Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Chip pentru tuning auto


Vizitator Vladutz_by

Postări Recomandate

Jetronic, Motronic, astea sunt de la Bosch, nu? Mai sunt insa si altii, as spune destul de multi!

Eu insist asupra situatiei in care ne aflam sau ne plasam: simplu utilizator care plateste sa i se faca chiptuningul (de multe ori de catre persoane care nu au capacitatea de a intelege in profunzime ce fac, care respecta o succesiune fixa de operatii de cautare, identificare, inlocuire a unor componente sau tabele dintr-un soft) iar pe de alta parte de a studia (folosind din plin capacitatea, pregatirea, experienta, timpul, talentul) si a ajunge sa intelegi ce se intampla, de a ajunge nu numai sa fii capabil sa-ti faci singur operatia, de ori cate ori ai nevoie, ci chiar de a stapani produsul, eventual de a-l dezvolta sau de a creea unul complet nou. Si se poate generaliza, nu este vorba doar de chiptuning sau de diagnoza la masini.

 

Desi nimic nu este exclus si sunt posibile combinatii intre cele 2 de mai sus, cred ca pentru multi cunoscatori pasionati de soft si de electronica aceasta a doua ipostaza este mai interesanta.

 

Intrebare. Structura interna (arhitectura, sa spunem) a unui ECU este cam aceeasi pentru un acelasi producator? De exemplu, pentru Magneti Marelli (sau altul) ma astept ca anumite tabele care sa-i spuna cat combustibil sa introduca in functie de turatie si de unghiul sau procentul lui throttle potentiometer (pedala de acceleratie) sau care sa-i spuna timpii cat injectorul este deschis sau tabele de corectie sa fie la adrese fixe!

 

Are cineva exemple, pentru un anumit ECU... iata asta este tabela, iata la ce adresa este depusa, iata interpretarea acelor octeti!

Ca sa mai avansam...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 73
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • MirceaM

    8

  • ghettoman

    6

  • slack

    4

  • i0nutzb

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator M1cutzu

Poti sa te familiarizezi putin cu software-ul de la MoTec, e profi si iti da o idee foarte buna asupra a cum arata si cum se face programarea unui ECU. Se gaseste aici : http://software.motec.com.au/release/

deci . . . sistemul de injectie multipunct L sau LE jetronic controleaza doar partea de injectie . . .delcoul este clasic . . .sistemul este non programabil si nu utilizeaza harti de injectie ci valori prestabilite in ECU si ajustate in functie de anumiti senzori . . .

Ai dreptate, credeam ca toate Jetronic sunt mecanice insa se pare ca L/LE e un intermediar.
Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6

Jetronic, Motronic, astea sunt de la Bosch, nu? Mai sunt insa si altii, as spune destul de multi!

Eu insist asupra situatiei in care ne aflam sau ne plasam: simplu utilizator care plateste sa i se faca chiptuningul (de multe ori de catre persoane care nu au capacitatea de a intelege in profunzime ce fac, care respecta o succesiune fixa de operatii de cautare, identificare, inlocuire a unor componente sau tabele dintr-un soft) iar pe de alta parte de a studia (folosind din plin capacitatea, pregatirea, experienta, timpul, talentul) si a ajunge sa intelegi ce se intampla, de a ajunge nu numai sa fii capabil sa-ti faci singur operatia, de ori cate ori ai nevoie, ci chiar de a stapani produsul, eventual de a-l dezvolta sau de a creea unul complet nou. Si se poate generaliza, nu este vorba doar de chiptuning sau de diagnoza la masini.

 

Desi nimic nu este exclus si sunt posibile combinatii intre cele 2 de mai sus, cred ca pentru multi cunoscatori pasionati de soft si de electronica aceasta a doua ipostaza este mai interesanta.

 

Intrebare. Structura interna (arhitectura, sa spunem) a unui ECU este cam aceeasi pentru un acelasi producator? De exemplu, pentru Magneti Marelli (sau altul) ma astept ca anumite tabele care sa-i spuna cat combustibil sa introduca in functie de turatie si de unghiul sau procentul lui throttle potentiometer (pedala de acceleratie) sau care sa-i spuna timpii cat injectorul este deschis sau tabele de corectie sa fie la adrese fixe!

 

Are cineva exemple, pentru un anumit ECU... iata asta este tabela, iata la ce adresa este depusa, iata interpretarea acelor octeti!

Ca sa mai avansam...

Ca sa poti face ceea ce ai descris tu mai sus trebuie sa intelegi pana la structura de baza functionarea unui motor termic si procesele termodinamice care se intampla in interiorul lui :wink:

Link spre comentariu

Domnilor, eu va propun sa o luam incet pentru ca discutia va fi, ar putea fi, luuunga. Nu prea e bine ca unii sa presupuna despre altii ca ar sti sau nu ar sti cine stie ce. A facut cineva chiptuning cu mana lui, fara sa mearga la "firma de tuning"? Nu ma refer la a face propriu zis asa cum face un lipeste_piesa (discutia cu o asemenea persoana, chiar daca face chiptuning toata ziua, ar fi, probabil, neinteresanta) ci ma refer daca a ajuns cineva in acel stadiu pe care l-am descris, chiptunarea masinii fiind un simplu pretext pentru a studia si a intelege. In afara de MegaSquirt (care este free, am postat sursa aici) mai are cineva sau stie de existenta unor programe sursa ale unor ECU, oricare ar fi ele?

Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6

Am un prieten care are un Nissan 200Sx motor CA18DET 1800 cmc turbo 170 cp. M-a tot batut la cap sa-i fac un programator de eprom sa se apuce sa-si modifice softu de la masina. Zis si facut . . .Cu programatoru gata s-a apuca omu de vreo un an de zile sa sape pe net si a ajuns sa faca exact ce spuneti voi . . . se joaca efectiv cu softul acelei masini in functie de componentele noi instalate pe ea . . .omu a experimentat diverse presiuni in turbo, timpi diferiti la injectoare, curbe de avans . . .pana la urma a reusit sa o aduca la 190 de cai.Oricum "joaca" asta cu cipurile are si ea limitele ei si pana la urma esti dependent de galeria de admisie, axe cu came . . .motorul nemaiputand aspira corect amestecul daca se depaseste o anumita valoare.Treaba e sa fii interesat de asta si sa stai cum a stat prietenu cu 200sx-u sa sapi pe net.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Ma intereseaza si pe mine subiectul.... M-as baga la un motort de opel sa fac ceva modificari in ECU.. M-am gandit ca ar fi indicat sa luam un chiptunat adica o memorie si sa o citim sa vedem ce a facut ala care l-a programat... Si binenteles daca ai un cip pt un motor dupa AIA PRIN clonarea memoriei sa facem si ceva banuti desi nu e prea legal.............

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator balogm

Cam care ar fi parerea mea despre tuning.-o chestie din care au gasit unii sa scoata bani pe seama unor creduli cu bani putini.- la un sistem de injectie multipunct din fabrica nu prea ai ce tuning sa ii faci pentru ca este optimizat din fabrica.(fentarea sondei lambada)- tuning este bun doar pentru masinile mai vechi care nu au sisteme avansate de control motor. Asta sa si merite, nu ne apucam sa facem tuning pe rable gen Opel Kadet, decit daca suntem pasionati si ne plac sa facem lucruri manuale.Ce genuri de tuning motor se pot face si care merita.- convertirea unui motor pe carburator sau monoinjectie pe un sistem multiinjectie.- Fentarea sondei lambada astfel incit coeficientul de exces de aer sa fie subunitar 0.8-0.9 (cautare domeniu optim)- Adaugarea de senzor Knock si inlocuirea calculatorului cu unul care sa regleze in functie de acesta.- Scoaterea catalizatorului si adaptarea evacuarii.- motoare pe scinteie - inlocuirea filtrului de intrare cu unul cu o suprafata dubla sau montarea unui supraalimentari electrice.- la motoarele diesel inlocuirea sistemului de injectie cu pompa rotativa cu un sistem common rail, de asemenea inlocuirea parti electrice motor.- etc- etc-Toate tuningurile aceste costa bani si se pot realiza in principal la motoare dinainte de 95. La automobilele care se gasesc la noi in tara nu se merita decit daca suntem foarte pasionati.O metoda foarte simpla este montarea unu motor mai performant.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator adi000111

in principiu se strapeaza doi pini in mufa de test si se citesc codurile de eroare pe bord (un fel de cod morse dat de bec)acum ar fii interesant daca ai pentru mai multe masini procedurile astea si codurile de eroare . . . .

un link interesant pentru coduri de eroare la auto modele mai vechi:http://www.troublecodes.net/Ford/ pentru Ford ,insa sunt de la Alfa R la Yugo
Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator accabog

asta cu supra-alimentarea mai are putin si da pe SF :? injectezi NOS in cilindri si :shock: :shock: flacari pe toba, 300 km/h in 5 secunde, incepe masina sa se dezmembreze, etc etc (hai sa fim femei serioase :lol: )

daca te pasiona...treaba cu nos-ul consta in introducerea substanei (protoxid de azot) dupa filtrul de aer...gazul avand o ardere mai buna sau ceva in genu..nu e mare scofala....doar o butelie shi o tzava pana la filtru de aer
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator janvaljanjan

Eu am mi-am facut o interfata pentru KWP2000, e un program cu care ma conectez la ecu masinii prin mufa OBD2 pt a copia continutul epromului in calculator. Apoi cu WinOLS poti modifica diferite "map"-uri : cantitatea de combustibil injectata ( in cazul meu motorina ), presiunea turbinei la diferite rpm si limitarile de cuplu. La un motor diesel de 110CP dupa ce faci modificarile respective se simte o diferenta, atit la consum daca dai mai putina motorina la incarcare mica ( viteza constanta ) cat si la putere daca maresti presiunea in turbina. Cred ca mai multe detalii gasiti pe net.Atasez o schema cu o interfata KWP2000, iesirea lui LM339 se conecteaza la mufa OBD linia K, tot de acolo se iau si 12V, va prindeti voi. Cautati programul pe net.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări