albasete Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Am inteles ca acest redresor poate fi utilizat pentru acumulatori cu diferite intensitati. Ce am calculat eu pentru urmatoarele :-la un acumulator de 12V / 6A, pastrand rezistenta R12 de 0,33 ohmi, pentru a seta pragul de incarcare la 600 mA, trebuie sa avem o cadere de tensiune pe R12 de cca. 0,2V.-la un acumulator de 12V / 65A, pastrand rezistenta R12 de 0,33 ohmi, pentru a seta pragul de incarcare la 6,5 A, trebuie sa avem o cadere de tensiune pe R12 de cca. 2,15 V.Daca bat campii, va rog sa ma corectati. Am luat aceste 2 extreme, deoarece vreau ca acest redresor sa poata fi folosit si la acumulatori mai mici (scuter, UPS, etc). Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Februarie 3, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2013 as fi de acord sa trecem si la alte sheme de incarcatoare acumulatori de tip auto dar care sa faca si decuplarea bateriei in momentul in care aceasta sa incarcat si bine inteles sa fie si semnalizata aceasta stare Link spre comentariu
Vizitator superman13 Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 as fi de acord sa trecem si la alte sheme de incarcatoare acumulatori de tip auto dar care sa faca si decuplarea bateriei in momentul in care aceasta sa incarcat si bine inteles sa fie si semnalizata aceasta stareas dori si eu asa o schema... simpla ca acea cu tiristor... dar sa fie pe mosfeti sau bipolari... de dorit mosfeti Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Deci sunte-ti de acord ca trebuie sa trecem si la o alta schema de incarcator baterie auto.Eu personal nu prea suport tiristoarele,am prajit prea multe testand aprinderi electronice si tot la tranzistori am ajuns.Omul se sperie de ce nu cunoaste...Eu i-am folosit bine si in aprinderi desi schemele cu tranzistori erau mai simple de abordat,implicit mai"comerciale" dar in ce priveste redresoarele auto,chiar n-am dat de o schema mai simpla decat asta care sa prezinte macar avantajele pe care le are cea cu tiristor...nu stiu de unde ai tras concluzia ca am fi de acord sa renuntam la schema asta,dar poate vii cu o propunere,si atunci e alta treaba.Am inteles ca acest redresor poate fi utilizat pentru acumulatori cu diferite intensitati. Am luat aceste 2 extreme, deoarece vreau ca acest redresor sa poata fi folosit si la acumulatori mai mici (scuter, UPS, etc).Atunci mai faceti un domeniu,sa zicem pt acumulatori pana la 10Ah,dar nu pastrand valoarea lui R12 ci modificand-o,in asa fel incat cu noua valoare,tensiunea pe R12 sa fie tot aia,necesara comandarii lui T2.(se reface calculul pt un curent maxim de 1A si nu 6A cat e acum)In calculul prezentat aveti valori si de 0,2V,total insuficiente pt comanda lui T2... Link spre comentariu
lorik199 Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Cel mai simplu pui o rezistenta in serie cu R12 care o suntezi cand folosesti un acumulator de capacitate mare Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Si mai simplu este sa iei un radiator electric de 1Kw , o punte de 10A in serie cu radiatorul , conectezi bateria la punte si apoi la 230Vac. Asta e vesiunea "make it or break it" sau pe romineste ori la bal ori la spital! Marea problema la versiunile astea e ca cel ce o aplica trebuie sa stie bine ce sa faca. Nu o recomand decit in cazul in care esti la munte si nu ai la indemina decit un radiator. Puntea se ia din ..................alternator. Nu va doresc, da functioneaza ! Pe incercate! Grig Link spre comentariu
gabiunu Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Exact...la fel cum spunea si @Doru:cine stie incarca bateria cu orice si de oriunde!.Eu le-am folosit pe toate.Dar totusi ar trebui sa recuperam ceva din placile de baza si sursele pe care le aruncam periodic. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Cel mai simplu pui o rezistenta in serie cu R12 care o suntezi cand folosesti un acumulator de capacitate mareImportant e sa nu uiti sa setezi comutatorul pt treapta pe care vrei s-o folosesti,altfel te trezesti ca la un acumulator de 70Ah rezistentele alea inseriate fac si lumina(pana se ard) Dar totusi ar trebui sa recuperam ceva din placile de baza si sursele pe care le aruncam periodic.Cred ca ar fi interesant de abordat si alte scheme,e adevarat ca asta e de conceptie veche,si celor tineri poate sa li se para anacronica,desi ii asigur ca isi face f bine treaba(de fapt cele noi asigura aceleasi conditii de protectie si incarcare,doar ca sunt mai putin voluminoase). Tiristorii nu mai sunt folositi intensiv de multa vreme,si multi trebuie sa-i cumpere,sa invete sa lucreze cu ei...mie mi-a fost la indemana,pt ca i-am avut,am mai spus,am facut de curand un redresor pt cineva cunoscut, din smelturi,rezistente de 0,5W din loturile vechi,IPRS(imbatranite natural,si surprinzator de bine situate pe valoare),tranzistorii de asemenea,si cel putin eu m-am bucurat ca pot sa mai consum din asemenea piese,iar tiristorii de 16 sau 22A la 100 sau 200V chiar nu aveam unde sa-i (mai)folosesc.Si mai e o chestiune...daca ceva merge,nu incerca sa repari,schema e asa de simpla incat din aceasta cauza are o fiabilitate mult superioara decat oricare alta sursa in comutatie,mai greu de materializat pt cine nu stapaneste domeniul(cine repara surse in comutatie stie la ce ma refer).Cred ca schemele cu tranzistori ar putea merge cel putin la fel de bine cu asta(numai ca in anii 80,cand a fost clocita schema asta, erau de domeniul SF tranzistori cu asemenea parametri,atunci uzual,suveran era 2n3055,cele straine erau greu accesibile si oricum nu se consumau pt asemenea scopuri),si cine are piese de generatie noua uitate prin sertare sau surse de PC,e normal sa incerce sa abordeze altceva,mie imi parea rau sa arunc niste piese noi,sau mai bine zis nefolosite,si sa cumpar altele din magazin,pt a face aceeasi treaba...si cine stie peste ce dadeam...de astea macar sunt sigur ca-s potente Singura "piesa" cu pretentii este traful,aici trebuie mare atentie, si de la asta trebuie plecat.Daca ai traful,deja redresorul poti sa spui ca e gata,restul e doar placere,si daca gandesti ca traful poate avea orice tensiune incepand cu 18V si terminand cu 25V daca e sa ne limitam la valori rezonabile,parca nici asta nu e chiar greu de gasit,un traf de iluminat subsol,sau de la utilaje casate,folosite pe comanda,si cine mai stie pe unde au mai fost folosite,se pot reutiliza intr-un astfel de montaj. Link spre comentariu
Vizitator superman13 Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 .... Dar totusi ar trebui sa recuperam ceva din placile de baza si sursele pe care le aruncam periodic.am si eu o gramada 13007 13009 d304x 2sc2625 D209L 5027 c945 si mosfeti n-ch... toate recuperate din blocuri de alimentare... si o gramada diode schottky cap in cap de 30A...dar nu am nici un tiristor... numai unu pe care l-am pus la redresoru din schma.. dar doresc sa mai realizez odata acel montaj numai ca sa folosesc un mosfet sau un bipolar din cei mentionati Link spre comentariu
Vizitator superman13 Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Postare dubla Link spre comentariu
gabiunu Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Neaparat acest nou incarcator trebuie sa permita conectarea unui incarcator pentru laptop/netbook in loc de traful de 2/3 kile.Eu acum sunt in teste cu un circuit si o baterie laptop care pune pe picioare in 10 min un acumulator de 70Ah.La cate elemente cu litiu se arunca,trebuie sa recuperam si noi ceva. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 un circuit si o baterie laptop care pune pe picioare in 10 min un acumulator de 70Ah.Descrie putin ce regim tensiune-curent imprimi bateriei de 70Ah ca sa obtii asemenea performanta,fara sa-i aduci nici un "prejudiciu".De la ce grad de descarcare pleci si la ce ajungi la finalul celor 10min.Acceptand ca durata de viata a unui acumulator cu plumb este in medie de 4...5 ani(fara sa mai amintesc de bateriile originale de pe masini care au dus si 9 ani),cu cat se lungeste sau scurteaza acest termen in urma "tratamentului"...spun asta pt ca daca acum castig cateva ore incarcand bateria mai repede,si pierd 2 ani de utilizare...parca m-as mai gandi putin sa aplic asa ceva,daca nu ma convingi ca ceea ce vrei sa faci e si benefic. Link spre comentariu
lorik199 Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 Utlizez schema de mai jos pentru a mentine un acumulator permanent incarcat pentru o centrala cu lemne Intrebarea e care ar fi tensiunea recomandata la care sa tin bateria? Dupa Mavo35 cand am 13,8V pe baterie incep sa se auda mici "bulbuci", cadenta lor crescand odata cu tensiunea Momentan o tin la 13,5-13,6V de vreo 2 saptamani si nu vad sa aiba probleme Bateria e cu gel, nu cu electrolit. http://www3.telus.net/chemelec/Projects ... rger-1.png Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 Ce baterie e ?Gel , AGM , VRLA ?Grig Link spre comentariu
lorik199 Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 E cu gel,am scris mai sus, mai exact http://www.tayna.co.uk/GF12051Y1-Sonnen ... -P276.html Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum