mai adauga trepte inainte si dupa cele doua de baza, dupa cum urmeaza:- treapta I - pornirea incarcarii cu un curent mult redus in cazul acumulatoarelor f puternic descarcate, pana cand tensiunea pe ele ajunge pe la 10.5-11V dupa care se trece la - treapta II (obligatorie) - incarcare in CC (curent constant), pana cand acumulatorul ajunge la 14.4V dupa care se trece la - treapta III (obligatorie) - incarcare in CV (tensiune constanta), prin mentinerea tensiunii la nivel constant de 14.4V pt topping charge, pana cand curentul de incarcare scade la 3% din capacitatea nominala, dupa care se trece la - treapta IV - incarcarea de egalizare, prin aplicarea unei tensiuni de 16V, pentru 1-2 ore, dupa care se trece la - treapta V - float charge sau maintenance charge, in care se scade tensiunea de incarcare de 14.4V la tensiune de mentinere de 13.8V, la care un acumulator poate ramane timp indefinit cuplat la incarcator.Cam atat la capitolul cunostinte generale despre incarcarea acumulatoarelor. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 30, 2013 Partajează Postat Noiembrie 30, 2013 Mai am cateva observatii:- reglajul pe rezistente pasive nu este posibil, .Incearca si pe urma mai vedem daca afirmatia e valabila.Restul nu le contrazic,dar nu mi se pare firesc sa fii mai catolic decat papa sa imprimi un astfel de regim de incarcare unei baterii care vine pusa pe redresor odata la cateva luni,si nici atunci nu e sigur,daca e in exploatare pe masina,dar desigur,gusturile nu se discuta...eu am preferat varianta simpla,cine doreste poate sa faca varianta full cu procesor si s-a scos. Link spre comentariu
csongore Postat Decembrie 1, 2013 Partajează Postat Decembrie 1, 2013 Off topic Am scapat un redresor romanesc(40ani)de gunoi, cu putine piese,vopsea+7ore de munca -Ampermetru facut dintr-un vumetru-Borne de difuzor la iesire-Intrerupator Sursa are ca prindere un maner de dacie 1300 Asa a fost luat de pe talcioc cu 15leiBafta! Link spre comentariu
megaelac Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 http://tinypic.com/view.php?pic=2338cj&s=5#.UrXwNbTwoSo http://i26.tinypic.com/2i0alo2.jpg E o schema OK merge fara probleme cu mici modificari la tranzistori cu BC557 in loc de BC177. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 Pai despre asta s-a si discutat pana acum,dar e bine ca sunt deja 30 pagini si trebuia reactualizata Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum