Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

salut ma intereseaza o schema de redresor auto home made dar una care sa am posibilitate de a vedea curentul de incarcare amperii declansare baterie incarcata si posibilitate de incarcare baterie descarcata sub limita de pornire incarcare exclus scheme de genul transformator cu punte redresoare si becuri am disponibil un transformator de magnetofon tesla b 115 o punte redresoare 20 pm4ce sarma as putea folosi pentru al rebobina sa il fac sa scoata din cei 3 amperi ai lui macar 6 amperi(din cate am inteles eu trebuie a 10 a parte din curentul bateriei iar eu pe masina am o baterie de 55 da amperi)sau daca sar putea in loc de transformator sa modific un incarcator de laptop care are 19 volti dar ii scoate la 3 amperi incarcatorul este in comutatieps : am dat un search inainte si nu apare nimic elocvent in acest sens

Link spre comentariu

are 3,3cm pe 4,3 cm daca masor miezul ala al tolelor care intra in bobinaacum el din fabrica are pe el 2 infasurari de 12 volti la 3 amperi si una de 27 de volti la 1 amper astea de 12 volti practic este o infasurare de 24 de volti la 3 amperi cu o mediana

Link spre comentariu

are 3,3cm pe 4,3 cm daca masor miezul ala al tolelor care intra in bobina

Corect,aceea este sectiunea cca 14,19 cm patrati,la sectiunea aceasta aveti cca.3,5 sp/volt,deci cca.50sp de 2 mm diametru pentru 6A/14V.
Link spre comentariu

In total aveti 4A la 51v,apx 200w si la o singura infasurare de 14v aveti 200/14 = 14 A. Bateria are 55 Ah,adica amperi pe ora,in sarcina bateria poate debita peste 100-150 A.

Link spre comentariu

pai de ce sa fie nevoie de atati amperi?cand mie imi trebuie pentru o baterie de 55 Ah 1/10 din valoarea ei adica 5 amperi hai sa zic ca dupa ce il fac i loi mai da si lu vecinu el are o masina diesel cred ca are o baterie de 75 Ah deci hai sa zic un curent de maxim 8 amperi eu zic ca e suficient la un transformator deci sa inteleg ca trebuie sa rebobinez transformatorul asta ca nu ma poate ajuta cu nimic felul in care este el bobinat acumsarma de pe el la prima edere este cam de 1am mai gasit pana la urma si cu searchul un topic asemanator dar sub alta denumire : incarcator pentru baterii auto ceva de genul asta dar nu ma lamurit pana la urma cu nimic in legatura cu schemele prezentate daca sar putea mai babeste pentru unul care nu prea stie mare lucru legat de electronica dar are putina indemanare si habar cum sa ceara o piesa de la magazin si sa tina un pistol de lipit in mana :nas:

Link spre comentariu

sarma de pe el la prima edere este cam de 1

La 1mm,puteti incarca,fara incalzire cca.3-3,5A,avand in vedere ca procesul de incarcare este lung si nu cunoasteti calitatea emailului sarmei,eu as ramane la aceasta incarcare(2A/mm?).Puteti incarca si cu 3A,dar mai mult timp.
Link spre comentariu

Oh,ceea ce faceam acolo era un calcul al amperajului maxim debitat,aveam de gand sa editez,dar am fost retinut.Deci,sarma mai groasa=>densitate mai mare de A/mm^2=>amperaj mai mare.La fel cum zicea dnul miron, sarma de 1mm e satisfacatoare,daca nu incercati cu 1,4- 1,5mm,ced de 2mm e cam groasa(6A) dar merge si aia daca ziceti ca aveti si baterii mai mari.

Link spre comentariu

prima data nu gasisem topicul ala si nu mise pare subiectul tratat complet pe nimeni nu lam vazut scriind clar scurt si la obiect domle asta am facut asta e schema si mergesi daca il intreb pe unu da si mie un incarcator pentru bateria de la masina se uita crucis la mine eu stiu ca i se zice redresor auto :dsgtre :dsgtre :wav:

Link spre comentariu

de parca nu-s aceiasi oameni pe forum :nebunrau: si te-ai gandit ca in topicul tau oamenii o sa scrie scurt si la obiect,scheme perfect functionale etc :nebun: oricum,bafta cu incarcatorulvezi ca exista totsu i schema care face ceea ce vrei tu,dar cu acumulatori sigilati(cu gel).cauta dupa ea si poate merge adaptata

Link spre comentariu
:da pai atunci de ce mai este forum ? daca nu as primi raspuns la ceea ce am eu nevoie inseamna ca nu este forum serios :da oricum mai sus deja mam lamurit ca am totusi un ttransformator destul de satisfacator daca ii mai si rebobinez secundarul cu sarma mai groasa capat si ceva amperi in plus deci totusi vad ca raspunsul meu vine incet si sigur pas cu pasoricum ca sa raman ontopic ar trebui totusi ca cei care mai au asemenea iesiri ca cea de mai sus si se cred ofensati ca am mai aparut si eu unu care ii deranjez ii scutesc de efortul enorm de a mai scrie pe acest topic as vrea totusi ca si altii care cauta o schema clara de redresor pentru bateriile auto si gasesc pe viitor acest topic sa inteleaga ceva nu sa caut e ca bezmeticii printre raspunsuri jignitoare si aluzii la "vezi doamne ce mare destept sunt eu" un raspuns la intrebarea lor
Link spre comentariu

asta este transformatorul cu pricinada se pare ca e al draq de greu de postat o imagine aici pare rau dar nu merge iam schimbat extensia din bmp in jpg nu o vrea i :sparge: :sparge: :sparge: :sparge: am schimbat rezolutia in 800 cu 600 iar nu o vrea e lucru draq nu alta

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări