Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

E discutabila treaba...depinde de la tip la tip.Eu am montat pe unul un voltmetru digital cu afisaj cu LED-uri si a mers fara probleme,chiar daca am prelucrat putin tensiunea de intrare,dar la altul,am incercat cu unul cu cristale(evident,nu asta conteaza ci integratul aferent)si cu asta am avut probleme,in sensul ca nu era de loc stabil pe valoare cata vreme redresorul era pornit si in sarcina.M-am plictisit si nu am mai avut chef sa ma joc cu el,dar o sa vad daca pe intrare este perturbat sau pe alimentare,desi am infasurare separata la traf pt asa ceva.Si ca tot veni vorba de asta,trebuie vazut daca permite minus comun alimentare cu minus intrare,altfel nu prea poti sa-l folosesti decat cu alimentare separata galvanic de restul montajului(infasurare separata,sau alt traf micut care sa preia alimentarea jucariei)...dar in principiu trebuie sa mearga,desi parca la curent e mai fain cu ac(spun asta dupa ce-am vazut si cu digital cum e).

Link spre comentariu

Merita incercat daca tot este in "colectie"desi din cate am vazut,doar ca aspect sa fie diferit,dar ca utilitate daca are un analogic pt curent e mai mult decat suficient,tensiunea si asa e presetata,si nu se schimba in timp.E adevarat ca da mai bine la ochi un digital(chestiune de gust)...eu am montat pe tensiune unul din asta,pt ca tin bateria in conservare si imi e util sa stiu daca are 12,8 sau 12,3...la analogic e mai dificil de citit,mai ales daca scala e mica,la digital daca e calibrat cum trebuie nu depui nici un efort la citire,dar doar pt incarcare,mai ca nu merita bataia de cap(alimentare separata,prelucrarea tensiunii de intrare, calibrare...)

Link spre comentariu

Salut, Printre picaturi prinde contur si redresorul meu.post-24042-139829574022_thumb.jpgpost-24042-13982957403_thumb.jpgpost-24042-139829574037_thumb.jpg Tranzistori folositi: T1 - T3 - C557C. T4 - 2N2222A Intrebare: valorile condensatorilor sunt critice? Am niste c cu tantal dar au alte valori. R14 m-am gandit sa il fac din 9 rezistente de 0,33 ohm/3W: leg in paralel 3 ramuri formate din cate 3 rezistente inseriate. Rezultatul: 0,33 ohm/3x9W (conform calculelor facute de mine). Stima,

Link spre comentariu
Cat ar` fi de scurte drumurile, bateria nu are de ce sa se descarce daca este in mintile ei... Nu ai tu consumatori sa depasesti cat scoate alternatorul fie el si de 50 A (adica mic) ! Mie-mi suna a baterie pe duca. :da

 

Mie-mi suna a baterie pe duca.

Atunci chiar nu are importanta ce curent ii baga pe gat ca s-o resusciteze in 10 min :rade:

 

Bateria are trei ani si este "Made in RO".Eu cred ca si-a facut treaba tinand cont ca in acesti trei ani am avut constant zilnic intre 10-20 porniri si deplasari in interiorul localitatii de 1/2/3km(nu taxi).Nu degeaba era specificat in certificatul de garantie candva ca pentru regimul de taxi garantia este doar 6 luni.

 

Ideea este ca daca o schimb acum,nu prea are nici un farmec,o sa aman iar constructia redresorului cu inca 3 ani. :ras:Oricum bateria merge fara probleme pana in toamna,doar trebuie indeplinite anumite conditii. :rade:

Link spre comentariu

Pt varianta mini,sa zicem ca ar fi ok,pt acumulatoare mici,de pana in 12Ah(asa cum de fapt precizeaza in material),dar pt auto,ma tem ca modificarile vor fi substantiale,si nu va mai incape in cutia sursei de calculator.Traful are doar 30W,sarma de 1mm in secundar,deci clar varianta e slabuta pt restul cazurilor,si daca in privinta trafului e rezolvabila treaba,ma tem ca pe elementul serie disipatia termica va fi enorma la valori mari ale curentului(de rezistente n-am mai amintit),de asta cred ca o schema in impulsuri ar fi mai avantajoasa,chiar daca elementul serie va fi tranzistor.Clar daca se vrea altceva,raman la parerea ca o sursa in comutatie ar rezolva elegant problema,fie si numai ca s-ar scapa de piesa voluminoasa din varianta actuala,traful,de asta o varianta ar fi modificarea unei surse de calculator,capabila sa dea pe ramura de 12V mai mult,prin modificarea referintei,si anularea influentei ramurii de 5V asupra functionarii.Ar rezolva si problema recuperarii acestor componente in mod util,si probabil ar necesita si efort financiar mai mic,atata vreme cat aceste surse nu pot fi utile in alte scopuri dupa scoaterea din uz,dar daca e sa pornesc la drum de la zero,varianta cu traf e de preferat unei surse in comutatie,cel putin mie mi se pare mai simplu de realizat...fiecare rezolva problema pe calea care o stapaneste,si eu la surse in comutatie nu ma pot lauda cu performante deosebite,dar pt unul care le mananca pe paine,evident ca nu va apela la metoda clasica,cu traf.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

La sursele de calculator mai trebuie facuta o modificare in afara de redimensionarea tensiunii de iesire.Aceste surse merg fara limitare de curent pana la curentul maxim, cand intra in blocaj. Pe de o parte s-ar putea ca acest curent maxim sa fie prea mare daca avem un acumulator mai mic si pe de alta parte daca acumulatorul este de capacitate mare si descarcat destul de tare, tendinta lui va fi sa traga un curent f mare, iar sursa se va bloca. De aceea trebuie implementata si limitarea de curent. La un TL494, cel mai uzual in surse, pe AO2, pe pinii 15-16.Limitarea de curent este f importanta la redresoarele auto si ideal este sa fie reglabila.

Link spre comentariu

Vad ca oamenii sunt interesati de redresoare auto de construtie proprie. Cel care a deschis topicul era interesat de un redresor care sa oprasca cand acumulatorul este incarcat si sa reporneasca cand tensiunea din baterie scade la o anumita valoare, m-am hotarat sa-l ajut.

De la inceputul anului m-am chinuit cu diferite scheme si teste, in final am ajuns la una de care sunt multumit cum functioneaza. Aparatul este in faza de construtie dar am incarcat de multe ori bateria de la masina in aceasta iarna cu el si merge bine. Schema este atasata mai jos. Detalii despre aparat pot fi vazute pe: http://dfi57.blogspot.ro/2013/03/redres ... to-ii.html

Daca va fi necesar, voi reveni cu amanunte.

O seara buna va doresc.

post-10821-139829598791_thumb.jpg

Link spre comentariu

Cat ar` fi de scurte drumurile, bateria nu are de ce sa se descarce daca este in mintile ei... Nu ai tu consumatori sa depasesti cat scoate alternatorul fie el si de 50 A (adica mic) ! Mie-mi suna a baterie pe duca. :da

Teoretic e corect, practica insa...In afara de problemele cu puterea la inserierea/paralelul rezistoarelor, nu cunoasteti nici modul de calcul al, hai sa-i spunem "bilantului energetic" pe instalatia electrica a automobilului (nu e nici o minune, producatorii se feresc sa spuna prea multe, iar service-urile nici macar n-au habar). Din motive atat tehnice cat si economice, capacitatea acumulatorului se alege spre un minim. Asa e ieftin, mic si usor. De asemeni, alternatorul are curentul maxim suficient de mare (100-150 amperi/12 volti, valori mai mari pentru motorizarile Diesel, mecanicii stiu de ce!), insa ceea ce multi nu "observa" e ca trebuie o TURATIE MINIMA pentru a produce amperii aia!!! Turatie care e sensibil peste relanti si adesea peste cele la care motorul "suna frumos"!Practic (si vorbesc din experienta proprie, concreta), e necesar ca 1) motorul sa functioneze un anumit timp DUPA FIECARE PORNIRE, pentru a reface rezerva energetica consumata de pornire, insa si 2) timpul si turatia minima depind si de CONSUMATORII alimentati in acest timp; adesea iarna, frig, umed, zi scurta= faruri (cu becuri cat mai mari si cat mai multe, adica obligatoriu si cele "de ceata"), incalzire+ventilatie ca se aburesc parbrizul si luneta si, desigur MUZICA, cat mai tare, sa-i faca sa crape de ciuda pe infectii de pietoni ca lor nu le urla Guta-n urechiuse...Poate am exagerat un pic, insa e PERFECT NORMAL ca, mai ales cand a doua zi e frig si pornirea rece e deja relativ dificila, sa ne trezim ca acumulatorul de spune PAS!...Eu am patit-o (pur si simplu mi-a scapat din vedere, am oprit de vreo 5 ori in jumatate de ora, cautand pe la magazine, faruri (standard, fara ceata!), dezaburire lunata (consumator "tacut" dar MARE!), ventilatie pentru dezaburit parbrizul. A doua zi, cam frig (vreo minus 12). Seara, pus acumulatorul pe redresor (ca peste zi, mers cu autobuzul). Bateria a mai functionat inca 3 (trei) ani, fara alte probleme; in vara urmatoare unul dintre pasageri mi-a "rezolvat" incalzitorul de luneta (a rupt un capat cu o haina pusa acolo); la semafor opream farurile si dadeam viteza mare la ventilator...Succes!
Link spre comentariu

Stai sa vezi ce distractiv e cand pe un forum de auto se discuta electronice...cred ca tot asa s-ar distra si "musculosii" de acolo citind discutiile noastre despre incarcatoare de baterie...sau ma rog,la ce s-a ajuns :rade:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări