Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alternativa la Soclu de GU50 original


sebi_c

Postări Recomandate

Am rugat un prieten sa-mi faca un fel de mandrina pentru pinul de GU50 care sa aiba un guler circular de cateva zecimi in care sa fixez o spira de la un arc. Astfel am cateva sute de pini de soclu, acestia fiind facuti la un strung automat. Mai complicat e sa fixezi spira de arc, dar nu chiar atat de greu. Spirele de arc le-am taiat cu clestele oblic. In final am obtinut ceea ce este in foto atasate. Piesele sunt din alama si strang excelent, cel putin la rece. Piciarele sunt putin cam lungi, dar se pot taia cu clestele oblic. O sa mai fac o piesa circulara din teflon, gaurita in zona unde vor fi pinii. Oare alt material poate fi folosit, avand in vedere temperatula pinilor?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sebi_c

    5

  • nichishoru

    3

  • Depanatoru

    1

  • blue

    1

Top autori în acest subiect

Am rugat un prieten sa-mi faca un fel de mandrina pentru pinul de GU50 care sa aiba un guler circular de cateva zecimi in care sa fixez o spira de la un arc. Astfel am cateva sute de pini de soclu, acestia fiind facuti la un strung automat. Mai complicat e sa fixezi spira de arc, dar nu chiar atat de greu. Spirele de arc le-am taiat cu clestele oblic. In final am obtinut ceea ce este in foto atasate. Piesele sunt din alama si strang excelent, cel putin la rece. Piciarele sunt putin cam lungi, dar se pot taia cu clestele oblic. O sa mai fac o piesa circulara din teflon, gaurita in zona unde vor fi pinii. Oare alt material poate fi folosit, avand in vedere temperatula pinilor?

1. Buna idee ai avut2. Nu inteleg ce strange spira de arc3. alama se oxideaza repede, trebuie o acoperire metalica - argintare sau nichelare chimica or something, la electroliza nu se depune metal pe suprafetele interioare.
Link spre comentariu

Excelenta executia, felicitari, arata chiar bine distantati fata de cablaj si in felul acesta placa este mai bine protejata de caldura degajata . Ca o idee , se pot atasa inele de ferita direct pe piesele de alama, in cazul lui GU 50 este chiar indicata gardarea RF a G1 si a anodului.

Link spre comentariu

Spira de arc (destul de tare) strange mandrinutza sa nu cedeze astfel incat sa impiedice contactul prost datorita strangerii insuficiente. Intradevar, ar trebui sa le acopar cu ceva. Cel mai usor e argintarea, dar si argintul se inegreste, iar la nichelare se depune si in interior si nu mai e contact bun. Mai mult, nu stiu cum se face nichelarea!Foarte buna ideea cu inele de ferita! Acum o sa-l rog sa-mi faca si niste dispozitive pentru anozii de sus de la GU19. Am niste modele tot cu o mandrina mica, care are in cap un filet si un surub o trage intr-un cilindru cu interior conic. Astfel se realizeaza un contact bun pe toata suprafata si o strangere buna.Mai adaug o poza!

Link spre comentariu

Acum se intelege modul de strangere. Pe ce masina si cu ce scula ti-a facut crestaturile (mai mici de 0,5 mm cred)? sau e de mana cu o panza de bomfaier luata la polizor?Si soclurile de lampi din comert sunt argintate.Poate se gaseste vre-un chimist sa ne spuna ce si cum.In locul piesei din teflon poti pune textolit.

Link spre comentariu

Initial, eu l-am rugat sa-mi faca numai pinii, dar el s-a oferit sa si le cresteze. Piesele le-a facut pe strung automat, sunt destul de precis facute. Crestaturile nu stiu cum le-a facut, dar au ceva sub 0.5mm. Desi nu sunt toate pe generatoare (f. mici abateri), nu conteaza. Isi fac treaba de a permite asezarea arcurilor si da posibilitatea strangerii, chiar a diverse diametre de pin. Am incercat asta si pe 12J1L dezbracat de aluminiu, si strange bine (lampa mai mica din poza). Asa la prima vedere sunt multumit de cum sunt, chiar peste asteptari.Nu stiu daca textolitul rezista temperaturi asa de mari in timp. As putea sa le las si aparente!

Link spre comentariu

Nu stiu daca textolitul rezista temperaturi asa de mari in timp. As putea sa le las si aparente!

Incearca cu "steclotextolit" din acela verde si pentru racire poti sa dai gauri de 5mm in paralel cu pinii sau sa folosesti chiar cablaj de "steclotextolit" si sa lasi cat mai mult cupru in jurul fiecarui pin ca sa poti obtine prin lipire o picatura cat mai mare de cositor (atentie in cazul acesta la distanta minima intre pini pentru a nu descarca la tensiuni mai mari).Oricum felicitari pentru idee!
Link spre comentariu

Dar sunt pinii destul de flexibili ca sa permita introducerea si scoaterea lampii din "soclu" fara probleme ? Orice fortare poate sa rupa baza de sticla a lampii , iar in cazul in care pinii vor fi montati pe un suport de textolit trebuie perfect aliniati , orice tensiune va crapa in timp baza .

Link spre comentariu

Dar sunt pinii destul de flexibili ca sa permita introducerea si scoaterea lampii din "soclu" fara probleme ? Orice fortare poate sa rupa baza de sticla a lampii , iar in cazul in care pinii vor fi montati pe un suport de textolit trebuie perfect aliniati , orice tensiune va crapa in timp baza .

Mmda. Buna intrbare, la asta nu m-am gandit nici eu!Eu vreau sa folosesc solutia asta pentru niste socluri de G807 care nu pun probleme de fragilitate.
Link spre comentariu

... in cazul in care pinii vor fi montati pe un suport de textolit trebuie perfect aliniati , orice tensiune va crapa in timp baza .

Daca ii introduce intai in pinii lampii si apoi ii lipeste pe suport, tensiunile mecanice din baza de sticla a lampii sunt minime.Daca ii lipeste intai pe suport si abia apoi incearca sa bage lampa, pot aparea probleme (fortarea pinilor lampii).Pe de alta parte, lampa este mare (fizic) iar piciorusele sunt solide si neinghesuite unul in altul, asa incat are loc de manevra.Nu ma pricep foarte tare, insa eu asa fac cu soclurile la care pinii "joaca": intai introduc lampa, fac cateva miscari in toate axele si abia apoi ii lipesc...Apropo: nu ii poti solidariza cu A+B, adica sa le faci un fel de soclu turnat? ... tot introdusi in lampa si apoi tot ansamblul bagat cu varfurile pinilor in ceva relativ moale, doar ca sa stea drept; tot ansamblul inconjurat de-o rondela de plastic, in care apoi torni pasta...
Link spre comentariu

... in cazul in care pinii vor fi montati pe un suport de textolit trebuie perfect aliniati , orice tensiune va crapa in timp baza .

tot ansamblul inconjurat de-o rondela de plastic, in care apoi torni pasta...
Silicon, ca e elastic si parca tine la temp. inalte, eventual testat inainte?
Link spre comentariu

Pinul de soclu permite un mic joc in jurul pinului de lampa, insa fata de soclul original jocul e mai mic. Insa, soclul octal mi se pare mult mai tare. Eu le-am facut pentru PCB si am si lipit deja doua socluri. La introdus lampa merge ceva mai greu ca la soclul original (cu pini sub forma de mandrina), dar la scoatere mi se pare ca merge mult mai greu. Comparativ cu sclul octal, lampa se scoate mai greu decat din soclul manufacturat.O sa fac un amplificator sa vad cum se comporta. Portiunea de lipit se poate fileta pentru surub de 2.5mm.

Link spre comentariu

Pinul de soclu permite un mic joc in jurul pinului de lampa, insa fata de soclul original jocul e mai mic. Insa, soclul octal mi se pare mult mai tare. Eu le-am facut pentru PCB si am si lipit deja doua socluri. La introdus lampa merge ceva mai greu ca la soclul original (cu pini sub forma de mandrina), dar la scoatere mi se pare ca merge mult mai greu. Comparativ cu sclul octal, lampa se scoate mai greu decat din soclul manufacturat.O sa fac un amplificator sa vad cum se comporta. Portiunea de lipit se poate fileta pentru surub de 2.5mm.

Pini realizati de tine sunt extraordinari si nu au moarte....secretul in continuare ,parerea mea ar fi un suport ce ar fixa si centra ...acesti pini....ideal e teflonul daca s-at mai putea si aurii :nebunrau: ...... ,sigur realizarea gaurilor pe CNC e singura solutie dupa parerea mea, dupa cum stii eu folosesc cind si cind socluri de la Yamamoto soundcraft...la care e incredibil cit de usor introduci si scoti lampa...datorita preciziei ....unde pui ca e fix cu piulite fiecare pin in parte...suces in continuare...
Link spre comentariu

Am mai studiat putin problema. Piesele erau prea fixe pe pinii de la tub. Am mai largit gaura si acum contactul este facut in cea mai mare masura de catre arc. Pinul are un pic mai mult joc in soclu. Am lipit pinii pe o placa (ajutat de un tub nefolosit) si tubul pare sa intre lejer in soclu si chiar este permis putin joc (mai mic ca soclul cu lamele). De fapt cand il scot, fac mici miscari stanga-dreapta. Am facut si o versiune cu filet si piulite. Le atasez cu lampi GU18 infipte in socluri. La anozi am adaptat tot niste piese din astea (ca nu stiu cum sa le zic!). La GU19 a trebuit sa maresc gaura la 2mm si stau destul de stransi pe anozi.Gabriele, astia de la cablaje, gauresc tot cu masini de gaurit in coordonate, foarte precise. Problema e ca eu nu am avut data sheet de la soclu si am relevat de pe un tub pe care l-am avut la indemana. Doi pini au o eroare de cam 0.2mm. In mod normal eroarea trebuia sa fie acoperita de gauri care sunt cu 0.3mm mai mari, dar cine mi-a facut piesele, mi le-a facut dupa indicatiile mele (gresite, pt ca trebuiau mai subtiri la intrare in cablaj, ca la soclurile pe care le-am utilizat in amplificatorul GU19). La eroare mai contribuie si gridul de la programul PCB, dar in linii mari tolerantele ar trebui sa fie admisibile.Este prima experienta de acest gen, iar daca tine, o sa fiu mai atent la cote.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări