Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Nelamurire ecoder

luciann

Postări Recomandate

Am discutat aseara cu cineva de pe forum, ideea e ca am un encoder care se cam balbaie, din ce am inteles ar trebui o integrata care sa filtreze semnalu, sa nu mai scoata siurea adadadddadaddaaadada, si sa scoata frumos intr-o parte AAA si in alta DDD, imi puteti spune un model ? eu din ce am discutat cu alte persoane asa ceva mi sa recomandat http://media.digikey.com/photos/Linx%20 ... 0-SSOP.jpg acu sa ziceti si voi, si cu mici indicatii daca se poate, sunt si eu incepator, daca nu probabil voi merge pe alta cale, dar incerc totusi, multumesc anticipat :)

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• danzup

5

• luciann

5

• Mikrosha

2

Top autori în acest subiect

Am discutat cu Roki pe treaba asta si:

Despre decodorul in cuadratura s-a mai discutat. Problema e ca el conecteaza direct un potentiometru endless, care ca orice comutator, are nevoie de un circuit de debounce. Treaba devine si mai sensibila, deoarece se conecteaza la intrarea D a unui latch, care comuta chiar si cu la impuls de 6ns!! Deci un circuit clasic de debounce n-ar da roade aici.

Am facut schema unui circuit de debounce cat de bine am putut, dar nu am testat-o. Ce credeti, ar merge asa? Stiti vreo metoda mai buna, in afara de microcontroller?

Posted Image

Link spre comentariu

Nu poti face interfata decat cu microcontroler . Pentru asta au fost gandite ! Avand in vedere ca un attiny2313 costa 3lei si poti suplimentar sa faci si multe altele cu microcontrolerul chiar nu va inteleg !(?????)

Link spre comentariu

Poi aici e buba, eu nu am cu ce sa il programez, si nici nu stiu unde as putea sa fac acest lucru :(