Vizitator utopic Postat Iulie 3, 2009 Partajează Postat Iulie 3, 2009 In primul rand buna ziua. Sunt nou venit pe acest forum, fiind la primul meu post. Am rasfoit cu atentie paginile de pe acest forum si am vazut lucruri ff interesante facute cu PIC-uri. Sunt student la calculatoare, intru in an terminal si am decis sa ma ocup serios de programarea microcontrolerelor. Cam tarziu insa pana acum 6 luni nu stiam ce este un microcontroler. Intrucat m-a fascinat acest sub domeniu am decis sa fac ca si lucrare de liceenta ceva bazat pe microcontrolere. De altfel si in cariera as vrea sa ma orientez spre acest domeniu. Am inceput prin a achizitiona primul meu microcontroler, un PIC18F4455, care de altfel e si singurul pe care am dezvoltat aplicatii. Ma consider incepator in acest domeniu chiar daca am realizat cateva aplicatii. Cea mai complexa a fost comunicarea intre 2 microcontrolere prin bluetooth. Am integrat si un TSOP de la care "citeam" semnalul de la o telecomanda. Acum a venit vacanta si am hotarat sa profit la maxim de ea fiind si ultima. Asa ca am decis sa realizez cat mai multe mini proiecte pt. a ma familiariza cu acest subdomeniu al electronicii. Pentru inceput am decis sa dezvolt 2 proiecte: 1. Vreau sa fac un termometru realizat cu senzorul digital DS18S20 si sa afisez pe un LCD. Stiu, s-a discutat mult acest subiect. Le-am citit pe toate topicurile despre acest subiect. In primul rand am achizitionat senzorul. Acum intervine prima problema: am citit, ca sezorul se poate conecta 1 pin - out, 2- masa, 3- Vdd. Dar cica se poate conecta pinul pt. Vdd tot la masa si senzorul se alimenteaza prin semnale parazite???. Cum e mai oki? Eu ma gandesc ca sa pun simplu 1 pin de intrare pt. a colecta datele, 1 pe Vdd si 1 la masa.A doua mare problema insa vine acum: am zis sa iau un LCD....m-am tot gandit si am demontat un Philips din epoca de piatra....nush daca are nume ) parca D2 scrie pe el. LCD-ul pare unul de 2*16. Dar mare mi-a fost mirarea ca atunci cand l-am d