DORFU Postat Iunie 26, 2011 Partajează Postat Iunie 26, 2011 schema postata de domnul tiptronic este o schema foarte buna pt.un incarcator de acumulatori auto, tractor, camion etc.(plumb-acid) am facut mai multe incarcatoare dupa aceeasta schema ultimele doua la un curent de incarcare de 7,5 A.Tot in aceeasta carte (Montaje electronice de vacanta) se gasesc informati despre cum sa calculezi un tranformator,si curenti suportati de sirma de cupru emailat pentru bobinarea transformatoarelor,este o carte foarte buna unde gasesti informatiile necesare pentru contructia unui astfel de redresor,se poate confectioana un incarcator dupa aceeasta schema pt.orice tip de acumulator auto,poti sa pui un comutator dublu,cu una doua trei poziti,cu care sa comutii R4(contruiesti mai multe rezistente de nichelina bobinate pe un suport ceramic,eu am folosit rezistente rusesti din diamant 220),iar in loc de semireglabilul de curent si de tensiune eu am folosit rezistente,pui mai multe rezistente pt curent pe care le comuti si poti face un redresor cu care sa incarci bateri de 55Ah,66Ah,80Ah,important este sa nu depasesti un curent mai mare de 10 la suta din capacitatea bateriei,eu am folosit tyristoare de 22A puse pe radiatoare impreuna cu puntea redresoare.Curentul mediu de icarcare este de 10 la suta din capacitatea bateriei dar Imax.in impulsuri este mult mai mare,de ordinul zecilor de amperi.Eu va recomand ca traful sa scoata 20-21 Vca in secundar,iar pentru un incarcator cu curent de incarcare de 7,5A eu am folosit un tranformator cu sectiunea de20cm patrati,bobinat in secundar cu sirma de 2,5.(un traf de tv. temp rebobinat se icadreaza de ex.),in orice caz merita facuta aceasta schema sunt foarte multumit de ea,poti uita ca ai pus bateria la incarcat,poti incarca un acumulator mai mare decit la-i proiectat,dureaza mai mult dar nu este o problema,si ai garantia ca nu-ti fierbe bateria,nu mergeti cu maxim 10 la suta din capacitatea bateriei nu este obligatoriu si cu 7 sau 8 la suta este bine,asta in functie de ce componente aveti de traf. de radiatoare etc.Modificarea unei surse de calculator este mai greu de realizat,trebuie desfacut traful rebobinat,am modificat una dupa o schema din revista conex,dar nu mai gasesc revista si nici nu mai stiu ce numar era,trebuie multa experienta si se lasa cu batai de cap si ai nevoie si de o punte de masura pt inductante care nu este la indemina tuturor,in privinta unui robot de pornire sunt surse in comutatie de 12V-29A in magazine de piese la preturi bune,pui doua trei in paralel,si dai la automat. Link spre comentariu
Vizitator Maniaxro Postat Octombrie 23, 2011 Partajează Postat Octombrie 23, 2011 Salutare tuturor. In incercarea de a-mi construi un redresor pt incarcat baterii am dat peste acest thread si as avea cateva intrebari, eu fiind un novice absolut in electronica. Am gasit un vechi transformator acasa, pe el scrie ca are 63VA 220-24V. Nu stiu insa daca nu cumva a fost modificat, asa ca as vrea sa stiu daca datele sale il fac potrivit pentru un redresor. Datele sunt:Diam sarma primar: 0,3mmDiam sarma secundar: 1,1 mmRez. primar: 24,6 ohmiRez. secundar: 1,4 ohmiTens. mers in gol sec: 27V Grosime pachet tole: 30 mmChestia este ca eu am nevoie de el atat pt acumulatorul auto (70Ah) cat si cel moto (curent max incarcare 0,6 A), asa ca as vrea sa stiu daca la schema laudata pe aici as putea adauga un potentiometru ceva pt controlul curentului. Adaug si 2 poze cu traful respectiv (scuzati calitatea, aparat foto antic ) Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Am realizat si eu incarcatorul automat din "Montaje electronice de vacanta" si sunt foarte multumit de performante. A functionat "la prima cheie". Atasez fisierele pentru pcb si amplasare piese reproiectate de mine pentru ca am vazut ca nu mai sunt in topic. Succes la lipituri! redresor_pcb.pdf redresor_piese.pdf Link spre comentariu
pista Postat Ianuarie 14, 2012 Partajează Postat Ianuarie 14, 2012 Am o intrebare celor care au experienta , acumulatorii auto calciu-calciu necesita o incarcare mai deosebita fata de acumulatorii cu plumb ? Daca da ce schema recomandati pentru un astfel de acumulator (calciu- calciu). Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 14, 2012 Partajează Postat Ianuarie 14, 2012 http://www.rombat.ro/index.php/ro/instr ... de-pornire Cred ca e cel mai usor mod de a te lamuri...dupa cum ai pus intrebarea ai crede ca bateriile de care pomenesti n-ar fi tot cu plumb Link spre comentariu
EL-GABRY Postat Februarie 7, 2012 Partajează Postat Februarie 7, 2012 Atasez schema unui Redac 625. Mentionez ca eu am folosit pentru incarcarea unei baterii de 74Ah/750A un Redac 625M imprumutat, iar tensiunea in secundarul transformatorului era de 14Vca (chiar daca in schema apare 12V), iar dupa punte 12.8Vcc. Daca gasesc un transformator, o sa imi construiesc si eu un redresor identic, doar pentru 12V. Intreb: 1. Ce fel de bec este L1? In Redac-ul folosit de mine era ars; 2. Cu ce pot inlocui acel disjunctor automat de pe "+"? 3. Cati V si A este recomandat sa aiba transformatorul? Sa pot incarca baterii macar pana la 100Ah daca nu mai mari, cine stie cand imi va fi necesar... Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 7, 2012 Partajează Postat Februarie 7, 2012 1 - L1, este orice bec, avand tensiunea nominala de 12...14 V. El are un rol de semnalizare.2 - De fapt, este un releu termic de protectie cu bimetal. El va avea un curent nominal, de cel mult 20% din capacitatea bateriei de acumulatori.3 - Tensiunea de incarcare maxima a unei baterii cu plumb, este de aproximativ 14,5 V. Caderea de tensiune pe punte, este de 1,5...2 V, deci secundarul transformatorului trebuie sa debiteze aproximativ 16...16,5 V. Conductorul de bobinaj, se va dimensiona pentru un curent maxim de 10% din capacitatea bateriei de cea mai mica capacitate pe care o ai in vedere. Cu un curent mic, poti incarca si baterii de capacitate mai mare (intr-un timp ceva mai lung) insa cu un curent mare, nu vei mai putea utiliza dispozitivul la incarcarea unei baterii de capacitate mica.In alta ordine de idei, condensatorul C1 din schema, este o piesa inutila, atata timp cat bateria de acumulatori, va fi in permanenta legata in schema. El se va lega in circuit, doar daca se are in vedere ca acumulatorul va fi conectat doar ocazional. Link spre comentariu
EL-GABRY Postat Februarie 7, 2012 Partajează Postat Februarie 7, 2012 1. Ok, cu becul am rezolvat. Conteaza puterea lui? Adica e bun un bec micut, de panou (ca in Redac), sau trebuie un bec de far de 45W?2. Releu termic de protectie cu bimetal gasesc in magazinele de specialitate? Nu am mai utilizat asa ceva pana acum. Imi puteti da un link cu modelul care imi trebuie?3. Schema Redac-ului nu include niciun C. In atasamantul meu este schema 1, mai simpla. Nici eu nu voi pune unul.Referitor la secundarul transformatorului pentru un redresor simplu, am auzit vehiculandu-se varianta de 10-10.5V, 12V, 14V, 15V si acum 16-16.5V. Concluzia e ca nu e o tensiune atat de stricta, mai important este amperajul. Pana si la Redac apare 12V in schema, dar in realitate sunt 14Vca. Corect? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 7, 2012 Partajează Postat Februarie 7, 2012 Becul este pentru semnalizare. Poate fi la orice curent. In locul unui releu termic, iti recomand un intrerupator automat, pe acelasi principiu. Imi pare rau, dar nu am reusit un link. Cauta pe Wikipedia cu cheia intrerupator automat. Diferenta, este ca trebuie re-armat la orice intrerupere. Link spre comentariu
EL-GABRY Postat Februarie 7, 2012 Partajează Postat Februarie 7, 2012 Exclus varianta re-armarii manuale!Cand mi-am incarcat Varta 74Ah/750A cu Redac 625M, la inceputul incarcarii pentru ca bateria "sugea" mult curent, dupa aproximativ 20-30sec. de incarcare, se declansa protectia si redresorul nu mai scotea tensiune pe iesire. Dupa cam tot atat timp, pornea iar singur redresorul. Se auzea acel "click" al disjunctorului automat, atat la armare cat si invers. Asta s-a intamplat in prima ora cand l-am supravegheat, apoi l-am dus in alta camera ca ma stresa acel click. Dupa ce bateria si-a luat destul curent, nu s-a mai oprit... incarcarea se derula fara probleme. Dimineata ochiul magic al bateriei se transformase din negru in verde. Daca ar fi fost cu armare manuala, faceam par alb. M-am uitat la acea piesa din Redac, e destul de rudimentara (an de fabricatie Redac 1987). Nu pot sa cred ca acum nu este o piesa mai de calitate cu acelasi rol ca si disjunctorul comunist.M-as putea lipsi de el, schema functioneaza si fara el, insa e bun ca si protectie pana la urma. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Daca vrei o treaba gospodareasca,si comoda,faci montajul al carui circuit e deja proiectat si prezentat mai sus(mai e si o varianta in Tehnium,o sa revin cu nr si anul de aparitie),si atunci nu ai probleme cu tensiunea trafului,poate fi 15 sau 16 sau 18V.Daca faci varianta simpla,ori gasesti un bimetal similar cu cel din REDAC,care are rol de protectie a trafului cand curentul de incarcare e mare,dar daca traf-ul nu e dimensionat cum trebuie,in mod sigur curentul nu va fi tocmai 10% din capacitatea acumulatorului ci cat poate da traf-ul (pana se incalzeste dracovenia aia)sau la cat il limitezi prin rezistente de putere sau bec de far sau orice alta metoda. La varianta simpla,e critica tensiunea trafului,la varianta cu tiristor,avand reglaj automat de curent(limitare la o valoare prestabilita),nu mai e asa critica tensiunea trafului,de aici si parerile multiple aparute privind valoarea tensiunii. Trebuie avut in vedere sa acoperi caderea de tensiune pe punte, shunt si tiristor.Personal am realizat schema cu tiristor cu un traf ce ducea bine in curent,dar fiind tensiunea de doar 18V in sec,nu am reusit sa cresc curentul maxim debitat pe acumulator decat pana pe la 4...5A,(trebuia modificata valoarea suntului,in sensul micsorarii,si din cauza asta reglajul la curent mic mai greu de facut)in rest,nu am nici un repros,schema functioneaza corect.Am reluat schema,si am pus de data asta un traf cu 22V in secundar,si pot regla curentul initial pana la 10A,varianta in care am fost multumit si cu care merg si acum(cand e nevoie). Daca vrei comoditate in realizare,faci varianta simpla,dar o sa fie complicat de exploatat,pt ca trebuie sa intervii in reglajul curentului de incarcare la diferite faze,si sa supraveghezi tensiunea sa nu supravoltezi bateria. Daca optezi pt varianta "evoluata",te complici la inceput pana o realizezi,dar crede-ma asta compenseaza cu comoditatea de dupa in exploatare. Ca sa iesi din iarna,poti face varianta simpla la care atasezi un comutator(sau mai multe) cu cateva pozitii cu rezistente din bara din kantal,nichelina,manganina,ce ai la indemana,ca sa poti limita curentul initial in cateva trepte,si dupa ce iesi din iarna,iti faci in tihna schema cu tiristor,si sigur vei fi multumit de ea.Termicul ala din REDAC mi se pare o gluma tehnica,era prima piesa care se strica la acel tip de redresor,ori se sudau contactele,ori se decalibra si nu mai facea contact deloc,asa ca mai bine renunti,si pui cateva rezistente de putere pe o regleta din portelan pe care le cuplezi cu intrerupatoare, si ai scapat. Am facut acum multi ani si redresor simplu,si intr-adevar,am bobinat un traf cu 10,5V(ca asa era moda,nu gaseai trafuri pe toate drumurile,si nici firme care sa bobineze la comanda),ca sa nu am probleme cu supravoltarea,inspirat fiind de la un redresor rusesc,care avea bobinajul cu punti multe in sec cuplate prin comutator,si ultima treapta,in care puteai lasa acumulatorul oricat fara pericol de supravoltare era de 10,5V. Link spre comentariu
EL-GABRY Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Multumesc maestre. De schema de aici ce parere ai? http://www.aaroncake.net/circuits/charger1.asp Am mai gasit altele si aici http://www.niqro.3x.ro/baterie/baterie.htm dar cea din primul link este tentanta. Link spre comentariu
EL-GABRY Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Aici este manualul Montaje electronice de vacanta. http://www.scribd.com/doc/51152097/Mont ... 5%A3%C4%83 Schema de redresor de acolo vad ca este foarte laudata pe forum. Totusi, sunt doua scheme de redresor, una la pagina 187 si una, automata, la 189. Cu ce este mai buna ce din urma? In mare, par cat de cat identice. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Scheme sunt destule,chiar mai multe decat ar trebui...Acumulatorul se incarca mai bine in regim pulsatoriu decat in cc basca si filtrat.Schema pe care am abordat-o are avantajul ca porneste cu un curent maxim reglat in functie de capacitatea acumulatorului,limiteaza tensiunea de incarcare la 14,4V(daca o reglezi corect initial,si pt reglaj ca sa fii sigur ca se mentine in timp,folosesti multitura),nu cupleaza la conectare inversa a bornelor(sistem antiprost,chiar daca nu e cu dioda serie),bornele pot fi puse in scurt cu redresorul alimentat(fara acumulator cuplat,binenteles),fara urmari nedorite,intra in functie doar la cuplarea corecta a acumulatorului,poate fi lasat intentionat sau din neglijenta timp nelimitat cu acumulatorul cuplat fara probleme.Chiar daca schema ca si conceptie e veche(a fost publicata in Tehnium nr 12 din 1981),daca una din schemele tale are toate aceste avantaje,atunci renunta la asta si fa-o pe care vrei,pana la urma mare branza un kil de cas...trebuie incarcata o baterie de masina...cum o faci,depinde de preferinte Personal,sunt de principiul ca daca ceva merge,nu trebuie reparat sau inlocuit(decat din capriciu),din cauza asta nici nu mi-am mai pierdut timpul sa incerc alte scheme(care nu contest,pot fi bune sau mai bune decat asta),dar si pe asta am folosit-o cred ca mai mult ca sa ajut pe altii decat la mine,dar cand am avut nevoie,mi-a prins bine.Lasand la o parte impresia artistica(tot timpul am fost deficitar la acest aspect),cam asa arata jucaria pe care ma bazez acum,si pot spune ca merge mult mai bine decat arata Succes. Link spre comentariu
Vizitator superman13 Postat Februarie 8, 2012 Partajează Postat Februarie 8, 2012 Salutare! Doresc sa fac si eu acest montaj... insa am ceva nelamuri asupra catorva componente... mai precis nu inteleg ce scrie acolo http://dl.dropbox.com/u/21319851/monatj%202.png original:http://dl.dropbox.com/u/21319851/monatj.png +Mai sus a fost un link spre scribd.com cu o carte... Montaje electronice de vacanta... Download[PDF] Editat de Madalina Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum