Vizitator M1cutzu Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 De-aia am zis ca iti trebuie cateva zile, trebuie sa testezi in toate conditiile de sarcina si temperatura, la toate turatiile (de fapt, din 500 in 500rpm). Procedura nu e complicata insa dureaza mult, modifici avansul cu cate 0.5 grade pana te avertizeaza senzorul de detonatie, si cresti durata ciclului de lucru la injectoare cu cate 0.5% pana sonda lambda te avertizeaza ca ai amestec prea bogat. Evident nu e bine sa lasi setarile chiar la limita, pentru ca in cazul unei benzine mai proaste sau al unor bujii mai uzate poti "sari gardul" si motorul merge mai prost. Link spre comentariu
MirceaM Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 Eu ma gandeam si la aspectul de unde are o "firma de chiptuning" fisierele pentru foarte multe marci de masini, modele, variante. Ma indoiesc ca fabricantii de masini dau aceste fisiere cu usurinta.Este exclus ca o firmulita din asta de chiptuning sa faca toate aceste teste, pentru atat de multe tipuri de motoare si ECU-uri.Si atunci, de unde au fisierele? Link spre comentariu
ghettoman Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 Eu ma gandeam si la aspectul de unde are o "firma de chiptuning" fisierele pentru foarte multe marci de masini, modele, variante. Ma indoiesc ca fabricantii de masini dau aceste fisiere cu usurinta.Este exclus ca o firmulita din asta de chiptuning sa faca toate aceste teste, pentru atat de multe tipuri de motoare si ECU-uri.Si atunci, de unde au fisierele?@M1cutzu nu toate efi au si knok sensor :wink: @MirceaM reverse engineering :wink: Link spre comentariu
Vizitator M1cutzu Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 Err, nu stiam. Zi-mi si mie, care nu au senzor de detonatie ?MirceaM, fisierele alea se mai si vand de la unii la altii . Sau, se dezvolta teoretic cu software specializat, oricum ambele variante costa ceva bani. Link spre comentariu
ghettoman Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 alea care au delcou si nu senzor pe volanta pentru aprindere Link spre comentariu
MirceaM Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 Err, nu stiam. Zi-mi si mie, care nu au senzor de detonatie ?MirceaM, fisierele alea se mai si vand de la unii la altii . Sau, se dezvolta teoretic cu software specializat, oricum ambele variante costa ceva bani.Exista masini (cu injectie, ECU...) care NU au senzor de detonatie (knock sensor).As avea si eu nevoie de un fisier din ala. Il stiti pe S&S, cat de frumos arata el, in 3D acele grafice ("panze") si cate de usor se modifica (se trage cu mouse-ul) si se scriu inapoi in ECU? Pacat ca este doar pentru motociclete. Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6 Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 de exemplu aspad primesc pe mail fisierul.bin din austria de la upsolute . . . te duci la ei si le spui ce vresiune de soft vrei si dau mail in austria si aia dau mail inapoi cu softu ;)oricum sa nu va asteptati la cresteri mai mari de 2-3 % la motoare aspirate. Am facut cateva teste pe dyno si mai mult de 7 cai nu am vazut la o masina aspirata de 132 de cai stock. Asta cu cel mai agresiv soft cu avansu maxim.La turbo e altceva pentru ca modifica si parametrii de funct. ai turbinei . . . Link spre comentariu
MirceaM Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 Ar fi 2 directii: una chiptuningul iar a doua diagnoza, care ar avea ca scop cunoasterea starii in care se afla masina/motorul, eventual interventia doar pentru aducere in parametri, nu pentru mai mult. De exemplu te trezesti ca iti consuma multa benzina si nu prea stii de unde s-o iei. Diagnoza ajuta, citire de valori ale multor parametri, comparare cu documentatia sau cu rezultatul diagnozei "de data trecuta" etc.. Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6 Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 Asta in cazul masinilor care au instalatia electrica in stare buna . . .pe la noi sunt foarte multe masini care au modificari in sistemele de injectie . . . becul de check engine este de multe ori legat in paralel cu cel de ulei ca sa nu se aprinda decat la punerea contactului ;) teapa pentru fraierii care nu se pricep. Link spre comentariu
MirceaM Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 La mine la 405 becul de Engine check este corect conectat. Am descoperit cum se face self-testul "pe baza de fir": citire coduri de eroare stocate in ECU, stergere coduri de eroare, test actuatoare. Daca sunteti de acord, pot sa detaliez, garantez ca este interesant (ce se poate face cu un simplu fir). Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6 Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 in principiu se strapeaza doi pini in mufa de test si se citesc codurile de eroare pe bord (un fel de cod morse dat de bec)acum ar fii interesant daca ai pentru mai multe masini procedurile astea si codurile de eroare . . . . Link spre comentariu
Vizitator M1cutzu Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 alea care au delcou si nu senzor pe volanta pentru aprindereCare-s alea ? Da-mi exemplu, eu n-am auzit pana acum ca ECU sa controleze injectia si totusi aprinderea sa fie clasica.de exemplu aspad primesc pe mail fisierul.bin din austria de la upsolute . . . te duci la ei si le spui ce vresiune de soft vrei si dau mail in austria si aia dau mail inapoi cu softu ;)oricum sa nu va asteptati la cresteri mai mari de 2-3 % la motoare aspirate. Am facut cateva teste pe dyno si mai mult de 7 cai nu am vazut la o masina aspirata de 132 de cai stock. Asta cu cel mai agresiv soft cu avansu maxim.La turbo e altceva pentru ca modifica si parametrii de funct. ai turbinei . . .Dap, si Dimport de la o firma italiana. Totusi 2-3% mi se pare putin fata de diferenta pe care am simtit-o la cele doua masini pe care am montat chip-uri; s-ar putea sa fi crescut mai mult cuplul la midrange, iar la puterea maxima sa fie intr-adevar valabila cifra de 2-3%. Insa, pe G-Meter acceleratia 0-100 corespunde unui salt de putere mai mare, desi aia nu e chiar cea mai precisa scula pentru asa ceva. Link spre comentariu
ghettoman Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 espero 1.5 dohc...is mai multe....acuma numai asta imi vine in capsi bineinteles...megasquirt :wink: :lol: Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6 Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 deci . . . sistemul de injectie multipunct L sau LE jetronic controleaza doar partea de injectie . . .delcoul este clasic . . .sistemul este non programabil si nu utilizeaza harti de injectie ci valori prestabilite in ECU si ajustate in functie de anumiti senzori . . . s-a folosit pe majoritatea automobilelor de calsa mare si lux din anii 75 pana in anii 83-86 cand a aparut mult mai performantul Motronic. motornic a inclus si controlul avansului si aprinderii pe un microprocesor. acesta utilizeaza harti 3d de injectie.prima masina care a folosit motronic in lume a fost BMW 735i in anul 1982. Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6 Postat Septembrie 23, 2005 Partajează Postat Septembrie 23, 2005 si sa va mai explic o chestie . . . .masina pare ca trage mult mai bine dupa chiptuning deoarece chipu coboara curba putere/cluplu destul de mult in turatie . . ..deci cuplu si puterea se obtin la turatii mai mici ca inainte si de aici senzatia ca masina trage . . . exact ca la diesel . . . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum