Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

mai fratilor parca era vorba de REDRESOR AUTO nu de motoare totusi opritiva din off topic sau daca totusi vati aprins schimbativa id de messenger intre voi si nu mai poluati aiurea topicul

Link spre comentariu
Vizitator vasilica

am un transformator de tipul UPS de 24v are cam de vreo 15 kg scoate vreo 40 - 50 de amperi doresc sa i pun o rezistenta si un potentiometru pt a ii a ii scoate 14 volti si sa ramana cam aceiasi amperi si pt a putea regla amperii

Link spre comentariu
Vizitator vasilica

am un transformator de tipul UPS de 24v are cam de vreo 15 kg scoate vreo 40 - 50 de amperi doresc sa i pun o rezistenta si un potentiometru pt a ii a ii scoate 14 volti si sa ramana cam aceiasi amperi si pt a putea regla amperii

m am cultivat un pic pe aici si am constatat ca sunt niste potentiometre sau reostate (presupun ca is acelasi lucru ambele) care regleaza voltii unelele si unele regleaza amperii ma poate ajuta si pe mine cineva cu astfel de piese fiindu mi necesare la un transformator de 24v de care are vreo 60 de amperi pt un redresor de 12vmultumesc
Link spre comentariu

Valabil pt ambele postari(ultimele,chiar daca au acelasi titular))...aici e vorba de redresoare pt incarcat acumulatoare auto,cu oarecare grad de automatizare,si elementul de reglaj e cu siliciu,nicidecum rezistiv...ceea ce vrei sa faci intra in categoria elemente de incalzire locala,deci nu face obiectul topicului...ca fapt divers,la un traf de 24V/50A ca sa limitezi prin rezistenta tensiunea de incarcare la 14V,pastrand curentul,asa cum ai spus,iti va trebui o rezistenta de cca 0,28...0,3 ohmi si de vreo 700W...deci hai sa nu spunem ca e o aberatie,pt ca dpdv tehnic se poate,dar nu e prea ortodox si nimeni nu va aborda o asemenea solutie tehnica...deci sfatul e sa renunti la idee,sau sa abordezi o schema electronica,ce e capabila sa gestioneze valorile de curent/tensiune pe care le doresti,fara asemenea pierderi de energie.Prin absurd,sa admitem ca ai nevoie de asemenea curenti de incarcare,desi ce e peste 10A oricum e in plus pt cazurile uzuale,foloseste o schema cu tiristor(sau tranzistor daca iti e mai la indemana),si atunci majoritatea perifericelor folosite se vor incadra in limite rezonabile in ce priveste puterea disipata.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator piciu3

salutare ,referitor la incarcarea acumulatoarelor,de ceva timp tot caut o metoda pt a scapa de becul inseriat cu altceva si anume cu un tiristor care sa-mi micsoreze curentul de incarcare.Am ales sa fac prima schema http://www.niqro.3x.ro/baterie/baterie.htm deoarece sunt incepator in electronica .vazand schema cat era de simpla m-am apucat si am facut repede cablajul ,am bobinat si un traf cu mai multe mediane (15,17,19,23) crezand ca acea schema va functiona din prima :) numai bine ca m-am lovit de probleme si anume : acele 2 tiristoare nu le-am gasit deloc si asta m-a pus pe tusa . din toate troacele mele am facut rost de 2 tiristoare t30n12 ,un ESM 740 de printr-un sasiu de tv telefunken si 2 x BT151. yo credeam ca toate tiristoarele sunt la fel numai ca difera puterea :jytuiyu inainte sa le montez in schema respectiva mai intai am simulat in aer o incarcare cu t30n12 .de aici ce sa vad ca se incingea atat rezistenta de 10 ohmi cat si potentiometrul de 100 ohmi (ambii de 2 w) tiristorul era deschis la maxim ,curentul de incarcare 12-13 A pe o baterie de 12v si 10 Ah :speriat (am uitat sa precizez ca traful este bobinat cu sarma de 2,5 in secundar si in primar are 0.8 sau 1. i-am facut proba pe o baterie de 100Ah si am scos 14 A din el cu secundarul destul de cald ,sa zic asa, un 60 grade intr-un timp de jumatate de ora) . Ca sa ajunga sa regleze putin tirisorul i-am pus un potentiometru mult mai mare decat cel din schmea pt ca in sinea mea am crezut ca sta deschis la maxim datorita potentiometrului ca e prea mic .tura asta i-am bagat tensiunea pozitiva in poarta printr-un semireglabil de 5 kiloin loc de cel de 100 ohmi ,undeva pe la jumatea lui regla si el sa zicem din cei 12 A scadea la 9,5 - 10 A si daca ma duceam cu semireglabilul mai jos pt a ajunge la 1 A (atat cere acumulatorul) se inchidea tiristorul ,incarcarea orpindu-se . am facut acelasi test in aer si cu bt151 dar acesta regla curentul de incarcare tot cam undeva la jumatea unui semireglabil de 25 kilo inseriat cu poarta lui ,tot cam aceeasi valoare ca si la t30n12.

intrebarea mea este : pot face intr-un fel cu acei tiristori t30n12 in asa fel incat sa imi scada curentul mai mult ? daca tot fac un incarcator pt acumulatori de 12 V vreau sa incarc si acumulatori de scuter de 4Ah si de ups de 7Ah sau alti doi de 12v /10 Ah pe care ii am prin casa. deci intr-un cuvand vreau sa fac un reglaj pe tensiunea de 15 sau cea de 17 a trafului meu in asa fel incat sa pot reduce curentul pana la 0,4 A (pt incarcare baterii scuter) si pana la 10-12 A pt baterii mai mari deci pur si simplu sa misc un potentiometru si sa-mi scada curentul de incarcare sa scap de combinatia de becuri pe care o faceam pana acum .(becuri sau rezistente de 16 W recuperate de prin tv alb negru ). acum stiu ca veti spune ca e diferenta mare de amperaj si ca va trebui transformata in caldura cumva ,nu e problema ,am radiatori ,am si ventilatoare .

Daca nu se poate face nimic cu ceea ce am yo ,stiti cumva o alta schema simpla functionala?poate sa fie si cu 5-6 2n3055 sau irf -uri ,numai sa se gaseasca piesele usor . nu imi trebuie schema complicata,nu ma intereseaza desulfatare sau incarcare cu impulsuri sau cine stie ce tehnologii :)vreau o incarcare normala ,ma lipsesc si de oprirea automata daca e prea greu de facut .Sper sa se gaseasca cineva sa aiba rabdare sa ma lamureasca si pe mine .... Multumesc.

Link spre comentariu

Daca nu agreezi o schema electronica ce te poate scuti de supraveghere in timpul incarcarii,fa-ti un traf cu mai multe iesiri(daca detii un comutator capabil sa duca in curent)sau cu o singura infasurare in secundar si mai multe prize pe primar,si ai rezolvat-o.Redresoarele sovietice de demult,cam asa lucrau,si iti reglai curentul de incarcare dupa bunul plac.Am avut un asemenea redresor,pe care l-am facut cadou unui prieten,avea tensiuni din volt in volt incepand cu 10V si pana la 15V,iar ca rezistenta de limitare,folosea suntul de la ampermetru.Simplu,si fara bataie de cap...ai impresia ca o schema cu 2n3055 e mai simpla decat cea cu tiristor pe care am tot tocat-o pe aici?

Link spre comentariu
Vizitator piciu3

am avut un tranformator de genu cum spuneai ,cu mai multe mediane in primar ,totusi acela era de 24-27 v (in functie de medianele din primar ) avea sarma groasa tare in secundar ,cred ca era de 4 dupa ochiul meu . acesta l-am dat cuiva care vroia sa-l foloseasca pt a incarca acumulatori de 24(2x12). la 2n-uri ma gandeam ca e mai simplu cu un lm317 de exemplu... nu ar merge facut un astfel de incarcator cu lm317+ 6 2n-uri ? s-ar putea face in asa fel incat sa regleze si curentul ? sau nu agreeaza acumulatorul tensiunea stabilizata de lm ?as putea face un montaj de ala fara sa-i mai pun condensatorii de filtraj deloc . la schema asta

www.niqro.3x.ro/baterie/baterie.htm

Nu pot adapta cumva tiristorul meu t30n12 sau bt151? chiar nu am gasit t16n si nici t1n05...

Link spre comentariu

T30N12 este thyristor de 30 amperi si 1200 volti. BT 151 merge pus in locul lui T1N05. Cauta in datasheet-ul thyristorilor si vezi caracteristicile electrice ale acestora. Bafta.

Link spre comentariu
Vizitator piciu3

Stiam cati amperi suporta ,de aia m-am si ganditt ca ar tine mai bine decat cel de 16 A(t16n pe care nu l-am gasit) daca nu ma uitam in acele datasheturi ca broasca la polizor , nu ma mai milogeam pe forumuri sa ma ajute cineva .dupa capul meu cred ca t16n se deschide cu o tensiune mai mica decat ...sfatul tau " dute si studiaza pdf-urile " il aveam in cap de prima data ca orice om :) problema e ca ma depaseste ce e acolo .

Link spre comentariu

Poti folosi orice tiristor ce suporta un curent mai mare de 10A,nu cred ca poti iesi dintr-un magazin de profil in care ai cerut un tiristor de 10...30A cu tensiune de lucru mai mare de 50V in capsula TO220 sau TO218(si nu numai),fara sa gasesti nimic pt ce-ti trebuie,si nici nu costa o avere,daca nu gasesti nimic din recuperari. Poti folosi de asemenea orice sursa de tensiune reglabila,stabilizata sau nu,si de asemenea acumulatorul nu va avea nici o parere de spus,se va incarca fara probleme...singura diferenta va fi timpul pe care il vei consuma pazind acea incarcare,dar daca asta nu te deranjeaza,chiar nu vad ce sfaturi ti se pot da.S-a discutat mult pe marginea acestui subiect,e o schema functionala,la care gasesti pe langa explicatii si cablajul imprimat

http://i32.tinypic.com/2na2p1c.jpg

http://i27.tinypic.com/i41dvm.jpg

http://i26.tinypic.com/2uswu9x.jpg

In mod sigur,orice schema de alimentator cu tranzistor serie va putea fi folosita la asemenea aplicatie,daca va fi in parametrii solicitati,deci ramane la aprecierea personala ce si cum va face fiecare...totul e o chestiune de compromis...schema simpla isi va face(sau nu) treaba dar te va solicita ca timp in exploatare,o schema putin mai complicata te va solicita la inceput,in timpul constructiei,dar te va servi neconditionat,dupa.

Dupa felul cum pui problema,asa cum ai facut traful ala cu n-spe tensiuni,poti reface bobinajul pt tensiunile de care iti spuneam si il poti folosi doar cu punte redresoare,fara alte complicatii.

Link spre comentariu
Vizitator piciu3

Am facut acea schema (care am ales-o) in aer cu tiristorul de 30 A in locul celui de 16 , nu merge ,nu regleaza. traful nu-l mai pot rebobina deoarece scotand acele mediane afara le-am rasucit si cositorit bine ,am si lacuit bobina deci ramane asa cum l-am facut ,Odata ce spui ca nu conteaza tensiunea daca este stabilizata si ca nu sughita acumulatorul ,voi incerca sa fac ceva cu lm317 ca e mai simplu zic yo .Multumesc frumos pt sfaturi ,revin cu informatii cand termin incarcatorul .

Link spre comentariu

Buna seara.Sunt interesat de un redresor automat la 24v / 2...2,5A.Daca puteti sa ma jutati cu o schema functionala. Redresorul este folosit la incarcarea acumulatorilor unui scuter electric, acestia fiind de 20Ah. Doresc sa fie da 24v deoarece nu pot incarca separat fiecare acumulator in parte fra modificarea instalatiei electrice a scuterului.O seara buna.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Poti sa folosesti schema data de doru3160 mai sus cu mici modificari :DZ 24V(9v1);R2-100R(10);R4-10K(1k5);R7-10K(4k7);R13-4K7(2k2);T1,T2,T3-BC556(BC177);T4-BD237(2N2222)cu valorile astea functioneaza si daca doresti sa il duci la 12v doar schimband DZ cu una de 9v1 ca in schema originala pentru 24v tensiunea trafului trebuie de 30V amperajul macar dublu fata de cat e nevoiesucces

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Buns seara! Am terminat si eu de lipit piesele pentru redresorul din schema discutata in topic si merge "ca la carte". M-am lovit, insa de problema rezistentei sunt de 0.33ohmi. Eu am facut-o din 4 rezistente ceramice (albe) de 5w (puse serie-paralel incat sa obtin ce trebuie), dar se incalzesc prea tare. Asa ca vin cu urmatoarele intrebari:1. Dintr-o rezistenta sunt de la un multimetru, care masoara 0.01 ohmi, se poate obtine in vreun fel una de 0.33 ohmi utilizabila aici?2. Din ce alt material, inafara de manganina, pe care n-o gasesc , se poate confectiona aceasta rezistenta si cum?P.S : multumesc domnului Bercioiu pentru cablaj! :aplauze

Link spre comentariu

1.Nu e imposibil dar probabil o sa ramana prea putin material si o sa faca "plici".2.Electrozi de inox, sarma de inox sau constantan de 1mm, primele doua nu exceleaza la precizie dar in cazul de fata nu e o problema. Oricum "la rece" nu prea iese.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări