Dr.L Postat August 9, 2009 Partajează Postat August 9, 2009 poze poti pune pe www.tinypic.com si pui aici linkul pozei (direct link) Link spre comentariu
Felis Postat August 30, 2009 Partajează Postat August 30, 2009 iulian_2233 pentru un redresor auto serios care sa suporte bine sarcina generata de un acumulator auto descarcat la limita transformatorul e indicat sa poata suporta un curent destul de mare chiar daca aparent pare a fi un curent exagerat uneori(in special atunci cand este frig e necesar un curent mai mare pentru a initia incarcarea unui acumulator.Multi au impresia ca acei acumulatori care refuza sa absoarba curent pe timp friguros sunt defecti dar de fapt reactia chimica nu se initiaza din cauza temperaturii electrolitului.Atunci e bine sa ai posibilitatea pentru 3....5 minute sa fortezi incarcarea pentru ca electrolitul sa se incalzeasca suficient pentru ca incarcarea sa poata fi facuta in modul de incarcare lenta.)Redresoarele de service utilizate au de regula limitarea curentului facuta prin prize scoase in primarul trafo,Secundarul fiind bobinat cu priza mediana.Redresarea realizandu-se cu o punte de diode folosind pentru 12V redresare bialternanta cu priza mediana si pentru 24V redresare bialternanta cu punte gretz..Daca vrei un redresor automat utilizezi o punte controlata cu tiristoare pentru a limita curentul de incarcare dar la trafo de care dispui e o complicatie inutila pentru ca si daca vrei nu poti forta o baterie de acumulatori doar daca folosesti un secundar care sa debiteze peste 17 V Ac(atat debiteaza trafo de la redresoarele service pe pozitia de incarcare rapida si au punti de minim 120A,Pe functia de boost debiteaza 18...19 V Ac. transformatoarele fiind de minim 4 K VA pentru cele cu functie de boost.Curentii furnizati la pornire fiind intre 360A cele mai mici si 760A la cele mari.) dar garantez ca va crapa puntea in cazul ala.Asa ca cel mai bine intervii in primar si scoti prize in asa fel incat sa obtii tensiuni 12 V Ac,13 V Ac, 14V, Ac,15 V Ac.(incarcare lenta, utilizezi prizele in functie de capacitatea acunulatorului urmarind curentul absorbit pe ampermetrul inseriat si alegand valoarea optima.Vezi ca tendinta acumulatorilor in stare buna descarcati e sa absoarba imediat un curent mult mai mare ajungand chiar pana la 30...40 la % din curentul in A/h coborand la 10 20 de sec la o valoare de 4 ...10 A pe functia de incarcare lenta. )16,5 V Ac(incarcare rapida. pe aceasta functie se mai monteaza un temporizator programabil cu durata de la 0 la maxim 30 de minute) Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Septembrie 1, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 1, 2009 aha deci sa mai insist in cautarea unu transformator de genul celor industriale am vazut la cineva un fel de redresor era pus intro carcasa cam mare de genul unui aparat de sudura si cu l in 15 min incarca o baterie moarta care nu mai invartea electro motorul dar bine mie nu imi trebuie asa ceva intre timp am mai desfacut si un redresor de cumparat cel care se gaseste prin hipermachet pic acolo am vazut ca este facut pe baza unui transformator marisor care are in secundar un bobinaj cu o sarma de aproximativ 2 mm diametru Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 Daca nu-i cu suparare,pt redresoarele simple,numai cu punte,as recomanda o infasurare de 10,2V,pe langa celelalte tensiuni,pe asta am folosit-o cel mai des....(prietenii stiu de ce).Traf asa mare o sa-ti trebuiasca doar daca intre timp mai si sudezi cu el sau vrei sa faci si robot de pornire,in rest alege un traf care sa poata debita un curent de max 10% din capacitatea acumulatorului,mai mult nu ai nevoie,si e chiar contraindicat.A fost publicata si prin revista tehnium(nr 9/86) o schema de redresor automat cu reglarea automata a tensiunii si curentului de incarcare,cu limitare automata la sfarsit ciclu incarcare,schema am facut-o acu vreo 9 ani,e destul de usor de abordat,si chiar daca nu am prea avut treaba cu acel redresor,de cate ori l-am pus in priza a luat-o,ba l-am avut mai mult imprumutat pe la vecini si prieteni,si a facut fata,daca vrei pot cauta schema si posta,am vazut-o preluata in mai multe publicatii,cosmetizata mai mult sau mai putin,dar in principiu era acelasi lucru.Dar daca nu vrei sa te complici si incarci bateria de cateva ori pe an,recomand calduros si o tensiune de 10,2-10,4V pe acel traf cu punte redresoare,si daca n-o sa ai nevoie n-o s-o folosesti,dar tare ma tem ca taman pe aia o sa incarci cel mai des Link spre comentariu
Felis Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 Daca nu-i cu suparare un acumulator cu Pb trebuie sa indice o tensine intre minim 12,8.... 13, 6 V cand este incarcat si tensiunea optima de incarcare este de minim 13,8...normal14,2(maxim 14,5)pulsatoriu. Tensiunea aceea pe care o indici de 10,2 e doar pentru mentinerea unui acumulator complet incarcat nu va da rezultate la un acumulator mai obosit si in timp acumulatorul va deveni "puturos". O incarcare buna cu refacerea corecta a placilor se face doar in cazul cand electrolitul e mentinut la o temperatura intre 20 ...30 grade celsius Link spre comentariu
tiptronic Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 Nu stiu daca genul asta de scheme cautati, dar stiu sigur ca astea functioneaza bine: http://i32.tinypic.com/2na2p1c.jpg http://i27.tinypic.com/i41dvm.jpg http://i26.tinypic.com/2uswu9x.jpg Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 Daca nu-i cu suparare un acumulator cu Pb trebuie sa indice o tensine intre minim 12,8.... 13, 6 V cand este incarcat si tensiunea optima de incarcare este de minim 13,8...normal14,2(maxim 14,5)pulsatoriu. Tensiunea aceea pe care o indici de 10,2 e doar pentru mentinerea unui acumulator complet incarcat nu va da rezultate la un acumulator mai obosit si in timp acumulatorul va deveni "puturos"Tu faci cum crezi,dar macar nu mai spune si la altii...,daca bagi pe un acumulator de pe infasurarea de 13V tensiune redresata bialternanta(ca sa nu spun 15),cam la ce curent de incarcare te astepti?ori daca depasesti in mod constant curentul de incarcare, de 10% din capacitatea acumulatorului cu plumb de cand s-a inventat si pana in zilele noastre(si recomandat si de producator in certificatul de garantie)crezi ca acel acumulator nu va deveni puturos?Eu am facut o recomandare pe baza celor constatate in timp la lucru,nu de pe net,daca omul vrea sa tina cont e bine,daca nu ,tot bine,dar sa nu-mi zici ca nu se poate incarca un acumulator in conditii optime si cu acea tensiune,ca eu,cel putin,nu te cred.PS-daca acumulatorul e obosit,in anotimpul rece,n-o sa ai decat necazuri,si o sa tremuri pe langa masina,incercand sa supravoltezi la incarcare ca sa reduci timpul,eu am renuntat de mult la sportul asta si cand da semne de oboseala,il schimb,de asta spuneam ca nu prea am folosit redresorul,da' ca orice om gospodar imi place sa am lucrul meu si daca se poate facut chiar de mana mea(si tensiunea maxima de incarcare e de 14,2-14,4 si asa am reglat-o si la masina la releu,si la redresorul automat) Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 Tensiunea aceea pe care o indici de 10,2 e doar pentru mentinerea unui acumulator complet incarcatDaca Dl. doru3160, se refera la tensiunea alternativa,este corect. Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 Tensiunea aceea pe care o indici de 10,2 e doar pentru mentinerea unui acumulator complet incarcatDaca Dl. doru3160, se refera la tensiunea alternativa,este corect.Normal ca la alternativ ma refer,ca doar era vorba despre transformator...da daca eu cand eram ...mai tanar m-am convins,sigur o sa se convinga si altii,si daca tot face un traf cu tensiuni recomandate de altii de 12,13,14,15V,i-am recomandat sa scoata si o priza la 10,2,daca vrea sa tina cont bine,daca nu ,cum spuneam,tot bine. Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 Nu stiu daca genul asta de scheme cautati, dar stiu sigur ca astea functioneaza bine:Da,asta e schema, in 9/86,dadeau si o varianta de cablaj pt cei care nu doreau o alta configuratie,personal nu am folosit cablajul publicat,pt ca am adaugat la schema de redresor si un montaj cu un bec de 12 V/15W pt descarcare,si se cupleaza automat cand tensiunea creste la 14,4 V si se decupleaza cand tensiunea scade mai mult de 11,8V,pornind totodata si incarcarea,aveam doua masini si una o foloseam mai rar,si ca sa nu stea acumulatorul "degeaba"il puneam la lucru(de fapt de asta mai mult am facut redresorul,nu ca sa-l folosesc la masina),cate 2-4 luni lucra asa la subsol,si nu am avut nici o grija,si nici nu am avut un acumulator care sa functioneze mai putin de 4 ani. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Septembrie 2, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2009 ok am inteles deci am ajuns la concluzia ca cel mai bine ar fi sa il bobinez eu practic o sa rebobinez unul care imi va permite sa ii pun sarma de aproximativ 2mm diametru si o sa ii scot si o priza de 10,2V am mai gasit un transformator care in primar are o sarma destul de grosuta cam sa zic 0,8mm dupa subler si se pare ca miar permite sa pot pune sarma de 2mm asta dupa ce ii dau jos secundarul acum o nelamurire ca sa pot comuta pe acea priza de 10,2 sa pun un intrerupator care sa imi faca schimbarea sa zic inainte de puntea redresoare de la sa zic 15V la 10,2?in legatura cu schema pe care o voi folosi este aceeasi care este postata putin mai sus si eu am auzit lucruri bune despre ea Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 2, 2009 Partajează Postat Septembrie 2, 2009 ok am inteles deci am ajuns la concluzia ca cel mai bine ar fi sa il bobinez eu practic o sa rebobinez unul care imi va permite sa ii pun sarma de aproximativ 2mm diametru si o sa ii scot si o priza de 10,2V am mai gasit un transformator care in primar are o sarma destul de grosuta cam sa zic 0,8mm dupa subler si se pare ca miar permite sa pot pune sarma de 2mm asta dupa ce ii dau jos secundarul acum o nelamurire ca sa pot comuta pe acea priza de 10,2 sa pun un intrerupator care sa imi faca schimbarea sa zic inainte de puntea redresoare de la sa zic 15V la 10,2?in legatura cu schema pe care o voi folosi este aceeasi care este postata putin mai sus si eu am auzit lucruri bune despre eaDaca se face un redresor simplu,fara alte automatizari,eventual doar instrument de masura,pt un anume control,sunt valabile datele care le aveti pana acum,adica 10,2V,si ce mai vreti sa scoateti ca prize la respectivul traf,daca insa vreti sa abordati schema din discutiile de mai sus,se schimba datele problemei(in acel articol se face referire si la datele trafului),acel traf nu mai trebuie sa aiba n punti scoase la un comutator sau borne exterioare,ci doar tensiunea maxima de lucru,pt curent maxim,reglarea in cazul asta se face cu tiristor,iar tensiunea de 10,2 in discutie nu va mai ajuta cu nimic,de aceea ar fi bine sa va hotarati ce vreti sa faceti,si eventual sa spuneti si capacitatea acumulatorului cu care lucrati acum,pt a vedea daca nu e cazul de facut ceva modificari inca din faza de proiect(de ex.eu am acumulator de 78A/h si curentul maxim debitat fara incalzire a trafului folosit de mine e de 8A,tensiunea fiind stabilita in functie de ce se mai interpune intre punte si acumulator-shunt,tiristor,etc) Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Septembrie 2, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2009 ok am inteles deci am ajuns la concluzia ca cel mai bine ar fi sa il bobinez eu practic o sa rebobinez unul care imi va permite sa ii pun sarma de aproximativ 2mm diametru si o sa ii scot si o priza de 10,2V am mai gasit un transformator care in primar are o sarma destul de grosuta cam sa zic 0,8mm dupa subler si se pare ca miar permite sa pot pune sarma de 2mm asta dupa ce ii dau jos secundarul acum o nelamurire ca sa pot comuta pe acea priza de 10,2 sa pun un intrerupator care sa imi faca schimbarea sa zic inainte de puntea redresoare de la sa zic 15V la 10,2?in legatura cu schema pe care o voi folosi este aceeasi care este postata putin mai sus si eu am auzit lucruri bune despre eaDaca se face un redresor simplu,fara alte automatizari,eventual doar instrument de masura,pt un anume control,sunt valabile datele care le aveti pana acum,adica 10,2V,si ce mai vreti sa scoateti ca prize la respectivul traf,daca insa vreti sa abordati schema din discutiile de mai sus,se schimba datele problemei(in acel articol se face referire si la datele trafului),acel traf nu mai trebuie sa aiba n punti scoase la un comutator sau borne exterioare,ci doar tensiunea maxima de lucru,pt curent maxim,reglarea in cazul asta se face cu tiristor,iar tensiunea de 10,2 in discutie nu va mai ajuta cu nimic,de aceea ar fi bine sa va hotarati ce vreti sa faceti,si eventual sa spuneti si capacitatea acumulatorului cu care lucrati acum,pt a vedea daca nu e cazul de facut ceva modificari inca din faza de proiect(de ex.eu am acumulator de 78A/h si curentul maxim debitat fara incalzire a trafului folosit de mine e de 8A,tensiunea fiind stabilita in functie de ce se mai interpune intre punte si acumulator-shunt,tiristor,etc)pai deja mnam hotarat sa fac acea schema cu tiristori iar acumulatorul meu are 62 de amperi cel putin asa scrie pe el este un rombatas vrea sa il fac si cu reglare curewnt de incarcare deoarece am si un acumulator de 55 de amperi care tot rombat este Link spre comentariu
Felis Postat Septembrie 2, 2009 Partajează Postat Septembrie 2, 2009 ]Prizele se fac in primar in secundar exista doar o singura infasurare fara prize.in felul acesta se limiteaza curentul de incarcare,practic tensiunea si curentul din secundar se regleaza cu ajutorul primarului practic acel transformator va lucra cu numar de spire diferit pe fiecare tensiune rezultata in secundar.Asa sunt realizate toate redresoarele pentru service.(poti folosi un calcul bazat pe procente sau sa calculezi nr de spire din primar folosind in formula pentru prize in loc de 48/S valori diferite,de ex incepi cu 44/S(in secundar tensiunea rezultata va fi cea mai mare),priza la 46/S,priza la 48/S,priza50/S .nr de spire din secundar se determina folosind 48/S pentru a obtine cei 12V Ac( unii o sa ma contrazica pentru utilizarea acelei formule putin atipic dar in practica se dovedeste utila scutind niste calcule mult mai laborioase.Dar din moment ce nu am acolo nevoie de precizie pot sa jonglez.Valorile respective sunt doar orientative pentru ca trebuie determinat ce tip de tole a utilizat producatorul prin inginerie inversa practic inversand formula de calcul plecand de la numarul de spire/V De aceea am dat acele tensiuni in postul anterior sunt tensiuni determinate practic pe mai multe redresoare de service. Si despre 10% curent de incarcare pot sa spun ca e valabil doar la acumulatorii alcalini FeNi,NiCd etc acumulatorul acid Pb are o diagrama de incarcare diferita e gresita incarcarea lui cu,curent constant toata perioada de incarcare nu mai intru in amanunte dar la acumulatoarele cu Pb curentul de incarcare in primele 5 ore trebuie sa fie mai mare si ulterior sa fie scazut treptat pana la sfarsitul ciclului (inca ceva pentru Pb obligatoriu curent pulsatoriu ,redresat dar nefiltrat) Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 2, 2009 Partajează Postat Septembrie 2, 2009 (inca ceva pentru Pb obligatoriu curent pulsatoriu ,redresat dar nefiltrat)Ar fi si inutil, un condensator nu poate sa concureze cu bateria la capacitate de filtrare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum