Vizitator xena Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Cf legii lui Ohm R=U/I. Un tranzistor se deschide la aprox. 0,6 V.Ca sa faci o protectie eficienta ar trebui:- intercalezi pe traseul de + sau - o rezistenta de putere mare (zeci de W) de o valoare care sa-ti asigure cei 0,6V necesari trecerii in conductie a unui tranzistor.- aceasta tensiune se aplica jonctiunii B-E ceea ce iti va asigura o continuitate(curgere de curent) intre C si E. Aceasta variatie rezistentei intre C-E poate fi folosita de ex. pentru a bloca tranzistorul/tiristorul de putere prin care se incarca bateria si astfel se realizeaza protectia.De ex. daca vrei sa limitezi curentul la 10A (deci implicit realizezi si protectia la scurtcircuit) calculele ne spun ca avem nevoie de o rezistenta de R=0,6V/10A=0,06ohmiPuterea disipata pe rezistenta va fi P=U X U/R = (0,6V x 0,6V)/0,06ohmi=6W (in practica se supradimensioneaza aceasta valoare cu mult ca sa nu ia foc rezistenta)Sper ca ai inteles explicatiile mele simpliste. Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Salut Doru,un pic de ajutor suplimentar te rog; partea cu fuzibilul mi-e clara, il pun inainte de iesire pe borna pozitiva, si ar trebui sa fie ok. Insa nu mi-e clar ce inseamna a interpreta caderea de tensiune de pe acel grup, si/sau unde as putea intercala acea rezistenta de putere, si care ar trebui sa fie valoarea ei.Cu scuzele anticipate pentru nestiinta, mersi de ajutor.Nici eu nu puteam explica mai pe inteles la ce m-am referit Daca totusi nu ai de unde sa te inspiri pt asemenea montaj(poti oricand sa gasesti scheme de alimentatoare cu protectie la scurt,cu element de reglaj serie),mai poti apela la o metoda "mai putin electronica",in sensul ca trebuie sa bibilesti o bobina care sa aiba spire groase,pt a rezista la regimul de lucru normal,dar numarul lor sa-l stabilesti de asa maniera,incat la depasirea curentului nominal(cu atat mai mult la scurt) sa-ti actioneze un releu reed(plasat in interiorul bobinei),cu contactul caruia numai imaginatia te va putea impiedica sa faci ceea ce ti-ai propus.Succes,si nu uita,cu cat muncesti acum mai mult pt protectie,cu atat mai putin vei munci la depanarea jucariei,si nu de neglijat,la daune produse la diversi consumatori. Link spre comentariu
Vizitator valeriubratu Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Pretty clear, multumesc de ajutor. Link spre comentariu
Vizitator KaN Postat Octombrie 20, 2012 Partajează Postat Octombrie 20, 2012 aceasta schema este gandita exact pe deschiderea cu "unghi" variabil a unui tiristor ce se poate realiza numai cand avem tensiune continua pulsatorie pt a se putea "stinge" tiristorulnici nu-mi imaginez cum a functionatcu alimentator se poate folosi o schema de sursa liniara cu limitare de curent sau una simpla in comutatie, ex. cu mc34063 si tranzistor de putereMultumesc de informari, am facut rost de un traf de 10A si totul este ok acum. P.S. Cel putin am invatat multe citind de zeci de ori toate posturile. Link spre comentariu
poe Postat Noiembrie 12, 2012 Partajează Postat Noiembrie 12, 2012 Buna ziua,Am un redresor Redac 625M (putere incarcare 6/12V 6A) din 1989 si am 2 nelamuriri:1. Are pe el un ampermetru, care cand e descarcata bateria se duce la maxim spre dreapta si pe masura ce incarca se duce spre stanga, e normal? Cat de in stanga trebuie sa se duca ca sa stiu ca bateria e incarcata complet? Mie mai mult de jumatate din cursa nu s-a dus niciodata (cursa o face total daca-l scot din priza, deci nu se impiedica ca undeva).2. La scurt timp dupa ce-l bag in priza incepe si bazaie pe toata durata functionarii, asta este din tolele transformatorului? Ce pot sa-i fac? Ce putere si voltaj are acel transformator, il pot inlocui cu altul? Link spre comentariu
d2134 Postat Noiembrie 13, 2012 Partajează Postat Noiembrie 13, 2012 1 E normal. In prima faza a incarcarii bateria absoarbe un curent mare. Curentul scade pe masura ce bateria se incarca. Ampermetrul de la REDAC nu este precis si nici tensiunea nu este stabilizatasi de asta ampermetrul nu prea poate fi folosit ca sa determini starea de incarcare decit pe baza de experienta... Ca sa vezi daca bateria e incarcata o decuplezi si masori tensiunea la borne cu un multimetru digital.2 Stringe toate suruburile si toate incheieturile. N-are rost sa schimbi transformatorul fiindca e piesa de baza. Mai bine iti iei alt redresor. Lasa-l sa functioneze pina se incalzeste si biziie. scoate-l din priza si stringe tot. Vezi sa nu te arzi fiindca transformatorul se incalzeste destul de tare. Link spre comentariu
poe Postat Noiembrie 13, 2012 Partajează Postat Noiembrie 13, 2012 Multumesc pentru raspuns, intr-adevar se incalzeste destul de bine, dar nu prea am vazut ceva ca sa strang la el...pot sa mai aduc vreo imbunatatire acestui redresor, mie unul imi place de el, si-a facut treaba, ce pot face sa pot incarca cu el si o baterie cu gel de 3A, am lasat-o la incarcat vreo 8 ore si s-a umflat, am avut noroc ca nu a explodat. Link spre comentariu
Vizitator EMIL 2012 Postat Noiembrie 16, 2012 Partajează Postat Noiembrie 16, 2012 Salutare sunt si eu nou iregstrat ,am incercat si eu schema din tehnium dar m-am blocat la construirea rezistentei 12,nu stiu din ce sa o fac din nichelina ce diametru ce lungime.MULTUMESC Link spre comentariu
Vizitator gmx4speed Postat Noiembrie 23, 2012 Partajează Postat Noiembrie 23, 2012 salut. am si eu o rugaminte la voi.va rog ajutati-ma sa imi fac si eu un transformator pt un casetofon auto.am intrebat pe cineva si mi-a spus ca se poate face dintr-un tranformator de 12v o punte de diode(de la un alternator de dacie) si un condensator.ma puteti ajuta?tin sa va spun ca nu prea stiu multe despre scheme electronice.multumesc Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 23, 2012 Partajează Postat Noiembrie 23, 2012 Traful de 12V o sa-ti dea dupa redresare-filtrare aproape 17V...ori folosesti stabilizare,ori mai "dai jos cativa volti"(cam 2),in asa fel incat in gol sa ai cca 14,5V si in sarcina o sa ramai cu cca 10V,suficient cat sa haraie acea scula auto.In forma de acum,risti s-o arzi,si nu stiu ce e mai bine...sa apelezi la careva care stie ce face,ori sa-l arzi si sa-ti iei de-o grija...PS- n-am facut nici o referire la curent(desi nu e lipsit de importanta),pt ca nici tu nu ne-ai oferit nici un amanunt in acest sens,nici la traf,nici la jucaria pe care o ai de alimentat. Link spre comentariu
albasete Postat Noiembrie 26, 2012 Partajează Postat Noiembrie 26, 2012 Acum 20 de ani la un RC auto Rally foloseam un redresor auto Redac. Daca ai posibilitatea sa recuperezi dintr-un UPS mai vechi transformatorul, merge numai cu punte redresoare si condensatorii de filtraj. La una din iesiri ai 10 Vca/4A, ceea ce in sarcina este exact ce ai nevoie. Acum depinde si cat "scoate" cas-ul tau. Asemenea traf-uri gasesti pe forum sau la targul de vechituri-obor-talcioc. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Decembrie 3, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 3, 2012 dupa operioada lunga revin pe acest topic initiat de mine cu o intrebare care nu ii gasesc un raspuns logic cel putin in opinia meaam refacut montajul si in seara aceasta lam testat se pare ca nu pot sa reglez ca si tensiune la incarcare mai mult de 13.6 V ca si curent nu am mai masurat intrebarea imi apare asa : am un transformator destul de baban are 20 cm patrati aria miezului este de genul celor care alimenteaza becurile prin subsolurile de bloc in secundar am mai multe iesiri implicit mai multe tensiuni si cea mai mare este de 17v pe o sarma in secundar de 3 mm e dupa ce cuplez puntea redresoare 20pm4 am o tensiune de 15.3 de ce am aceasta cadere de tensiune?am incercat mai multe punti redresoare si toate au cam aceeasi cadere de tensiune Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 Daca erai asa tipicar si voiai sa vezi unde dispare acea tensiune,te uitai la principiul de redresare bialternanta in punte(graetz)...si aveai sa vezi ca diodele conduc 2 cate 2,nu sunt deschise niciodata toate 4.Deci daca accepti ca pe o dioda pica 0,7V pe ambele o sa pice 1,4V pe care daca-i scazi din valoarea tensiunii alternative,o sa-ti dea pe aproape de valoarea masurata de tine...Acei 17V ar trebui sa-ti ajunga sa te duci in tensiune cat trebuie(numai cu acumulatorul cuplat),dar n-o sa-ti ajunga sa poti creste curentul maxim decat pe la 3...4A.Trebuie sa iei in calcul caderea de tensiune pe punte,rezistenta serie si tiristor,deci ca sa poti obtine curent maxim mai mare de incarcare,va trebui sa ai un traf care sa dea cca 20V.Eu pe schema aia am folosit un traf care da in gol 22V,si pot regla curentul maxim pana la 10A,am zis eu suficient pt un redresor ca sa acopar toate situatiile viitoare in care va fi folosit.Din cele 3 componente enumerate de mine,doar cu valoarea rezistentei te poti juca,dar in anumite limite,pt ca daca reduci caderea de tensiune prin micsorarea valorii(ca sa mai creasca la bornele acumulatorului),nu o sa mai ai suficient cat sa comanzi tranzistorul T2,iar caderea de tensiune pe punte si tiristor nu ai cum s-o modifici,cat este,asta e.Eu am mers chiar in sensul maririi valorii acelei rezistente,cu riscul de a disipa ceva mai mult,dar reglajul il pot face intr-o plaja mai mare.In concluzie,ar trebui sa mearga si cu traful tau de 17V,cu observatia ca nu vei putea ajunge la un curent max mai mare de 3..4A.Daca nu poti ajunge cu tensiunea mai mare decat 13,6V la bornele acumulatorului considerat incarcat,in mod sigur ori nu comanzi bine tiristorul,ori ai o gafa pe cablaj,ori acumulatorul e descarcat,si e normal ca tensiunea sa nu o poti regla la valoarea de final.Pt probe,incearca sa lucrezi cu un condensator de valoare mare pt reglajul tensiunii,iar pt reglajul curentului,poti folosi rezistente de sarcina,paralel cuplate pe condensator,si atunci scapi de lucrul direct pe acumulator,pana reglajele preliminare nu au fost facute...e chiar benefic pt acumulator sa nu-l supui la diverse "situatii stanjenitoare" Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 ...am o tensiune de 15.3 de ce am aceasta cadere de tensiune?...Daca citesti textul original care insoteste schema, vei vedea ca autorul recomanda o tensiune in secundar mai mare de 18 V. De fapt, este foarte bine, daca tensiunea este mai mare de 20 V. Este normal altminteri, ca de la 15,3 V sa scada la 13,6 V, daca mai tii cont ca vei avea caderi de tensiune pe rezistenta R12 (0,33 ohm in schema originala) precum si pe tiristor. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Decembrie 29, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 29, 2012 la multi an tuturor celor de pe aici am reusit sa mai adaug inca cateva spire acelui transformator si acum este totul ok din punct de vedere tensiune insa as dori daca cineva este dispus sa imi faca simie un cablaj cu niste trasee mai sanatoase nu ma pricep sa fac cablaje in nici un fel de program de aceea rog pe cineva sa imi faca simie unul pentru metoda aceea cu fierul de calcat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum