Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

am gasit o rezistenta de 20 de w sa vedem daca rezista

E bine pe cat posibil rezistenta de putere sa fie in aer,eu am incercat tot felul de samote,si pana la urma am lasat-o fara,mi se parea aiurea sa incalzesc ceramica si aia sa disipe caldura,ca sa nu mai spun ca in cateva cazuri am vazut-o visinie(daca era intuneric),deci la 7,5A cat am solicitat-o pana acum ,munceste putin,nu se joaca.Dimensionarea am facut-o pt 10 A dar numai de cateva ori am folosit un acumulator de 100Ah ca sa vad daca face fata,in rest doar de 75Ah am avut mai tot timpul.E singura piesa care disipa caldura,restul sunt supradimensionate si muncesc lejer...si rezistenta am supradimensionat-o ca putere,e facuta din bara din kantal,si e stabila pana pe la 1300 grade,deci nu e problema.Lasand la o parte faptul ca lucreaza in impuls,daca o dimensionezi pt cc,ai o cadere de 3,3V la un curent de 10A( daca ai in vedere sa dimensionezi pt 10A curent maxim), minim de putere ar fi 33W,ce parere o sa aiba cea de 20W e un singur mod de a afla.
Link spre comentariu

BunaMai stie cineva cum erau facute redresoarele auto pe timpuri?Tocmai ma intreba cineva ce poseda un astfel de redresor.Are dupa spusele lui un transformator, punte si condensator.Cam ce valoare avea acel condensator ca l-a pierdut intre timp?Eu stiam ca erau si mai simple, doar cu o singura dioda, dar se pare ca acel alimentator avea si condensator.Multumesc

Link spre comentariu

Redresoarele pt incarcarea acumulatoarelor erau cu traf cu multe punti de unde se putea regla curentul de incarcare(brut din primar si fin din secundar),si puntea redresoare era din placi cu seleniu,nu aveau filtraj.Era bine sa spuneti si la ce tip faceti referire(sau macar din ce perioada),pt ca in general filtrajul la astfel de aparate il constituie chiar capacitatea acumulatorului(indiferent de perioada de fabricatie),mult mai mare decat orice condensator care ar putea fi montat paralel(inutil de altfel).

Link spre comentariu

Posibil sa fie redac,numai ca ala nu a avut filtraj,decat daca a fost montat din exces de zel de careva ca sa-l poata folosi ca alimentator pt cine stie ce prin casa.In afara de faptul ca limitarea era pe un traf subdimensionat,mai aveau si bimetalul pt protectie,care actiona destul de des la o baterie descarcata,pana se mai infiripa putin si scadea curentul absorbit.Si app de punti cu seleniu,n-au nici o legatura puntile din aparate de radio cu ceea ce se gasea in redresoarele vechi(decat doar principial)...alea aveau placi de 20cmx20cm,ca sa tina ceva curent,cele din aparatele de radio erau mult mai mici,dar cu placi mai multe ca sa tina in tensiune,daca ne referim la aparatele cu lampi.Intr-o carcasa de redresor vechi(anii 50-60),mai bine de jumate din spatiu era ocupat de placile de seleniu,restul era ocupat de traf,si padurea de conexiuni de la comutatoarele de pe panou.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Se utilizeaza un condensator electrolitic de valoare mare si o rezistanta reglabila de descarcare, care sa asigure tensiunea si curentul necesare.

Link spre comentariu

Multumesc pentru informatie. In locul unui instrument de masura analog, credeti ca se poate utiliza acest voltampermetru ? http://www.elfly.pl power supply unit multimeter . Eu le folosesc pe 2 surse de tensiune reglabile,varianta smd si dip.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator KaN

Salut la toata lumea, Recent am facut un redresor ca cel din revista tehnium (viewtopic.php?f=21&t=45121&start=180), si am cateva observatii:1. Din potentiometrul P2 eu reusesc doar sa reglez la ce tensiune a bateriei sa porneasca incarcarea (am reglat cam la 13V)2. Daca masor tensiunea la bornele R12 gasesc o tensiune de ~2.5V, tensiune care orice reglaj as face din P2 si P1 ramane la fel3. Led-ul de incarcare nu licare, el ramane aprins, pe masura ce se termina incarcarea el se "stinge" gradual.4. Dupa ce s-a stins led-ul de incarcare temsiunea la bornele bateriei continua sa creasca foarte lent pana la valoarea de ~16,6 V, dar dupa deconectarea redresorului tensiunea de pe acumulator este in jur de 14 si cevaNelamuririle mele: - redresorul facut de mine se comporta normal?- am facut pe undeva o greseala de nu am cum/nu stiu cum sa reglez tensiunea pe R12 (implicit curentul de incarcare)?- daca mentin acumulatorul conectat, risc cumva sa il stric, ideea mea este sa mentin acumulatorul dupa incarcare cuplat la redresor...P.S. In forma actuala "redresorul" a incarcat vre-o 2 bateriiMultumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

La o baterie ajunsa la sfarsitul ciclului de incarcare (cu redresorul cuplat), tensiunea la borne ajunge la 16,5-16,6V.Dupa ce este decuplata de la redresor, tensiunea la bornele bateriei trebuie sa scada la 14,2-14,4V.Asta se numeste o baterie bine incarcata.Se pare ca redresorul dumneavoastra functioneaza corect.

Link spre comentariu

Poate la alte forme/scheme de incarcatoare auto sa se ajunga la aceste valori...la schema in discutie tensiunea e riguros constanta la sfarsitul ciclului la valoarea reglata,respectiv 14,4V,folosesc montajul de cativa ani,si nu am observat sa se comporte in modul descris,deci inclin sa cred ca ori n-a fost executat corect,ori dispersia valorilor componentelor a facut sa se comporte in felul asta,sau reglaj necorespunzator.In ciuda simplitatii,schema este stabila in timp,si se poate lasa fara grija un acumulator cuplat permanent la bornele redresorului alimentat,timp in care tensiunea va fi constanta la valoarea maxima prestabilita din P2 pt care am folosit multitura,iar P1 l-am scos pe panou,pt a putea stabili mai multe valori ale curentului de incarcare(dupa caz),iar curentul debitat dupa sfarsitul ciclului de incarcare va compensa doar curentul de autodescarcare al acumulatorului,si nimic mai mult.N-am inteles cum s-a stabilit tensiunea de pornire incarcare la 13V si mai ales de ce,dar daca se respecta schema si se fac corect reglajele(de altfel explicatiile din articol sunt mai mult decat suficiente,trebuie doar urmate),in mod sigur va functiona corect,si in nici un caz nu va ajunge sa incarce pana la 16V...la modul cum il folosesc eu,adica il decuplez uneori si dupa cateva zile de la conectarea alimentarii,bateria era de mult varza cu 16-16,5V la borne.

Link spre comentariu
Vizitator valeriubratu

Salut tuturor,

 

am construit un incarcator de baterii bazat pe aceeasi schema din revista tehnium din 86, pe un circuit gata asamblat de EPSICOM, un pic modificat, adaugat niste leduri de indicare a incarcarii.

 

Am reusit sa-l reglez (dupa mai multa chinuiala) si functioneaza ok, am incarcat cateva baterii pana acum cu el, totul in regula. Singura nemultumire e ca nu are protectie la scurtcircuit si l-am ars deja de 2 ori, trebuind sa muncesc pe urma sa-i schimb tranzistorii.

 

As vrea astfel sa ii adaug o protectie la scurtcircuit, credeti ca este posibil? Va rog cateva sfaturi (in afara de a fi atent sa nu mai scurtcircuitez firele :) ) Cablajul se gaseste aici

 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Salut tuturor,am construit un incarcator de baterii bazat pe aceeasi schema din revista tehnium din 86...., As vrea astfel sa ii adaug o protectie la scurtcircuit, credeti ca este posibil? .

N-au nici o treaba cele 2 scheme intre ele,chiar daca in final realizeaza acelasi lucru...Este posibil sa montezi si pe montajul tau protectie,cel mai simplu e sa pui un fuzibil pe iesire dimensionat pt valoarea maxima a curentului de incarcare,sau poti interpreta caderea de tensiune pe grupul R14,P3,R11,sau mai facil,intercalarea in circuitul de iesire a unei rezistente de putere,pe care vei regasi tensiunea mare in caz de scurt(in cazul asta trebuie avut in vedere sa nu devina prea mica tensiunea debitata de traf in regim normal)...in privinta asta schema e in "suferinta",nu are nimic prevazut pe circuitul de forta,si indiferent ce model de protectie te hotarasti sa pui,cred eu ca un fuzibil de vreo 10 A ar fi necesar,chiar daca nu suficient.Spuneam ca nu are nimic in comun cu schema despre care discutam,pt ca cea despre care e vorba aici,e cu tiristor, http://dl.dropbox.com/u/21319851/monatj%202.pngsi in privinta asta e protejata aproape la modul ideal,adica poti inoda sarmele la iesire cu redresorul alimentat,si nu se intampla nimic(daca nu ai cuplat acumulatorul),poti cupla gresit acumulatorul si nu se intampla nimic,deci are si sistem "antiprost",banuiesc dupa ce-ai cuplat(corect) firele la borne nu mai are rost sa te gandesti ca le vei pune in scurt.Am citit fugitiv explicatiile pt schema ta,si am dat iar de valoarea aia de 16,5V...ori eu am ramas in urma in ce priveste acumulatorii cu plumb( in afara de ceva "fainosag"principiul de baza a ramas acelasi de la inventarea lor si pana acum,difera doar materialele folosite),ori ceva nu e in regula,pt ca pe masina am vazut acumulatori "dati in clocot" la tensiuni de 15-16V,in toate prospectele date de fabricanti la cumpararea acumulatorului,nu-mi amintesc nici macar accidental sa fi fost pomenita aceasta valoare,ori vad ca unii inclina s-o ia de buna...e drept ca in schema ta aceasta valoare odata atinsa duce la decuplarea incarcarii,dar pana se ating acei 16,5V cred ca acumulatorul nu e chiar in largul lui,si pt cei care nu cred,pot cupla un acumulator care e la sfarsitul ciclului de incarcare cu tensiunea de 14,4V,la o sursa reglata pe 16,5V si vor vedea ce evolutie are curentul de incarcare si degajarea de gaze a bateriei...
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări