Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Am construit si eu redresorul din "Montaje de vacanta" si as vrea sa va intreb: 1) In lipsa unei baterii descarcate, cum as putea sa reglez ansamblul? Am incercat cu acumulatorul de la un incarcator luat din comert, dar are doar cativa amperi (5-6A_12V).Totusi am incercat cu el si dupa cateva reglaje din P2 ledul a inceput sa palpaie indicand incarcarea. 2) P1nu face nimic (sau nu-mi dau eu seama) oricum nu regleaza tensiunea de 1V-0,5V de care se vorbeste in carte, P2 face tot, odata cu cresterea amperajului crestea si tensiunea la bornele redresorului. 3) Si mai am o problema traful are la iesire 20V dar dupa punte are doar 17V. Daca poate cineva sa-mi raspunda ... multumesc anticipat.

tocmai asta este smecheria incarcatorului1)trebuie ceva tens. pe bateria pt. a amorsa tiristorul2)la o anumita tens. pe iesire(ex.14,4v) tiristorul nu mai poate fi amorsat din cauza ca T3 blocheaza T13P1 se poate vedea ca funct. daca in loc de siguranta puneti ampermetru
Link spre comentariu

Multumesc mult pt. indicatii, chiar mi-au fost de folos. Totusi ca reglare inca mai sunt in ceata, fiindca bateria nu este descarcata prea mult. Montajul ajunge la tensiunea reglata (ex. 14v) si incepe sa clipeasca neregulat si neintrerupt cu amperajul scazut sub 1A, e normal? Am cautat sa vad vreun filmulet cu functionarea lui, (ma interesa mai mult sa vad frecventa cu care clipeste ledul la sfarsitul incarcarii) dar nu am gasit. Si daca tot m-am apucat... Cum as putea sa fac rezistenta din nichelina fiindca cea din comert cred ca nu va rezista prea mult. Multumind celor care mi-au raspuns si celor care vor avea amabilitatea de a raspunde la postarea mea, inchei pt, moment si astept. :somn:

Link spre comentariu

cu nichelina nu stiu ce sa raspundeu am un atelier bine dotat si pot face orice masuratorirestul e inspiratie:exemplu daca iau nichelina de la un resou de voiaj de 12v,din putere si lungime sarma as face un calculsusele cu tiristoare sant f. robuste,au o comanda simpla dar cu controlul e mai dificilde cand au aparut mos-urile ieftine si de curenti f. mari nici macar nu am mai atins un tiristor acea instabilitate nu stiu de unde provine,si eu sap cu osciloscopul pana gasesc diverse defectepoate proveni de la o baterie cam uzatapoate tranzistorul de stabilizare mai are nevoie de un cond. C-Bchiar si tranz. de limitare crt.pt. ca mie nu-mi place cum e comandat,intra prea abrupt in ecuatiede aceea am tot scris ca eu optez pt. sursa ATX modificata

Link spre comentariu

Multumesc de raspuns!!! Azi am mai descoperit ceva: sursa mea scoate sunete... aproape insesizabile dar cu mare atentie se pot auzi. Ca si cum ar fi o piesa cu lipitura rece si ar face arc electric. Sper sa intelegi ce vreau sa spun. Si culmea face in ritmul (sau odata) cu ledul de incarcare... Am intarit lipiturile la toate piesele, nimic, tot asa face.Totusi nu m-ai dumirit e normal sa faca asa (vorbesc de licaritul aleatoriu)? Si daca nu, ai putea sa-mi descrii cum ar trebui sa faca??? TE ROG MULT DE TOT :tryre

Link spre comentariu

ma bucur ca i-mi acorzi un credit asa marenu sant decat un electronist care poate s-a aplecat mai mult asupra montajelordaca eram un ,,superelectronist,, cu raspuns imediat la toate problemele lucram la o firma de renume si nu aveam timp de forumcred ca raspund cel mai mult si pe langa subiect dar asa simtde fapt ,,priceperea,, mea este ajutata mai mult de osciloscop decat de pregatirea teoreticael spune daca tiristorul nu se deschide aleatoriuel arata daca nu cumva bucla de curent nu se ,,lupta,, cu cea de tensiune lucru care se intampla la orice sursa daca o fortezi sa lucreze exact la zona de tranzitie tens. constanta-curent constantcu toata bunavointa ma recunosc invinscu o fotografie cu forma de unda sant sigur ca multi colegi ar fi putut raspunde

Link spre comentariu

ma bucur ca i-mi acorzi un credit asa marenu sant decat un electronist care poate s-a aplecat mai mult asupra montajelordaca eram un ,,superelectronist,, cu raspuns imediat la toate problemele lucram la o firma de renume si nu aveam timp de forumcred ca raspund cel mai mult si pe langa subiect dar asa simtde fapt ,,priceperea,, mea este ajutata mai mult de osciloscop decat de pregatirea teoreticael spune daca tiristorul nu se deschide aleatoriuel arata daca nu cumva bucla de curent nu se ,,lupta,, cu cea de tensiune lucru care se intampla la orice sursa daca o fortezi sa lucreze exact la zona de tranzitie tens. constanta-curent constantcu toata bunavointa ma recunosc invinscu o fotografie cu forma de unda sant sigur ca multi colegi ar fi putut raspunde

Iti multumesc pentru sinceritate si sper ca si pe viitor sa putem colabora . Oricum mi-ai dat ceva indicii: am sa inlocui condensatorii si pe 2N2222 sa vad ce spune. Inca o data MULTUMESC. :aplauze
Link spre comentariu
Vizitator aiftimoaiesenior

Buna seara,dupa citeva zile ,ocupat cu alte activitati ,am revenit la redresorul din garaj.Am adus de la un prieten un redresor din comert,si am pus bateria la incarcat,in prima faza am vazut si masurat un curent de incarcare de 5,5A.Dupa citeva ore a mai scazut,schimbind si redresorul meu pe baterie, incarca cu 0,35A,deci foarte putin fata de cit ar fi trebuit.Nu reusesc sa-mi dau seama de unde este problema,chiar cu atitea "sfaturi" de la cei cu exprienta.Deci va rog inca odata ajutor!!!! Stima!

Link spre comentariu

pt. ca eu m-am oferit sa ajut am sa trec peste remarca dv si am sa scriu ca un robotel cum ma simt dupa ultimele postariunele montaje electronice,care nu sant decat amplificatoare de putere in esenta,poarta denumirea de surse de tensiune si altele de surse de curent-e o conventie,au aceeasi structurao sursa de tensiune cand ajunge sa debiteze un curent care poate sa duca la distrugerea ei are un senzor care prin intermediul unui circuit incepe sa reduca tens la iesire tinand acel curent intr-un interval restrans de variatie incat oamenii l-au denumit generator de curent constantdupa aceeasi logica daca la o aplicatie avem nevoie de curent constant acesta este generat cat cere utilizatorul dupa care se opreste sau trece in regim de tensiune constantala baterii este o situatie speciala:trebuie sa pompam curent in ea o perioada de timp fara sa ne pese de tensiunea pe ea pana cand ajunge la o valoare data in cataloage dupa care este pusa in pericolnu conteaza daca acest curent este continuu,variabil in timp sau in impulsurica o gluma,nu conteaza daca iei salariul saptamanal,la 2 sapt sau lunar-importanta este valoarea luirevenind la oile noastre,cum v-am mai scris la inceput este comandat tiristorul pt a trece un anume curentpana cand tens nu ajunge la o val tranz regulator de tens nu existade aceea scoateti pur si simplu tranz regulator de tens,puneti bateria descarcata si trebuie sa puteti regla curentul cum scrie in documentatienu va pot ajuta de la distanta-poate ati pus un tranz gresit,poate o compon nu este in parametrii

Link spre comentariu

Buna seara tuturor,dupa multe incercari,am reusit sa finalizez si eu redresorul mult discutat din "Montaje de vacanta".Pina aici toate bune si frumoase,dupa primele teste am observat urmatoarele:-cuplat acumulator complet descarcat,apasat butonul pentru astfel de situatii,mai multe secunde,incarcare demarata.-lasat acumulatorul la incarcat cca 12 ore,tensiunea la bornele lui nu a urcat mai mault de 11v,pus pe masina ,pornire...altadata!!!Tensiune la iesirea din traf. 19v,tensiune dupa punte 15,5v,cadere de tensiune pe R 12 ~ 1,6v,ledul verde indica incarcarea,aprinziduse intermitent.Rog pe ce-i cu experienta in domeniu, sa ma ajute si pe mine cu aceasta problema .Multumesc anticipat!!!.

1. Ce aparat de masura folositi? Sunteti sigur ca masoara corect. Tensiunea de 15.5V dupa punte mi se pare cam mica.2. Ce valoare are R12? Daca este de 0.33ohm, asa cum este data in schema, atunci I=4.85A (I=U/R) ceea ce este bine. Curentul nu prea puteti sa-l masurati cu aparatul in serie cu acumulatorul, deoarece aveti incarcare in impulsuri. Incercati sa masurati curentul pe alternativ, intre traf si punte. Sau mai bine masurati tensiunea pe R12 si calculati curentul.3. Reglajul celor doi semireglabili se face in felul urmator: a. Puneti o baterie mai descarcata (U<13V), cursorul lui P2 il puneti la maxim catre R13, reglati P1 pt curentul dorit. b. Urmariti tensiunea la bornele bateriei. Cand aceasta a ajuns la 14.4V ajustati P2, prin reglaje succesive, in asa fel incat sa nu depasiti 14.4V.Inca un lucru ar mai fi de precizat si anume ca curentul de incarcare masurat este curentul mediu, curentul maxim (peak) fiind cam de 1.4x mai mare (vizibil doar pe osciloscop). Asta este bine de stiut pt dimensionarea anumitor componente.
Link spre comentariu

Domnilor va rog cu respect sa-mi descrieti si mie cum clipeste ledul de incarcare la inceputul incarcarii si cum face la sfarsitul acesteia. Si daca pot incarca si acumulatorul din robotul de pornire din imagine.

Link spre comentariu

e vorba de led-ul de pe incarcatorul cu tiristor?acolo led-ul in serie cu 10ohm este paralel cu 0,33ohmcat timp va trece curent prin 0,33 care de fapt trece prin baterie si tiristor se va aprinde led-ul

Link spre comentariu

e vorba de led-ul de pe incarcatorul cu tiristor?acolo led-ul in serie cu 10ohm este paralel cu 0,33ohmcat timp va trece curent prin 0,33 care de fapt trece prin baterie si tiristor se va aprinde led-ul

Bun cu asta sunt dumirit oarecum. Dar spre sfirsitul incarcarii al meu face ca toate visele. Vreau sa stiu ar trebui sa licare cu o anumita ritmicitate sau sa faca pur aleatoriu? :jytuiyu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări