doru3160 Postat Ianuarie 30, 2013 Partajează Postat Ianuarie 30, 2013 Eu vad ca e dat totul mura-n gura...cat de nepriceput sa fii sa nu poti reproduce asa ceva?Montajul cu LED l-ai probat real,sau e doar proiectat,si prezumat ca merge?Intreb pt ca si eu am montat pt tensiune un digital de panou,si tensiunea de masurat a trebuit putin prelucrata ca sa poti citi ceva stabil pe afisaj,altfel,imi inchipui ca vor palpai ceva LED-urile alea,si nu vei putea citi mare lucru in ce priveste valoarea tensiunii masurate... Link spre comentariu
albasete Postat Ianuarie 30, 2013 Partajează Postat Ianuarie 30, 2013 Un montaj aproape identic,cu acelasi integrat, cu reglaj de minim/maxim am gasit aici: Indicator cu led pentru stare baterie auto Conrad, kit asamblare, 12 ... Nu am reusit sa pun link-ul cum trebuie... Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 30, 2013 Partajează Postat Ianuarie 30, 2013 @ IulianVezi ca in partea dreapta a ferestrei in care se deshide pdf-ul ai o sageata in sus si una in jos cu un slide intre ele, daca apesi pe sageata in jos, vei "descoperi" celelalte pagini ale pdf-ului (sau poti apasa pe Page Down/Page Up pentru rasfoirea documentului). @ Doru Montajul este realizat fizic si functioneaza corect. Link spre comentariu
costy Postat Ianuarie 30, 2013 Partajează Postat Ianuarie 30, 2013 Am o mica cearta cu cineva pe tema bateriilor de masina.Ideea e asa: se inlocuieste bateria originala a unei masini de 55Ah cu una de 75Ah .Persoana cu care ma cert sustine ca bateria nu va putea fi incarcata din diverse motive aiurea.Din punctul meu de vedere e destul de clar ca atata timp cat nu se schimba nimic in consumatori, bateria de capacitate mai mare va fi incarcata bine mersi.Am incercat sa fac urmatoarea analogie: daca in loc de baterii consideram niste bidoane unul de 50 litri si altul de 100 , atunci cand consumi 20 litri , va trebui sa pui la loc aceasi cantitate si in ala de 50 si in ala de 100. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Ianuarie 30, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2013 scuze nici macar nu mam uitat sa vad cate pagini are Link spre comentariu
almarghi Postat Ianuarie 30, 2013 Partajează Postat Ianuarie 30, 2013 Am reatasat fisierul din postul de mai sus, deoarece se strecurase o greseala la rezistentele de la vu metru. Scuze... Nu stiu cum sa rezolv altfel situatia decat asa, reatasez in acest post.Vezi ca ai gresit la copiere la redresor (R11). Link spre comentariu
albasete Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Sper sa nu fim Off. Pentru Costy: masina mea are acumulator de 65 Ah. Am incercat sa pun un acumulator de capacitate mai mare, adica 75Ah, dar suportul/locasul unde vine fixat acumulatorul nu-mi permite acest lucru, deoarece acumulatorul de 75 Ah este mai mare fizic, are alte dimensiuni. Concluzia mea : producatorul a gandit sistemul de incarcare (alternator, releu regulator) al acumulatorului pentru 65 Ah, nu pentru 75 Ah si din acest motiv nu a facut posibil montarea unui acumulator de capacitate mai mare. Exemplul tau este logic, dar altfel completezi acei 20 de litri cu polonicul, si altfel cu lingurita. Asa vad eu lucrurile, daca gresesc va rog sa ma corectati. Parerea mea. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Chiar daca cearta celor 2 nu isi are locul aici,ca sa-i linistim,ii asigur ca daca isi monteaza o baterie si de 100Ah nu se intampla nimic,daca nu are loc sub capota,poate anexa o remorca la masina,dar dpdv electric nu are absolut nimic,se poate monta orice capacitate,alternatorul cel mai amarat,de dacie,de 35A sau cat o avea,tot va face fata incarcarii fara probleme,deci aspectul principal e montarea mecanica,pt ca electric nu are nici o treaba...sper sa se impace acum daca tot am lamurit subiectul.Cine nu crede,poate sa probeze,eu am probat,nu vorbesc din burta...pe dacie chiar merge montat de 100Ah daca nu iti e mila de arcurile de fata. Link spre comentariu
costy Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 si mie mi se pare logic sa nu fie probleme atata timp cat consumatorii sunt aceeasi si folositi in acelasi fel. Daca sa zicem ca aparea un consumator nou gen statie de amplificare de putere mare atunci da apareau probleme dar problemele apareau indiferent daca bateria avea 100Ah sau 50Ah Link spre comentariu
gabiunu Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 In primele minute de la pornire,curentul absorbit de baterie din alternator este foarte mare,poate depasi 1/5 din Ic.La o baterie de 100A/h trece sigur de 20amperi.Deci pana la 36A ideali mai sunt putini. :daLegat de schema folosita de atatia ani,este o problema...vreau si eu sa stiu de la cei care au facut montajul,in cat timp este semnalizata prima incarcare? Link spre comentariu
bercioiu Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 In momentul in care incepe incarcarea, daca acumulatorul este "mortaciune" se tine putin apasat swtich-ul "start" sa se amorseze tiristorul (sa ia putin curent bateria), dupa care, daca ledul ramane aprins la eliberarea swutch-ului, incepe incarcarea. Spre final se percep impulsurile tiristorului pentru ca sunt rare. La mine, stins detot, nu a ramas niciodata ledul de incarcare. Teoretic trebuie sa ramana stins in momentul in care s-a atins tensiunea finala de incarcare. Timpul de incarcare depinde de cat de gol este acumulatorul, cat de bun este, cu ce curent se incarca, etc Asadar nu se poate da un raspuns standard de incarcare. Stiti cum se spune: " Sa te fereasca D-zeu de foamea satulului..." Flamandul mananca repede si ai scapat de el ;-).Numai bine! Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 In primele minute de la pornire,curentul absorbit de baterie din alternator este foarte mare,poate depasi 1/5 din Ic.La o baterie de 100A/h trece sigur de 20amperi.Deci pana la 36A ideali mai sunt putini. :daLegat de schema folosita de atatia ani,este o problema...vreau si eu sa stiu de la cei care au facut montajul,in cat timp este semnalizata prima incarcare?Mai sunt putini(amperi),dar suficient cat sa nu fie probleme(pe verificate).Timpul cat acumulatorul "suge" din alternator acea valoare mare de curent,e destul de mic si dependent de starea de descarcare a acumulatorului,dar de regula nu mai mult de max 1 min,deci chiar si pt alternatorul de 35A nu va fi o sarcina de nesuportat(asta in ideea ca ii va veni cuiva pofta sa poarte un acumulator de asemenea gabarit)...ori aici era vorba de o diferenta mult mai mica intre original si ceea ce se intentiona sa se cumpere pt inlocuire,asta ar fi un aspect,si alt aspect ar fi ca putine masini mai au alternatoare de 35A,de regula majoritatea sunt echipate cu alternatoare de la 50A in sus(eu de ex am de 80A).Legat de intrebarea despre redresor,teoretic,dupa atingerea tensiunii de incarcare,procesul tinde sa se opreasca,si in acel moment intervine fenomenul de autodescarcare al acumulatorului decuplat de la redresor.O baterie normala( si nu numai) dupa ce este decuplata (manual) de la incarcare,tinde sa isi fixeze tensiunea la borne pe la 12,8V cand e in stare buna,si in faza de depozitare,ori acest lucru nu se poate intampla cand e cuplata pe redresor,pt ca aceasta scadere de tensiune va fi imediat compensata de tranzistorul cu rol de reglare a tensiunii la borne,deci va fi tinuta in starea incarcat la maxim,atata timp cat nu va fi decuplata de la redresor.Prin definitie,schema tine tensiunea de final constanta,deci cand aceasta va tinde sa scada,o va compensa,si frecventa cu care va amorsa tiristorul va fi mica si dependenta de curentul de autodescarcare al acumulatorului,din acest motiv,amorsarea tiristorului ca frecventa la sfarsit de ciclu nu va fi aceeasi la oricare baterie,dar nici nu putem vorbi de o decuplare totala a procesului de incarcare,ci doar de o compensare a acestui curent de autodescarcare,si din acest motiv,acumulatorul poate ramane cuplat la redresor timp nelimitat,daca asta se doreste,fara nici un pericol de supravoltare,implicit de supraincarcare.Concluzia e deci,ca LED-ul va palpai cu frecventa mai mica sa mai mare(din motovele explicate) dar nu va fi niciodata stins,cu bateria cuplata la borne si traful alimentat la retea.Pt asta se poate face un comparator care sa aiba histerezis destul de mare(11,5V-14,4V),care sa cupleze-decupleze de la retea traful redresorului,alimentarea facandu-se tocmai din tensiunea de supravegheat,dar acest lucru e folositor doar celor care au de stocat timp indelungat o baterie,nu celor care au bateria in serviciu. Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 E bine totusi sa se respecte prescriptiile Cartii tehnice. Cred ca e usor de imaginat ce se poate intampla la un scurt pe o baterie de 100Ah incarcata bine :cry: . Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 Daca e vorba de regim accidental,eu n-as vrea sa vad nici cu o baterie de 55Ah incarcata bine ce se intampla la scurt,stiut fiind ca poate debita curenti de 400A in acest regim,si oricum ce-i peste aceasta valoare,mai ca nu are importanta,tot cu fum se lasa Link spre comentariu
gabiunu Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 Deci sunte-ti de acord ca trebuie sa trecem si la o alta schema de incarcator baterie auto.Eu personal nu prea suport tiristoarele,am prajit prea multe testand aprinderi electronice si tot la tranzistori am ajuns. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum