Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Releu inchidere/deschidere usi dintr-un singur contact unic


Bullix

Postări Recomandate

Problema se pune in felul urmator: masina mea (o Solenza, dotare Rapsodie) are inchidere centralizata, insa nu si cu telecomanda. Chestia e ca de-un an de zile de cand o am deja a inceput sa se indoaie si sa se toceasca cheia, arata deja ca o cheie "universala" de Oltcit :jytuiyu Alta chestie, m-am saturat sa scot mereu cheia din contact cand vrea cineva sa ia ceva repede din portbagaj, incat solutia simpla ar fi montarea unui actuator. Asta nu e nicio problema. Problema este ca vreau sa imi cumpar, fie o telecomanda cu 2 canale si sa-mi fac singur receptorul aferent, in genul celor de la Conexelectronic la sectiunea kituri, fie un set ieftin de inchidere centralizata de la vreun kypermarket. Problema este ca in ambele cazuri cele doua canale vor trebui folosite, in mod implicit, unul pt deschidere, altul pt inchidere, avand in vedere ca pe masina butonul de actionare are tot 2 contacte diferite, unul pt inchidere, celalalt pentru deschidere. Iar cum eu as vrea sa am si varianta deschiderii portbagajului din telecomanda, voi avea nevoie fie de o telecomanda cu 3 canale (astea ieftine cu 4-8 canale sunt babane, cat o telecomanda de A/C de apartament), fie de un circuit care, la actionarea repetata a aceluiasi contact (scurt, switch), sa-mi actioneze cand un releul, relee pe care le voi pune de la mine separat pentru actionarea celor 2 pozitii ale butonului de pe masina.Poate propune cineva un circuit simplu, cu niste tranzistori de putere, scurt pe doi...?Numai bine!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Bullix

    3

  • Nucleu

    1

  • fratello

    1

  • ianacosti

    1

Top autori în acest subiect

* cand un releu, cand celalalt, voiam sa zic.Nu gasesc nimic sub 1 milion jumate care sa aiba si al treilea canal pentru portbagaj, ori gasesc doar pachete alarma+inchidere, si oricum nu ma intereseaza intreg kitul ca sa folosesc doar un actuator din 4/5. Deci ramane varianta propusa de mine, cu un canal pentru inchidere/deschidere portiere si celalalt pentru deschidere portbagaj.

Link spre comentariu

Sa inteleg ca depaseste si principiile mecanicii cuantice problema pe care o pun eu aici... Trebuie sa definim noi microparticule elementare pentru a mixa doua nenorocite de relee?

Link spre comentariu

Ia-ti o telecomanda cu cheie briceag (80 lei); muti transponderul din cheia ta in cheia briceag si ai : un buton inchidere, un buton deschidere si un buton deschidere portbagaj. Altfel, simplu, doar cu 2-3 tranzistoare NU se poate !

Link spre comentariu

nu ar fi mai simplu sa iti faci un buton in masina din care sa actionezi un actuator de inchidere centralizata care sa deschida portbagajul...???...deschizi masina din telecomanda...apesi bumbutzul inchizi masina si cand inchizi portbagajul ramane inchis...!Asta ca sa nu ai nevoie de telecomanda cu 3 canale si cele cu 2 si receptor se gasesc in comert...!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări