gica70 Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Vad ca nu v-ati dumirit cu led-ul; tiristorul primeste niste impulsuri in poarta si se va deschide in acest ritm incarcand acumulatorul. Considerand ca acel led se deschide (lumineaza) la tensiuni peste 2V avem: 2V/0,33ohmi = 6A (aprox.). Deci led-ul va licari la varfuri de peste 6A in ritmul impulsurilor din poarta pana cand bateria se va incarca si led-ul se stinge. Recomand electrolitici cu tantal. Link spre comentariu
valny Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Multumesc mult de tot si ma scuzati de insistenta dar mai bine intreb de mai multe ori decat sa bag montajul in carcasa si dupa aceea sa fiu nevoit sa-l scot din nou. Iar cu condensatorii cu tantal cred ca e o ideie foarte buna. Inca o data MULTUMESC! Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 24, 2011 Partajează Postat Februarie 24, 2011 Cu placere. Si o precizare; m-am referit la cei 2 condensatori din schema incarcatorului propriu-zis (nu la redresor). Succes. Link spre comentariu
Vizitator vasile2056 Postat Martie 1, 2011 Partajează Postat Martie 1, 2011 salutare,pentru cei interesati am o schema care ajuta foarte mult la incarcarea si regenerarea bateriei auto,este foarte ieftina de realizat,eu folosesc aceasta schema de mult timp,are un randament si o fiabilitate extraordinara.Amperajul se regleaza automat in functie de consumator,deci poti sa ai un transformator pe care sa il folosesti si la incarcat baterii de tractor(de amperaj mult mai mare decat o baterie auto),iar daca il folosesti la incarcare de baterie auto amperajul se regleaza in functie de consumator.Am gasit aceasta shema intr-un redresor auto original nemptesc.Iar pentru a vedea modul de incarcare avea montat un ampermetru iar cand era incarcata arta0 amp,dar la o baterie care era mai uzata nu reusea sa ajunga la 0 amp,doar dupa ceam schimbat acidul in ea a reusit sa o regenereze si atunci a ajuns la 0 amp cand era incarcata.Deci cadere de tensiune ramane pe bornele bateriei dar amperajul se diminueaza in functie de cum si cat de incarcata este bateria,se observa acest lucru si dupa cum se incalzea radiatorul de racire al tranzistorilor.Am sa revin cu poze pt cei interesati in zilele urmatoare.SalutariTe rog mult da-mi si mie schema de redresor pe care zici ca o ai . Link spre comentariu
Vizitator vasile2056 Postat Martie 6, 2011 Partajează Postat Martie 6, 2011 salutare,pentru cei interesati am o schema care ajuta foarte mult la incarcarea si regenerarea bateriei auto,este foarte ieftina de realizat,eu folosesc aceasta schema de mult timp,are un randament si o fiabilitate extraordinara.Amperajul se regleaza automat in functie de consumator,deci poti sa ai un transformator pe care sa il folosesti si la incarcat baterii de tractor(de amperaj mult mai mare decat o baterie auto),iar daca il folosesti la incarcare de baterie auto amperajul se regleaza in functie de consumator.Am gasit aceasta shema intr-un redresor auto original nemptesc.Iar pentru a vedea modul de incarcare avea montat un ampermetru iar cand era incarcata arta0 amp,dar la o baterie care era mai uzata nu reusea sa ajunga la 0 amp,doar dupa ceam schimbat acidul in ea a reusit sa o regenereze si atunci a ajuns la 0 amp cand era incarcata.Deci cadere de tensiune ramane pe bornele bateriei dar amperajul se diminueaza in functie de cum si cat de incarcata este bateria,se observa acest lucru si dupa cum se incalzea radiatorul de racire al tranzistorilor.Am sa revin cu poze pt cei interesati in zilele urmatoare.SalutariTe rog mult da-mi si mie schema de redresor pe care zici ca o ai .Chiar nu are nimeni o schema de redresor baterie auto de 150ah.Astept raspuns Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 28, 2011 Partajează Postat Martie 28, 2011 hopa,am gresit sectiunea Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 29, 2011 Partajează Postat Martie 29, 2011 E prea mare sau e prea mica?!. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 29, 2011 Partajează Postat Martie 29, 2011 ...Chiar nu are nimeni o schema de redresor baterie auto de 150ah.Astept raspuns...Analizeaza cu atentie schema in jurul careia s-au desfasurat discutiile pe acest topic. Ea este foarte versatila. O poti face pentru orice baterie vrei - cu conditia sa dimensionezi transformatorul in mod adecvat. Singura (sau poate nu...) problema pe care trebuie sa o rezolvi la schema prezentata aici de megael este sa calculezi, sau sa tatonezi valoarea rezistentei R12, care nu va mai fi de 0,33 ohm, ca in acea schema. Dupa cat imi amintesc eu, la capetele rezistentei trebuie sa cada o tensiune de aproximativ 0,7 V. Rezistenta, in mod sigur nu o vei gasi de cumparat, ci trebuie confectionata din nichelina, astfel incat sa nu se inroseasca in timpul functionarii. Pentru transformator trebuie facut calculul la o putere mai mare sau cel putin egala cu o data si jumatate puterea pe sarcina. Adica, vei lua cam 450 W, pentru un curent de incarcare de 15 A (10% din capacitate) sau 900 W pentru un curent de incarcare de 30 A (20% din capacitate) De altfel, un redresor construit pentru baterii mai mici, poate incarca foarte bine si o baterie de 150, sau chiar 180 Ah, daca ai suficienta rabdare sa astepti un timp mult mai mare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 29, 2011 Partajează Postat Martie 29, 2011 @vasile:aveti prin casa un traf. de fe-si pe care vreti sa-l folositi?sau posibilitatea de a face rost de unul ieftin?altfel mai repede gasiti o sursa ATX pe care sa o modificatimontajul doriti sa-l realizati singur?fiecare solutie are avantaje si dezavantajeschemele cu tiristor sant simple si fiabile dar randament micpt. ca lucreaza in impulsuri da energia in momente scurte de timp sub forma unor impulsuri mari de curent care produc pierderi atat pe traf. cat si pe rezistenta serie si tiristorsursa ATX pastreaza randamentul pt. care este proiectata si cand este fol. la incarcarea bateriilor Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Martie 29, 2011 Autor Partajează Postat Martie 29, 2011 hai ca e tare de tot faza cu sursa asta de pc pai spuneti domnilor concret ce se schimba in sursa si cum se face Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 pai daca e tare faza vezi ca s-a mai scris de cateva ori sa raspundem fiecaruia in parte? cel mai simplu este la cele cu tl494 se lasa numai calea de 12v,se elimina supervizorul care actioneaza in pin 4 se modifica bucla de control pt. 13.8v sau 14,4v pe urma iar incepe circul:daca scriu prea detaliat mi se poate raspunde ca nu au nevoie de teoria mea daca scriu numai in mare despre modificare nu inteleg multi cand discut cu o singura persoana cel mai greu este ca nu stiu nivelul de cunostinte in electronica al respectivului cinstit ar fi ca cel interesat sa spuna mai amanuntit ce stie si ce doreste daca considera ca nu ar fi bine sa se expuna pe forum sant de acord sa primesc aceste deltalii pe mail si rezultatele pozitive sa le posteze aici pt. ca acesta este de fapt rostul forumului [email protected] Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 a mai fost tratat aiciviewtopic.php?f=41&t=47484 Link spre comentariu
valny Postat Aprilie 1, 2011 Partajează Postat Aprilie 1, 2011 Eu personal am folosit redresorul de aici: http://yo6pir.wordpress.com/proiecte/re ... %C2%A012v/ si la acumulatori mici (1,3A - 7A) merge bine, urmeaza sa-l testez si pe bateria de masina. Recunosc am modificat un pic anumite lucruri.As vrea sa stiu daca ai mai insistat pe schema redresorului pe care spui ca l-ai realizat "cu mici modificari" si care au fost rezultatele? Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Aprilie 3, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 3, 2011 deci sa inteleg ca daca fac ceea ce apare in schema aceea de sursa atx o sa o pacalesc si o sa imi dea pe ramura de 12 v 14,4 ca sa imi pot incarca bateria auto?o sa fac o proba ca am o sursa de sacrificiu chiar cu acel integrat sa vedem ia foc sau nu Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 3, 2011 Partajează Postat Aprilie 3, 2011 hai sa mai raspund o data desi asta trebuia scris la capitolul teorie dar sant sigur ca nu cititi intai acolo cand aveti o problemasursa ATX este din categoria cu transfer directprimarul este conectat intre cei 2 electrolitici de la intrare la 220vca retea tens redresata este de aprox 300vdc,deci 150v intre electrolitici traful la 30 khz funct dupa acelasi principiu ca la 50hz,adica da in secundar o tensiune cu aceeasi forma de unda si de amplitudine data de raportul de transformarept a acoperi caderile de tens pe diode in sec si pt a funct corect si la 220vca minus 15% se ia o rezerva in raportul de transfde aceea cand pornesc sursele fara bucla de control pe ramura de 12v am obt functie de proiectant tens intre 23v si 27vdcasa ca pe ramura de 12v se poate obt si 20v fara probleme,nu numai 14,4vfata de sursele flyback nu este pericol asa mare sa ramana fara reactie adica ar scoate 22-27v fara sa puna in pericol partea de primar ci numai sarcinalimitarea de curent este cea care poate reduce pagubele in secundar daca se intrerupe bucla de control Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum