Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Inseriezi secundarele,te bazezi numai pe 2A si poate modifici rez de 0,33ohm dupa testele amintite de @doruCITAT:Am folosit de-a lungul timpului trafuri care dadeau in secundar de la 17,5V la 24V si normal ca ajustarea pe valoare o faceam din rezistenta de 0,33.N-am spus asta pt ca n-am vrut sa complic lucrurile mai mult decat sunt acum...cine stie ce trebuie sa obtina,va obtine,indiferent ce traf are la dispozitie.Schema in discutie e destul de "elastica" si permite folosirea oricarui traf vrei...prin absurd,pot spune ca daca am un traf care scoate 30Vca,si tine bine in curent,pot scoate fara probleme un redresor care sa lucreze in parametrii doriti.Ce pierderi vor fi prin incalzirea acelei rezistente,e alta discutie,dar e posibil,si banuiesc stii bine asta,altii poate nu.

Link spre comentariu

M-am gandit la inserierea secundarelor, dar 23Vca redresat 30Vcc este aproape dublu fata de tensiunea mentionata in schema: 18vcc si asta m-a derutat. Sa inteleg ca rezistenta de 0,33 i-si schimba valoarea in situatia descrisa.

Link spre comentariu

In alte aplicatii e utila configuratia,numai ca in cazul de fata nu prea cred ca tiristorul va fi prea "incantat" de filtrajul celor 2 condensatoare...

Cele doua condensatoare nu au rolul de filtrare. Schema este a unui redresor in configuratie - dublor de tensiune. Pentru filtrare se poate folosi un alt condensator in paralel cu sarcina, sau un filtru LC.
Link spre comentariu

Cele doua condensatoare nu au rolul de filtrare. Schema este a unui redresor in configuratie - dublor de tensiune. Pentru filtrare se poate folosi un alt condensator in paralel cu sarcina, sau un filtru LC.

Asa e,au rol de dublor,dar sunt 2 aspecte...curentul este relativ mic,dictat de valoarea condensatoarelor(si nu numai),si ca vreau sau nu,exista componenta capacitiva,care nu-mi permite trecerea prin zero pt stingerea tiristorului.Asa cum spuneam,in alte cazuri cand urmaresc obtinerea unei tensiuni continue,dublata,aceasta treaba nu ma deranjeaza,dar aici mai mult ca sigur,tiristorul odata amorsat,nu se va stinge...n-am probat,dar as avea curaj sa pun un pariu :rade:
Link spre comentariu

Este foarte probabil sa fie asa. Cel mai bine se foloseste o punte, ca in schema originala. De fapt, avand in vedere ca schema debiteaza pe bateria de acumulatori, nici nu este nevoie de filtru.

Link spre comentariu

Bateria se comprota ca o sarcina(cu pondere de tip) capacitiv,nu are rol de filtraj,si nici nu-l suplineste...de fapt este cerinta de baza a schemei,functionarea cu redresat,nefiltrat,pt a beneficia de trecerea curentului prin zero,in asa fel incat stingerea tiristorului sa fie posibila.

Link spre comentariu

De suplinit il suplineste, pentru ca este deja incarcata la un anumit nivel de tensiune (de regula limita de descarcare a unei baterii bune, este la 10,7 V) peste care se suprapun doar varfurile impulsurilor rezultate de la redresare. Deci tensiunea rezultata arata destul de "plata" - cam ca o apa pe care sunt provocate valuri. Oricum, la curenti de ordinul a 6 A, sau mai mult, orice filtrare ar fi fost nu numai inutila, ci si mare consumatoare de putere reactiva de la retea. Ar fi necesitat in acel caz un transformator mult supradimensionat. Vezi ca de curand a fost o discutie pe aceasta tema, pe topicul cu trafuri de retea.

Link spre comentariu

Pana apar alte nelamuriri,putem discuta de divertisment pe marginea schemei...bateria nu are nici un rol de filtraj pt tensiunea de alimentare a montajului in sine.Daca va referiti la forma tensiunii la bornele bateriei,aveti dreptate,dar montajul nu simte influenta capacitatii bateriei,tocmai datorita tiristorului,care se comporta ca un intrerupator comandat,si functionarea lui depinde de trecerea prin zero(ma repet,dar n-am ce face).Daca pe iesirea din puntea redresoare se monteaza o capacitate(adica se incearca o filtrare) automat montajul se blocheaza in starea cu tiristorul amorsat...punctele care necesita o oarecare netezire a impulsurilor aparute,au fost prevazute cu cate un filtraj,dar acesta e local,si ajuta doar la comanda ferma a tranzistorului respectiv,in rest nu se simte nici un fel de filtraj de la baterie sau din alta parte.Standard asa e,nu se descarca bateria sub 10,5V,dar am intalnit situatii cand din cauza consumatorilor ramasi accidental cuplati pe baterie,sau din cauza nefolosirii masinii timp indelungat,sa gasesc tensiunea sub 4V(ultima data iarna asta chiar o baterie in garantie,a unei cunostiinte...).de asta a si fost prevazuta polarizarea initiala a lui T1 cu acel buton si R6.Chiar daca asa pare,bateria nu filtreaza tensiunea de alimentare a montajului electronic.

Link spre comentariu

...montajul nu simte influenta capacitatii bateriei,tocmai datorita tiristorului...

Nu din cauza tiristorului nu simte influienta capacitatii, ci pentru ca bateria este o sursa si nu un capacitor. Ca sa simta influienta ei, bateria ar fi trebuit sa-si pastreze doar capacitatea, dupa ce s-ar fi descarcat aproape complet. Ori asa ceva este imposibil. O baterie care se descarca sub limita de 10,7 V, este o baterie care nu mai merita incarcata. Apoi tiristorului nu poti sa-i atribui alt rol decat cel al unei diode controlate. Ca atare este un montaj cu dubla redresare si atat.
Link spre comentariu

La modul general vorbind,da e o sursa,numai ca pt redresor este un consumator,si inca unul gurmand...Asa credeam si eu in legatura cu descarcarea bateriei,dar mai sunt si exceptii de la regula.La masina de care vorbeam,s-a defectat modulul de comanda clima,si avea un consum cu toate alea oprite de cca 4A...cand am ajuns la masina,aproape n-am avut ce masura,omul era bazat ca bateria e ok,o cumparase de 5 luni,dar era mai uscata ca o pruna.Dupa ce a lasat-o o noapte pe redresor,am pornit masina a doua zi,am verificat incarcarea si curentul consumat dupa ce am oprit toate alea...l-am sfatuit sa stea cu borna scoasa de la baterie pana rezolva problema,si acum bateria e ok,nu i-a mai facut probleme de 3 luni.Cat i-a influentat durata de viata aceasta descarcare,cine sa stie,cert e ca mai are mai bine de 1an ca sa afle pe garantie,dupa aia e pe banii lui :rade:

Link spre comentariu

Atasez un fisier PDF in care am redesenat schema electrica (cea scanata se intelegea mai greu), am mai periat putin cablajul (am adaugat paduri la tranzistori pentru tranzistori cu C si E inversati sau pentru realizarea cablajului prin "metoda picturii" - nu mai este nevoie sa se intoarca desenul). De asemenea am pus in fisier un voltmetru cu leduri de tip vu metru pe care eu l-am legat la iesire si care-mi indica starea bateriei din 0,5 in 0,5 volti. Domeniul se regleaza din semireglabil.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări