kotezzyno Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 ai dreptate Vali sunt tare confuz chiar nu mai stiu dupa ce formula sa ma iau Link spre comentariu
validae Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Dacă ai numărat bine spirele bobinate inițial în primar și ai mers pe numărul de spire/Volt dedus astfel, continuă așa. Vezi dacă mai ai suficient spațiu pentru secundar, mai ales dacă poți da cu două-trei fire în paralel, pentru curent mai mare. Dacă ai spațiu destul, mai poți adăuga o priză de 15 - 20 spire în plus la primar ca să fii sigur. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 am spatiu pentru secundar ca sa ii dau 4 fire in paralel de 2.5 (deci pentru 24V sa il fac si robot nu duce traful am inteles bine?) Link spre comentariu
validae Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Pentru 24V ai putea să obții 50-60A maximum, deci ar ajuta mult, demaroarele de 24V oricum cer un curent ceva mai mic decât cele de 12V. Eu zic că la 50-60A în secundar pentru scurt timp, poți să-l folosești și ca ,,robot de pornire,,. Cu el în paralel pe bateria de acumulatori, se va simți un plus de putere la pornirea pe timp de iarnă, când bateriile dau un curent ceva mai mic la pornire. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 cu sarma care o am de 1.1 pt primar si 2.5 pt secundar? Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Ma doare mintea ... Link spre comentariu
validae Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Dacă nu ai decât sârmă de 1,1mm în primar, se va limita și curentul maxim pe care îl poți obține în secundar, mai ales la 24V. Eu înțelesesem inițial că bobinezi primarul cu sârmă de 1,7mm....de aceea estimasem un curent de 50-60A. Până la urmă bobinezi cu ce ai și cu ce îți încape în spațiul de bobinaj....totul e să lucrezi cu grijă și să respecți numărul de spire/Volt ca să-ți iasă tensiunile corecte. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 daniel a spus 1.7 dar eu am 1.1 Link spre comentariu
validae Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Cu sârma de 1,1 nu vei putea cere mai mult de circa 400W de la traf. Deci cam 30A la 12V și 16A la 24V....dar pentru un redresor e foarte bine. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 nu este chiar prea mult pentru 12V, am vazut in comert scrie pe redresor 5A adica trafu din redresorul ala scoate max 5A? Link spre comentariu
validae Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Redresoarele uzuale din comerț nu prea depășesc 5-6A fiind destinate încărcării lente a acumulatorilor.Considerând că un acumulator auto are capacități uzuale între 45 - 70A (mai mari la cele Diesel) aceste redresoare asigură încărcarea în maxim10-14 ore a oricărui tip de acumulator în domeniul dat.Asta în cazul descărcării complete (lucru de evitat) a acumulatorului, la o descărcare moderată, timpul de încărcare nu depășește câteva ore uzual. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 deci pana la urma 14.4V la iesire inseamna perfect pentru a incarca o baterie? de 12V de autoturism. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Tensiunea de 14,4V ar fi optimă doar dacă ar proveni de la o sursă de curent continuu filtrată, gen sursă ATX modificată. Dar în cazul redresoarelor auto, tensiunea măsurată este una eficace, fiind o valoare medie, în cazul descris (14,4V) tensiunea de vârf atinge valoarea de 20,3V ceea ce este foarte mult pentru un acumulator. Acumulatorul se comportă ca și un condensator de valoare foarte mare, aducând în final tensiunea la valoarea ei de vârf. De aceea nu recomand o tensiune alternativă în secundar mai mare de 12V. Chiar și cu căderea de tensiune de circa 1,5V pe cele două diode simultan în conducție ale punții....tot e mult. Acumulatorul se va încărca mult prea rapid, ia un curent inițial mare. La un robot de pornire se poate admite și o tensiune eficace mai mare de 12V la ieșire, fiindcă acesta are o cădere mai mare de tensiune în momentul pornirii din cauza curentului mare cerut. Link spre comentariu
flomar60 Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Uite cum arata forma de unda la bornele acumulatorului in timpul incarcarii...se vad foarte clar pulsurile... ....colegul validae, are dreptate , asculta-l daca vrei un redresor bun...si rezistent... Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 pai si ca sa am optiunea de incarcare lenta si incarcare rapida ce prize ar trebui sa ii las pentru la un auto diesel, daca se poate bine inteles si un desen cum as putea lega butonu la rapid si la lent Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum