Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dacia - semn pe volanta?


Mix

Postări Recomandate

intrebarea mea este chiar numele topicului. am o dacie din '97 si pe volanta nu gasesc acea fanta cu care pot regla avansul, ci niste imbinari le-as putea spune, de la ambreiaj. cine poate sa imi spuna in ce pozitie a volantei mele corespunde cu apriderea pe pistonul 1?

Editat de bibanu47
Editat titlu
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Mix

    7

  • yo9hrb

    2

  • iulicuta2000

    1

  • Blind

    1

Top autori în acest subiect

Scoti capacul de la Delco, invarti motorul pana ajunge luleaua perpendiculara pe motor si orientata spre exterior, dupa care te uiti prin fereastra de la carcasa ambreiajului fi misti usor de motor (stanga-dreapta) pana gasesti semnul. E acolo, sigur.

Link spre comentariu
Vizitator zake

daca masina functioneaza, scoate fisa de la bujia cilindrului 1, apropi-o de blocul motor, invarte la cureaua alternatorului, sau roaga pe altcineva sa invarta, si cand va da scanteie inseamna ca este la compresie. In aceasta pozitie, +/- cateba miscari inainte, inapoi, vei gasi , cu siguranta,si semnul.Daca nu functioneaza, fiind dereglata aprinderea, poti face urmatoarele:- dai bujiile jos, ca sa poti roti motorul mai usor-pui un dop, de pluta sau poti sa pui degetul la orificiul bujiei 1-rotesti motorul, cu mana, la curea, sau manivela(in sensul de rotire al motorului)-in momentul cand sare dopul, sau iese aerul,cand ti-i degetul apasat, inseamana ca pistonul 1 este la compresie-cu ajutorul unei surubelnite sau electrod afli punctul mort superior. indicat ar fi sa folosesti sublerul de adancime- citesti gradatia, apoi rotesti invers, pana pistonul se deplaseaza in jos 1-2 cm, apoi rotesti in sensul de rotire al motorului, pana pistonul ajunge la 3-5 mm de punctul mort superior.- in aceasta pozitie poti regla delcoul reglajul de finete este mai complicat, daca nu te pricepi la mecanica. complica nu este, incearca si sunt sigur ca ai sa reusesti.

Link spre comentariu

da... eu stiam ceva de genu: scot bujia 1 si introduc in gaura o tija si invart de motor pana ajunge sus pistonul si loveste tija. vreau reglez cu stroboscopul si de accea imi trebuie semnul

Link spre comentariu
Vizitator zake

dar vezi ca este o problema! cu tija si pistonul sus, s-ar putea sa fi pe evacuare si atunci n-ai sa mai pornesti motorul in veci. daca nu s-a umblat la motor(reparatie la ambreiaj) sau nu s-a schimbat volanta , trebuie sa ai semnul. daca chiar nu-l ai, traseaza-l tu, cu o dalta. semnul se poate face foarte usor. banuiesc, ca vrei sa faci singur reglajul, fara sa platesti! roaga, totusi un mecanic sa-ti stabileasca pozitia punctului(santului). vezi va mai ai si un avans vacumatic care trebuie reglat,si un carburator, niste supape care trebuie sa inchida bine, toate acestea pentru ca motorul sa functioneze bine, frumos, rotund, fara consum de benzina mare, etc.spune-mi ce vrei sa faci si daca te pot ajuta, cu sfaturi, te ajut cu placere.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Ala era odata, la modelele vechi. Exista o crestatura pe fulie si o tablita cu 3 dinti sudata pe capacul distributiei. Uita-te si acolo, dar nu cred. Semnul de pe volanta trebuie sa fie langa coroana dintata.

Link spre comentariu

pentru a regla avansul cu stroboscopul trebuie ca intai sa gasesti placuta cu gradatiile avansului(scala gradata daca vrei) si abia dupa aia cauti reperul mobil(in cazul acesta santul de pe volant)daca nu ai placuta,degeaba gasesti semnul pentru ca n-o sa stii cum sa reglezi avansuldin pozele puse de tine zona aia prin care cauti semnul nu este buna,nu ai placuta,si e destul de ingusta zonala motorul de oltcit este undeva la ora 3 cum privesti motorul din fata,la dacie nu stiu cum este

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Din fabrica, masinile au TOATE volanta marcata. Daca nu ai acel marcaj, volanta NU e originala (as indrazni sa spun ca nu e de Dacie, dar poate ca a fost strunjita, e o operatie de "tuning" sportiv (Daciile mai vechi, pana prin '84 volanta era mai masiva, dupa acea data s-a trecut la "palier majorat" si, probabil in ideea ca arborele e ceva mai masiv si mai greu, volanta a devenit mai "supla" - odata cu trecerea discului de ambreiaj de la 170 la 180mm diametru) Solutia ar fi re-marcarea, chestie mai delicata, de facut de un meserias...Succes!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări