Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Chip pentru tuning auto


Vizitator Vladutz_by

Postări Recomandate

banuiesc ca e ca un fel de supra-alimentare(turbo).de la orice motor standard poti scoate mai multi cai,dar scade fiabilitatea lui cu cat cresti mai mult puterea.un exemplu ar fi novele(dacia) de raliu care schimbau motoarele la 5000km,dar aveau puteri f mari.

pe novele de raliu era motoare de vw de ~ 300 de cai....aia nu mai era dacia nova.....arata ac o dacia nova dar nu mai eraam mai spus asta dar vad ca trebuie sa o repet.....porcaria aia de cip e o memorie in care se stocheaza anumitzi parametrii adica...diagrama de avans,diagrama de injectie...etc pe care ii foloseste procesorul cine darq ishi ia o mashina de 1500 cmc dar care consuma 11-12?ma refer de ex la cieloul alor mei care e asha reglat dar fluiera rotzile si in a 3.asta este chip tuningul.de ne apucam si vb de altfel de tuning....aia e alceva cu motoare care se consuma la 5-10.000 de km....asta am avut eu pe oltcit...oricum...astea sunt modificari la limita adica raporturi de compresie foarte mari de mai crapa din cind in cind cite un piston,supapele la 1000 de km is vinete,segmentzii ruptzi is la ordinea zilei , iar pe la 8000 de km ambielajul nou noutz incepe sa dea semne de oboseala adica bat cuzinetzii maneton in draci....avetzi prea multzi bani de va tenteaza asha ceva?cip tuningul la aspirate nu obosete motorul...poate la supraalimentate de se umbla la presiunea de o scoate turbina...dar in general asta e controlata printro supapa
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • Răspunsuri 73
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • MirceaM

    8

  • ghettoman

    6

  • slack

    4

  • i0nutzb

    2

Top autori în acest subiect

Eu imi fac tuning complet la masina... aproape e gata.M-am documentat pana in dinti ce sa fac si cum...La tuning exterior si interior... e usor... fibra sticla, spuma poliuretanica, munca de sclav si cam atat.La puterea motorului... e dezastru...Sunt o gramada de avantaje si dezavantaje.Am un prieten care si-a pus chip tuning...Tot ce pot sa zic e ceva de genu: ai bani, iti faci damblalele... nu conteaza ca e asa cum zic parametrii cipului sau nu... toata lumea face "oooo" cand se aude de chip tuning.Cine credeti ca-si pune chip tuning? Cei care au dacii sau motoare de 1200-1300cm^3? NU... tot cei care au BMW la vre-o 160CP... etc.Si acum vine intrebarea care si-a pus-o si prietenul meu: Acum voi chiar credeti ca 10CP pe langa 160 sau 200 se simte?La o dacie s-ar simti... (...)Singurul avantaj la chip tuning e ca scade putin(foarte putin dar scade) consumul.Dar la 400euro + xyz euro montare... nu vad rostul sa-mi pun asa ceva ptr. a scadea cel mult 1l consum.Stiti voi... totul e in a scoate bani... vinzi un produs care poate sa faca ceva... dar tu mai bagi putin in plus... asa cum se vand produsele audio la noi: scrie ca scoate de exemplu 500Wrms dar scoate de fapt 300Wrms.Pretul e urias... pentru ca deh... e "tuning"!Ca exemplu, spoilerul pe care mi l-am facut eu ptr. masina... daca il cumparam de la C&C tuning... ma costa 1200Euro.Si acum surpriza: spoiler identic, facut de mine din fibra de sticla ... m-a costat 5mil. fibra sticla +spuma poliuretanica + kit + smirghel care nu mai stiu cat au fost.(+munca de sclav... e adevarat)Morala: tuningul,deocamdata, se rezuma la cei care au bani, cei care vor sa se uite lumea pe strada dupa ei... iar ca un surplus de "uite cine sunt eu" ... AM CHIP TUNING!Nu zic asta pentru a ma lauda ca mi-am facut tuning la masina mea... a durat 9 luni de zile ptr. ca nu am avut bani de toate materialele odata...(si nici acum nu e gata complet)... mi-am luat ba saptamana asta 2 cutii kit, ba saptamana viitoare un tub de spuma poliuretanica... si asa mai departe.Asta a fost parerea mea(mai mult a unui prieten care are chip)... cine e impotriva... Ii dau voie sa ma rastigneasca.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator mad_max

am montat si eu vreo citeva cipuri din asteaunele erau power box(super simplu , cu 2 mufe) si unu era un cip mult mai destept care se monta in paralel pe calculatorul de injectie (nu exista riscul sa se arda calculatorul , sau sa se shocheze ceva pacolo), se regla pe un pc si chiar se vizualiza turatia. eu am fost entuziasmat de el.problema era ca power box costa vreo aprox.300Euro si ala desteptu vreo 1300-1500/funtie de tipul de motor.Intradevar oamenii ziceau ca se simte cresterea puterii. chiar erau incintati.Cit de mult nu stiu ca nam mers cu ei. doar la ala scump am mers-dar sincer nu stiu ce sa zic.masina era un bmw seria 7 ultimu model si cel mai full(n-am inteles de ce mai voia ala cip?!). Vizualizam pe displayul laptop-ului turatia care la un moment dat se stabiliza si abia atunci intra in functiune acel cip cam dupa 200km/h sau in jurul ala.din ce imi explica distrubuitorul era o chestie de milisecunde. deci acel cip chiar era destept.(parerea mea) Chestia cu caii e cit de cit reala.In ce sens:mareste cu maxim 20 cai (intre 10 si 20), dar cum?!: (ATENTIE-ASA CRED EU-(nu prea ma pricep la motoare, eu sunt electronist[si nici la asta nu ma prea pricep:lol: ]:calculatorul masinii e blocat din fabrica la un anumit nivel (probabil pentru versiunile care urmeaza sa apara peste un an ,doi) si cipul il minte. efectiv ii inseala senzorii (cum face asta exact-nu stiu) acestia dau informatii eronate calculatorului si el crede ca de fapt [dau un exemplu] viteza e de 100km/h dar real vit. e 150km/h. [REPET INCA O DATA, ASTA CRED EU, NU STIU EXACT DACA E ASA]sper ca nu vam incurcat cu nimic, eu sunt nou paici si sper sa nu fac o impresie proasta (mai ales din prima)

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

cum se face fibra aia ? cum se numesc la noi chestiile alea ? :?

Cred ca nu exista om care sa nu fii auzit de "fibra de sticla".Tehnic vorbind, nu e corect spus de exemplu: spoiler din fibra de sticla sau cada din fibra de sticla. De ce? pentru ca de fapt... incepe explicatia:- Fibra de sticla... este o tesatura (impropriu spus tesatura) din fire foarte subtiri din sticla... adica fibra.Este foarte rezistenta... dar nu asta e baza.Pe langa fibra de sticla, mai este nevoie si de Rasina Poliesterica... asta e baza...Rasina poliesterica, dupa intarire, devine casanta... dar foarte rezistenta.Totusi.. pentru a-i mari rezistenta, se ARMEAZA cu fibra de sticla.Concluzia: rasini poliesterice armate cu fibra de sticla.Probabil te-ai prins cum se foloseste: Asezi tesatura din fibra de sticla pe o matrita, amesteci niste rasina poliesterica cu intaritor(butanox)... amesteci bine dupa care intinzi rasina peste tesatura cu o pensula.Lasi sa se usuce in jur de o ora... si gata... asta e tot... incepe distractia(slefuirea).Eu la masina mea, matritele le-am facut din spuma poliuretanica...aceea folosita la geamurile termopane... Dupa ce se usuca, o sculptez pana capata forma dorita si gata... a iesit matrita :)Imi cer scuze ca am fost off topic cu ceea ce am scris... dar dau si eu explicatii la ce ma pricep...In legatura cu cip-ul tuning... nu stiu ce sa zic... o sa revin cu explicatii dupa ce mi-l montez pe al meu pe masina...Pana atunci... C'y yaa!
Link spre comentariu

din cate am vazut pana acum computerele(unitatile centrale, calculatoarele) sunt de 2 tipuri:-cu port de diagnoza(parca odb se numeste) prin care se face citirea, respectiv rescrierea(vezi SLZ,LOGAN care are port si nu e folosit ;) )-fara o legatura de genul celei de mai sus- pt. citire/rescriere se scoate cipul si se introduce intr-un soclu dintr-o placa de achizitie(ex DIMSPORT)pe langa faptul ca programul costa o gramada de bani, necesita si un contract cu producatorul pentru reinnoirea bazei de date a motoarelormai nou am vazut o unitate care se ataseaza celei existente(cu performante net superioare celei stock) care intra in functiune ori la depasirea unei anumite turatii ori la apasarea unui buton(vezi C&J tuning)cipul acesta face toata vrajeala-de la " stocheaza anumitzi parametrii adica...diagrama de avans,diagrama de injectie" ..... la deschidere supapa admisie aer in functie de viteza.......calcul cantitate necesara aer in functie de altitudine...... la variatia inaltimii ridicarii supapelor......si lista poate continua cum zice mettalman" Acum voi chiar credeti ca 10CP pe langa 160 sau 200 se simte? "se simte insa intr-o mica proportie-tocmai de aceea cand se face un tuning la motor chip tuning-ul e una din modificarile care se realizeaza, pentru ca apoi la sfarsit sa se insumeze caii obtinuti in urma fiecarei modificariabia dupa o serie de modificari incluzand prelucrari mecanice si/sau schimbari de piese se poate zice ca s-au obtinut ceva calutziin romania vad ca chip tuningul e la moda, cei care isi fac asa ceva au impresia ca au facut racheta WRONGmai degraba CHIP TUNING =CHEAP TUNINGdaca nu aveti posibilitatea sa modificati o masina in realitate incercati DYNO2000 sa va faceti o parere cam ce se poate scoate dintr-un motorbafta la tunatPS Seat Leon cu 150 cai stock ajunge la 194 numai dintr-un chip tuning(conform C&J tuning)acceasi masina ajunge de la 150cai la 164max prin chip tuning (conform option auto)

Link spre comentariu

Exista 2 abordari, cred eu. Prima: dai banu' si primesti bunu' (serviciul). Aceasta postura de simplu cumparator (utilizator) nu il va ajuta pe subiect sa inteleaga mai mult, sa se dezvolte profesional si intelectual. Decat sa dam 350 euro fara tva pentru o asemenea operatie este mai interesant sa ajungem sa facem singuri treaba. Apoi putem face schimbarea schimbarii (un nou chiptuning, revenirea la varianta initiala etc).Iar in final, cine stie, poate ne uitam mai atent la Megasquirt sau in alta parte si ajungem chiar... sa construim un ECU.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator M1cutzu

Sa o luam cu inceputul: toate motoarele cu injectie electronica au un calculator ce comanda timpul de aprindere, deschiderea injectoarelor si eventual controleaza turbina. Comenzile se dau pe baza unor harti prestabilite ce depind de temperatura aerului aspirat, pozitia arborelui cotit si de sarcina motorului (mai multi senzori ajuta la determinarea acesteia), precum si pe baza unor senzori ("de protectie") ce detecteaza iesirea din normal a anumitor parametri (sonda lambda, temperatura lichidului de racire, senzorul de detonatie etc).

Hartile schise in memoria ECU sunt destul de conservative, pentru a asigura o functionare normala si un raspuns bun si constant al motorului in toate conditiile, indiferent daca benzina e mai proasta, aerul aspirat e foarte cald sau masina e prea usoara. Chip-tuning-ul practic optimizeaza parametrii pentru fiecare conditie, raspunsul nu mai e la fel de lin insa devine optim in orice moment, si de aici si saltul de putere. Acesta e real si nu creste uzura motorului, pentru ca sistemele de siguranta inca sunt functionale si intervin daca ceva anormal e detectat.

Exista mai multe variante de a face chiptuning:

*se inlocuieste memoria EEPROM cu hartile originale cu alta reprogramata;

*se ataseaza o unitate separata (programabila (piggyback) sau nu (powerbox)) ce controleaza doar anumiti parametri in timp ce calculatorul masinii ramane cu celalalte functii;

*la masinile de productie dupa 2000 memoria originala poate fi direct reprogramata cu alte harti printr-o interfata, faraa fi nevoie de interventie hardware

*se inlocuieste complet calculatorul masinii cu altul specializat (gen MoTec M4), mult mai flexibil si complet programabil.

Harti reprogramate se gasesc in afara la preturi de nimic, de exemplu pentru Kadett GSi am dat 30E cu transport inclus (din .de), iar pentru BMW 325i E30 a dat un prieten in jur de 25E. Instalarea e foarte simpla (vin si cu instructiuni de instalare), iar rezultatele sunt mai mult decat multumitoare. Evident ca la masinile mai noi pretul e mai mare, insa cu un programator de EEPROM-uri sau cu o interfata OBD-II (nu e foarte complicat de facut) si soft-ul necesar treaba se poate face.

Hartile se pot face de la zero in cateva zile de testare in cazul ECU-urilor anexe programabile, tot ce e nevoie e un rezervor plin si o metoda de a intoduce aer la diferite temperaturi in motor pentru a mapa intreaga plaja.

Link spre comentariu

Aici http://www.bgsoflex.com/megasquirt.asm se afla sursa softului de Megasquirt vers 3.

megasquirt nu e tuning adevarat , se modificace ceva pe la pompa de injectie da nu se modifica softul din ecu :(
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: de 5 min rid in continu...esti pe linga rau tunerule :lol: :lol: :lol:@M1cutzurespect pentru ce ai scris mai sus...dar map-urile nu le scotzi asha ushor...pe linga radiator sau frigider mai trebuie si un dyno sa vezi regimurile....de fapt numai dyno itzi trebuie ca doara nu modifici softul in efi...mesteresti numai la remapare , algoritmii de calcul in functie de temperatura ramin aceiasi....sau depide cit de "adinc" vrei sa te bagi :wink:
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări