former_Alfred Postat Mai 17, 2010 Partajează Postat Mai 17, 2010 Aia e luată de la Texas Instruments, nu de la Maxim. În rest, crezi că face altceva? Toate schemele şi diagramele sunt copiate de ceh din datasheet-ul de la Texas. Link spre comentariu
former_Alfred Postat Mai 17, 2010 Partajează Postat Mai 17, 2010 E extrem de detaliat prezentată construcţia redresorului , într-adevăr. Cu toate componentele, materialele şi reperele folosite la montaj etc. Sincer, eu n-am mai văzut nivelul ăsta de prezentare disponibilă pe Internet. L-o fi avut de făcut ca lucrare de licenţă Link spre comentariu
blazeu Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Am construit si eu incarcatorul de baterie auto prezentat prima data de tiptronic pe 1 Septembrie 2009. Prima publicare eu am gasit-o intr-un Haut-parleur de prin 1976 (parca). Schema functioneaza foarte bine si azi, cu un trafo de 18-19volti alternativ, punte de alternator (cu diode RA) si tiristor de 47 de amperi. In paralel cu rezistorul-traductor, am montat un instrument pe post de ampermetru - fost voltmetru de la un echipament cu lampi, cu scara 0-8, cu liniuta la 6,3; oare ce masura initial?Mentiuni:1 Fara baterie la iesire, tensiunea de iesire e ZERO2 Conectand bateria INVERS tiristorul NU se deschide3 Eu am vazut o mica inovatie: un LED montat corespunzator se aprinde la legarea inversa a bateriei (eu nu i-am pus, deoarece am marcaj clar si sunt FOARTE atent la polaritate - borna minus e un pic mai subtire la acumulatorii cu plumb!)4 Eu i-am pus un intrerupator - mai robust - care scurtcircuiteaza o a doua rezistenta inseriata cu suntul instrumentului, ceea ce conduce la 2 valori de limitare a curentului de incarcare: 4,5 amperi cu rezistentele inseriate si 7 amperi cu o singura rezistenta (pe vremea aceea se utilizau mult baterii de 45 si 70 Ah)5 Mie nu-mi opreste incarcarea la 14,4-14,8 volti (scade doar curentul, pe masura ce creste tensiunea, dar oricum eu nu las bateria pe redresor cu saptamanile; nu l-am mai folosit demult, ultima utilizare, asta-vara a fost pe o masina care a pornit dupa vreo 3/4 de an de stationare, ca sa ajunga la Remat, la "rabla")Am utilizat si incarcatoare simple (trafo, diode, rezistenta de limitare); sunt OK, cu conditia sa intelegem limitele lor.Cu aceste mentiuni, va doresc succes in eforturile de a va utila cu un incarcator de baterie auto! Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 offtopic: voltmetrul cel mai probabil masura tensiunea de filamet (uzual 6,3v) Link spre comentariu
radusa Postat Iunie 3, 2010 Partajează Postat Iunie 3, 2010 Pe langa toate schemele care au aparut aici pe forum in diverse topicuri si multe altele care se mai gasesc pe net, va pun si eu doua care nu le-am mai intalnit pana acum. Prima este de la un incarcator facut de Sigma Technologies (India) si care se mai vinde pe diverse site-uri. Aceasta schema e destul de clasica, tinand tensiune constanta de 14.4V si cu limitare de curent. Ambele valori se pot regla prin semireglabili ori potentiometri scosi pe panou (caz in care este neaparat necesar echiparea cu un volt/ampermetru). Sunt cateva lucruri, cu care nu sunt foarte de acord, dar de principiu e o schema buna (parerea mea), care se poate studia. Mentionez ca nu am realizat-o. A doua este tot un incarcator de firma de data asta produs de Statron (firma germana care activeaza si in ziua de azi cu produse de calitate). Este o schema veche dar care functioneaza foarte bine. Are comutare automata pt 12-24V si incarcarea se face in impulsuri realizate printr-o punte semicomandata de diode-tiristori. Bineintales ca are tensiune constanta - limitare de curent. Mai are un buton din care se poate reduce curentul de incarcare la jumatate. Pe aceasta am realizat-o, cu mici modificari gen: eliminarea incarcarii de 24v de care nu am nevoie, reglajul continuu al curentului de incarcare, instalarea unui voltmetru pt citire tensiune si curent prin comutare si racire fortata termostatata cu oprirea incarcarii la depasirea unei limite de temperatura. Pot spune ca sunt f multumit de aparat. Pun si cateva poze.Mai mentionez, ca (contrar unei afirmatii care s-a facut mai devreme) exista circuite integrate specializate de incarcatoare, la mai multi producatori. E adevarat ca nu pe tipuri de baterii ci pe diversele chimii care exista la acumulatori, unele fiind cu parametri destul de ficsi, altele cu parametri reglabili in plaja destul de larga. Specializat inseamna ca stie pt un anume tip de chimie care sunt cerintele de incarcare (tensiune-curent), le urmareste si le regleaza.Succes in DIY Link spre comentariu
radusa Postat Iunie 3, 2010 Partajează Postat Iunie 3, 2010 Si incarcatorul de la SIGMA care nu a mai incaput in postul anterior. Link spre comentariu
blazeu Postat Iunie 24, 2010 Partajează Postat Iunie 24, 2010 Urmarind caracteristica de incarcare se poate observa ca exista cateva trasaturi comune, indiferent de chimia acumulatorului: la descarcari importante, e buna o limitare a curentului; pe masura ce se incarca, tensiunea creste si cererea de curent scade; la o anumita valoare a tensiunii se va opri incarcarea.O alta abordare e limitarea in timp a incarcarii, solutie aplicata in multe incarcatoare pentru acumulatori alcalini.Incarcatoarele profesionale (exemplul meu erau niste statii radio portative) au un senzor de temperatura, care reduce limita de curent in caz ca acumulatorul e foarte rece sau prea cald (e adus din exterior).Tema fiind "redresor auto", am postat despre acumulatori cu plumb.Spor! Link spre comentariu
Vizitator COSTIN250 Postat Octombrie 26, 2010 Partajează Postat Octombrie 26, 2010 salut!! BSV 16-16 ,poate fii inlocuit cu un2sk2843,dak da la cati amperi ?multumesc de acum la un eventual rasp. Link spre comentariu
megael Postat Noiembrie 20, 2010 Partajează Postat Noiembrie 20, 2010 Eu personal am folosit redresorul de aici: http://yo6pir.wordpress.com/proiecte/re ... %C2%A012v/ si la acumulatori mici (1,3A - 7A) merge bine, urmeaza sa-l testez si pe bateria de masina. Recunosc am modificat un pic anumite lucruri. Link spre comentariu
megael Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Asa a iesit in final. Am sa incerc sa fac mai multe poze zilele aste in care sa se vada mai clar. Link spre comentariu
megael Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 .................. Link spre comentariu
radusa Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Ati masurat curentul de incarcare, deoarece schema prezentata nu realizeaza o limitare de curent electronica, ci se bazeaza doar pe capacitatea transformatorului de a furniza curent. Sa nu depasiti limita maxima a curentului initial care este trecuta pe acumulator, ca il distrugeti. Limita este de C30 sau 30% din capacitatea nominala a acumulatorului, deci pt un acumulator de 7Ah, curent maxim initial 7 x 30% = 2.1A Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 ...4 Eu i-am pus un intrerupator - mai robust - care scurtcircuiteaza o a doua rezistenta inseriata cu suntul instrumentului, ceea ce conduce la 2 valori de limitare a curentului de incarcare: 4,5 amperi cu rezistentele inseriate si 7 amperi cu o singura rezistenta (pe vremea aceea se utilizau mult baterii de 45 si 70 Ah)... Cred ca te-ai complicat: Aceeasi rezistenta; Prize intermediare prevazute dupa un calcul nu prea complicat; Fiecare priza scoasa in exterior la o borna si comutate cu un papuc fifurcat strans cu o piulita (M5/M6). Asa dupa cum spuneam si intr-una dintre postarile mele, eu am prevazut redresorul pentru a putea incarca inclusiv un acumulator acid de 180 Ah. ...5 Mie nu-mi opreste incarcarea la 14,4-14,8 volti (scade doar curentul, pe masura ce creste tensiunea, dar oricum eu nu las bateria pe redresor cu saptamanile; nu l-am mai folosit demult, ultima utilizare, asta-vara a fost pe o masina care a pornit dupa vreo 3/4 de an de stationare, ca sa ajunga la Remat, la "rabla")... De fapt cred ca nimanui nu-i opreste incarcarea la 14,4...14,8 V (in functie de reglaj, chiar mai mult) ci schema face o mica intrerupere pana la scaderea tensiunii la borne, dupa care urmeaza un nou impuls de incarcare. Din punctul meu de vedere ar cam fi acelasi lucru. Oricum bateria este in acest mod pusa intr-un fel de stand by si nu conteaza daca sta conectata un timp mai indelungat, daca nu depaseste limitele normale de temperatura - adica daca este sulfatata in mod excesiv. ...Am utilizat si incarcatoare simple (trafo, diode, rezistenta de limitare); sunt OK, cu conditia sa intelegem limitele lor... Subscriu ...Cu aceste mentiuni, va doresc succes in eforturile de a va utila cu un incarcator de baterie auto! Asijderea! Link spre comentariu
megael Postat Noiembrie 22, 2010 Partajează Postat Noiembrie 22, 2010 Cin e cel rosu curentul e de 400-450mA.Cind e aprins ledul galben in jur de 350mA si galben cu verde curentul e de 100-200mA.Cind se aprinde ledul verde curentul de incarcare scade la 2mA la acumulatori aia mici de 12V/1,3A. Ca pe astea am facut ceva teste cit am avut timp si la final s-au incarcat destul de bine, acu am sa incerc cu baterii mai mari dar cind mai prin oleaca de timp liber.La un acumulator de 12V/1,3A curentul maxim de incarcare e de 0,39ASchema mai merge modificata prin introducerea unei rezisrente inseriata cu bateria de pe care sa se citeasca curentul de incarcare si sa atace intr-o bucla de reactie restul montajului pentru a limita supracuentii de incarcare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum