bercioiu Postat Decembrie 30, 2012 Partajează Postat Decembrie 30, 2012 Corect, dar doar cel negru il prinezi mirror, adica asa cum l-ai intors. Partea cu piesele nu o mai intorci. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Decembrie 31, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 31, 2012 pai lam scos la imprimanta pe cel negru se pare ca ar functiona asa cum este fara setarea aceea de miror dar la montaj cum ating un tranzistor plezneste traseul de sub el si acum cablajul meu arata cadupa razboiintrebare ampermetrul se conecteaza pe rezistenta aceea de wataj?am realizat un voltmetru de panou cu icl7107 dupa schema postata de dl briobit lam facut in varianta de 20v iar ampermetrul aceeasi schema numai ca am facut varianta de 200mvacuma am de gand sa pun voltmetrul pe bornele care duc la acumulator cu un intrerupator care imi arata pe rand curentul dn acumulator si curentul de incarcare iar ampermetrul sa il pun sa monitorizeze curentul de incarcare volt schema.pdf volt PCB.pdf Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 31, 2012 Partajează Postat Decembrie 31, 2012 Daca la tensiune vei putea urmari oarecum valoarea(desi si aici vei avea fluctuatie),la curent se va impune o filtrare a tensiunii obtinute pe acea rezistenta,pt ca schema lucreaza in impuls,si niciodata nu vei avea pe digital o valoare demna de luat in seama.Alta poveste se intampla la instrumentul cu ac,acolo iti masoara valoarea medie,si poti face o corelatie intre valoarea curentului in circuit si indicatia instrumentului.La cel facut de mine,am montat un digital pt tensiune,dar curentul a ramas pe ac,mi s-a parut prea mult timp pierdut ca sa adaptez un digital si pt curent,desi se poate(se pierde ceva timp pt calibrare,si tocmai asta am incercat sa evit). Link spre comentariu
albasete Postat Ianuarie 22, 2013 Partajează Postat Ianuarie 22, 2013 Am un traf. cred ca de Tv Sport, sarma destul de grosuta in secundar. Scoate 16Vca si cred ca 2,5 - 3 A. Poate fi utilizat la schema postata aici, aceea din Tehnium, Montaje electronice de vacanta, etc. ? Multumesc. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 23, 2013 Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 E cam slab si la tensiune si la curent...schema va functiona,dar parametrii de incarcare vor fi destul de slabi...acum depinde si ce baterie va deservi,ca daca e una de matiz,cu siguranta o va incarca.Daca nu are importanta timpul de incarcare,atunci va merge si pt baterii mai mari,doar atat trebuie luat in calcul...cu un curent de 1/10 din capacitate,un acumulator descarcat va fi incarcat in 12...14ore,cu mai putin de 1/10,probabil ca un acumulator de 75Ah se va incarca in cateva zile Link spre comentariu
TESSLA Postat Ianuarie 23, 2013 Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 In cateva zile, dar poatea sa aiba loc chiar si o desulfatare. O incarcare cu 5-6 % din capacitate dureaza mult intr-adevar, dar e mai "sanatoasa" pentru acumulator. In opinia mea, si strict in opinia mea, redresoarele sunt pentru a incarca acumulatori buni care au fost nefolositit o perioada lunga de timp si s-au autodescarcat. Cand ajungi insa sa pui bateria pe redresor la cateva zile sau in fiecare zi, nu de redresor ai nevoie , ci de alta baterie...sau de un "robot" de pornire. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 23, 2013 Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 Eu il folosesc pt conservarea unei baterii cu care am ramas in plus fata de ce am pe masina,pt ca aia de pe masina n-am mai avut nevoie s-o incarc de multa vreme,la mine masina merge zilnic,deci nu e cazul. Link spre comentariu
albasete Postat Ianuarie 23, 2013 Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 Va multumesc. Cu ceva ani buni in urma, tata m-a "cadorisit" cu un "Redac" cred, care bazaie din toate incheieturile, ruginit si fara posibilitatea de a mai strange tolele. S-a utilizat o metoda romaneasca de mare succes, tolele au fost "stranse" prin indoirea capetelor suruburilor, nu cu piulite, asa ca...redresorul functioneaza inca bine, la nevoie puneam bateria seara la incarcat si dimineata era fresh, pornea masina. In practica, daca acumulatorul ma lasa, cumpar altul, nu-mi convine sa stau sa demontez/montez mereu acumulatorul, sa-l mai urc si trei etaje si afara sa mai fie si -10 grade C. Ma gandesc totusi ca nu strica un redresor bun la casa omului, mai ales pentru prieteni, vecini, rude. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 23, 2013 Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 De regula,o asemena jucarie o face omul gospodar care are masina,si pt orice eventualitate,in caz de nevoie,sa aiba pe ce pune mana,dar e adevarat ca nu e bine de facut o practica in a cara bateria de pe masina pt incarcat.Traful de redac are tensiune mai mica decat cel de tv sport,deci cu montajul asta nici atata nu va merge.Suruburile indoite se pot taia si scoate de acolo,si monta unele care nu au beneficiat de "economia comunista" echipate cu saibe si piulite cum trebuie,si ati rezolvat o problema,pana se poate face rost de un traf corespunzator pt montajul asta,merge folosit si ala.Pt montajul asta va trebuie un traf care sa scoata macar 17,5...18Vca in secundar si un curent de min 5A,fara incalzire excesiva, ca sa se poata face o scula gospodareasca.Prin 90'am facut primul exemplar,si dupa aia cand am vazut ca se comporta bine,am facut altul,cu un traf ce poate debita in secundar un curent de 10A,la tensiunea de 22V.Am mers pe ideea ca trebuie sa fie cat mai versatil,si din mult poti face putin(se poate regla curentul initial incepand cu 3A),dar daca traful e anemic,nu mai ai ce face.Daca era sa-l cumpar,probabil n-as fi optat decat pt o varianta simpla si ieftina,dar daca mi-a fost la indemana sa-l fac,atunci l-am facut gospodareste,si in rarele ocazii cand e folosit,sa nu stau cu grija ca imi supravolteaza bateria sau imi ia foc peste noapte Link spre comentariu
albasete Postat Ianuarie 24, 2013 Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 Perfecta dreptate ! Incerc sa procur un traf mai "solid", ceva de genul celor folosite la UPS-uri, care au cca 6 A. Ca idee, mai acum cativa ani cand au fost geruri mari, un amic a resuscitat acumulatorul (avea o Dacia pe atunci) cu un alimentator de 12 V/1A (LM 7812), lasat toata noaptea la incarcat. Bine, nu cred ca bateria era dusa definitiv, dar a iesit din iarna.(Daca la momentul respectiv nu permite bugetul, mai facem si sport cu acumulatorul.) Personal i-mi este cam teama sa procedez asa, desi am o sursa liniara reglabila 30Vcc/3A. Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 24, 2013 Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 Parerea mea este ca prietenul tau te-a pacalit cu 7812-le... Iti dai seama cand tragea acumulatorul 3-4 A din 7812... Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 24, 2013 Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 Daca sursa(reglabila de 30V/3A) are limitare,posibil sa mearga in regim de curent constant,pana se infiripa putin acumulatorul si consumul scade sub cei 3A disponibili,dar cu 7812...ce pot sa spun,decat ca daca ai mai multe nopti la dispozitie si te straduiesti sa limitezi curentul la cat poate debita pacatosenia aia de stabilizator,e posibil si asta(numai ca un acumulator care are 12V la borne cat poate da in tensiune 7812,e numai bun de pus la incarcat)... te cam napadeste rasul cand auzi asa ceva Link spre comentariu
albasete Postat Ianuarie 24, 2013 Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 Mda, la momentul respectiv nu am comentat, sa nu "deranjez". Mi s-a parut ciudat, dar...Maine sper sa primesc un traf. adecvat pentru acest redresor, nu ca mi-ar trebui, dar sa fie, nu se stie. Link spre comentariu
dan_mesterel Postat Ianuarie 24, 2013 Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 L.E. Repostez arhivat fisierele necesare realizarii redresorului pentru baterii cu acumulatori. Varianta realizata se identifica din schema electrica. Salut, M-am apucat sa fac si eu redresorul dupa schema discutata aici. Multumiri pentru cablaj L-am printat "rasturnat" si l-am desenat cu indigo. O costatare: in varianta postata tiristorul nu poate fi montat direct pe cablaj. Eu am modificat traseele un pic si il montez pe partea placata. Stima, Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 24, 2013 Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 Daca este cel desenat de mine, asa este, eu l-am proiectat pentru un thiristor mare (pe care il aveam) care nu are terminale ci fire, asa ca traseele pentru tiristor le-am lasat asa cum au rezultat in urma pozitionarii celorlalte componente. Dar sunt notate pe cablaj anodul, katodul si poarta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum