Vizitator yuliano_02 Postat Iunie 23, 2009 Partajează Postat Iunie 23, 2009 Salut am si eu un circuit de incarcare a 2 acumulatori de 12V.Incarcarea lor se face cu cei 2 acumulatori in serie.[attachment=1]INCARCARE ACUMULATORI.JPG[/attachment]Se specifica ca incarcarea se face la 2A dar nu specifica daca se face la 2 A pentru fiecare acumulator in parte sau pentru ambii la un loc.Pentru amandoi acumulatorii pentru circuitul de mai jos ies 24V la 1+1=2A sau 2+2=4A? Link spre comentariu
miron1947 Postat Iunie 23, 2009 Partajează Postat Iunie 23, 2009 Daca sunt conectati in serie,amandoi(acumulatori) sunt parcursi de acelasi curent(2A),daca doriti sa-i incarcati in paralel cu 12V,atunci alimentatorul va trebui sa debiteze 4A. Link spre comentariu
Vizitator yuliano_02 Postat Iunie 23, 2009 Partajează Postat Iunie 23, 2009 deci sa inteleg ca pentru schema de mai sus curentul de incarcare care iese la cirucitul acesta este de 2A nu de 4 nu?ca pe mine ma intereseaza cati amperi ies la iesirea redresorului(in figura a 2-a). Link spre comentariu
miron1947 Postat Iunie 23, 2009 Partajează Postat Iunie 23, 2009 deci sa inteleg ca pentru schema de mai sus curentul de incarcare care iese la cirucitul acesta este de 2A nu de 4 nu?Eu vad ca acest montaj,functioneaza la tensiune constanta,cum este pe masina,nu la curent constant.ca pe mine ma intereseaza cati amperi ies la iesirea redresorului(in figura a 2-a).Maxim 20A(cu piesele din schema),este limitat doar de performantele pieselor(transformator,punte, tiristor). Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 25, 2009 Partajează Postat Iunie 25, 2009 Cam orice acumlator se incarca cel mai bine cam la 5-10% din capacitatea lui , deci , in cazul tau cam 1.5-1.7A ar fi curentul perfect pentru incarcare Link spre comentariu
Vizitator Lorand27 Postat Septembrie 9, 2009 Partajează Postat Septembrie 9, 2009 Cam orice acumlator se incarca cel mai bine cam la 5-10% din capacitatea lui , deci , in cazul tau cam 1.5-1.7A ar fi curentul perfect pentru incarcare Salutam o problema cu un alternator, mai bine zis dinam de pe un tractoras Fiat. Incarcarea e realizata cu dinam+releu de incarcare. Intrebarea mea e pot sa pun un alternator Bosch de 12 V si 50A sa incarce doua acumlatoare de 12V legate in serie a cate 100Ah (total 24V 100A)?Exista ceva schema care sa realizeze ridicarea de tensiune de la 12->24V? e posibil sa incarc cu acest alternator acumlatoarele legate in serie ? Ma ajuta cineva? Ca un alternator de 24 V e al naibi de scump.:( Link spre comentariu
lorik199 Postat Septembrie 10, 2009 Partajează Postat Septembrie 10, 2009 din ce stiu eu alternatoarele scot 12 V trifazatdeci ai putea sa folosesti doar 2 faze pe care le redresezi si inseriezi si una o lasi liberanu prea se merita sa faci un smps 12--> 24sper c-ai inteles ceva din postul meu Link spre comentariu
CATA2003 Postat Septembrie 10, 2009 Partajează Postat Septembrie 10, 2009 din ce stiu eu alternatoarele scot 12 V trifazatdeci ai putea sa folosesti doar 2 faze pe care le redresezi si inseriezi si una o lasi liberanu prea se merita sa faci un smps 12--> 24sper c-ai inteles ceva din postul meuFlori de mar...nu o sa mearga in veci asa...e in conexiune stea...trebuie gasita conexiunea cmuna si desfacuta,apoi redresat si incarca fiecare acumulator prin bobina separata...o sa scada eficienta...ramai cu o bobina in aer...nu merge cu legarea in serie a bobinelor deoarece nu sunt in faza....inainte incearca daca legi bobina de excitatie la o tens mai mare ,nu scoate 24?Sau 28....vezi sa nu o arzi ... Link spre comentariu
Vizitator Lorand27 Postat Septembrie 10, 2009 Partajează Postat Septembrie 10, 2009 Salutfaza e ca nemti daca fac ceva pentru un scop( ex sa incarce acc de 12V) ala incarca acc de 12V. Si are releu de incarcare incorporat intr-un loc cu periile colectoare, asa ca ma-ndoiesc sa scoata 24 doar prin schimbarea tensiuni de excitatie.De aceea ma intrebam ca oare se pote realiza un circuit care sa ridice dupa iesirea din alternator. sau daca stiti pe undeva un alternator (exclus romanesc) functionabil pe 24V, m-ar interesa (mesaj pe PM daca stiti). Eu am un bosch care scoate 12V cu45 sau 50A nu mai stiu si ma gandeam sa-l folosesc sa nu stea degeaba. Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 11, 2009 Partajează Postat Septembrie 11, 2009 Cauta pe la dezmembrari Link spre comentariu
CATA2003 Postat Septembrie 12, 2009 Partajează Postat Septembrie 12, 2009 Cauta pe la dezmembrariNumai ca lui nu ii trebuie alternatoare romanesti....de ce nu,...habar nam... Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 12, 2009 Partajează Postat Septembrie 12, 2009 Si la dezmembrari ajung numai autoturismele romanesti? Majoritatea sunt straine Link spre comentariu
Vizitator Lorand27 Postat Septembrie 12, 2009 Partajează Postat Septembrie 12, 2009 Cauta pe la dezmembrariNumai ca lui nu ii trebuie alternatoare romanesti....de ce nu,...habar nam...Pentru ca is de cacat.. am schimbat cateva si relee si alternatoare asa ca stiu despre ce vorbesc. Si la dezmebrari gasesti de obicei alternatoare de 12V rar pe 24V de aceea v-am cerut ajutorul. Na nu-i nici o problema ma descurc eu cumva... sau ma chinui in continuare cu astea de firma(precizia sacele) romanesti. Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 12, 2009 Partajează Postat Septembrie 12, 2009 Daca alternatorul de 12v are infasurarile legate in triunghi,si tu le legi in stea,atunci va scoate 24v cu alt releu de incarcareViceversa se face pt a scoate 12 din 24 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum