notchman Postat Mai 23, 2005 Partajează Postat Mai 23, 2005 Niq cam care ar trebui sa fie suprafata de racire "radiatorul " lui 3055, din releul regulator ??Eu am facut schema trimisa tie prin mail , si merge superrr, dar nu am testat'o la drum lung , cu toti consumatorii porniti ... Link spre comentariu
niq_ro Postat Mai 23, 2005 Partajează Postat Mai 23, 2005 Niq cam care ar trebui sa fie suprafata de racire "radiatorul " lui 3055, din releul regulator ??nu cred ca trebuie sa te omori cu unul super mare ... incearca si tu cu unul de 100-200mmpEu am facut schema trimisa tie prin mail , si merge superrr, dar nu am testat'o la drum lung , cu toti consumatorii porniti ...e vorba de ASTA (are si descrierea functionarii), iar schema este: Link spre comentariu
Vizitator AC Postat Mai 23, 2005 Partajează Postat Mai 23, 2005 ............Mai poti sa faci un lucru , si anume sa masori tensiunea la bornele bateriei , si dupa aia la terminalul + al releului regultor .Daca tensiunea pe baterie este mai mare decat cea de pe releu , inseamna ca exista un contact imperfect iar cel mai uzual este contactul de la chei , deoarece alimentarea releului se face de acolo...(iel simnte cadere de tensiune si baga curent la max in alternator pentru a ajunge tot sistemul electric la ~14,7V)Mai sa stii ca s-ar putea sa fie ceva de la contact! Tensiunea pe baterie e mai mare cu aprox 1.5V! Deci sa fie cadere de tensiune pe + nu pe - ca in majoritatea defectelor de acest gen! Link spre comentariu
niq_ro Postat Mai 23, 2005 Partajează Postat Mai 23, 2005 Mai sa stii ca s-ar putea sa fie ceva de la contact! Tensiunea pe baterie e mai mare cu aprox 1.5V! Deci sa fie cadere de tensiune pe + nu pe - ca in majoritatea defectelor de acest gen!e mare rau diferenta.. eu am vazut probleme si de la 0,2V diferenta.. vezi legatura ta la masa.. cauta zona cu "buba" care poate fi si/sau de la masa si de la plus.. verifica cablurile si daca sunt puse de tine sa fie cu sectiune mare.. eu la masina am din alea de sudura :wink: Link spre comentariu
notchman Postat Mai 23, 2005 Partajează Postat Mai 23, 2005 Niq , eu vreau ca tot montajul sa'l bag intr'un hard defect , si sa folosesc un MJE3055, cu capsula cu 3 terminale de TO 220, io zic ca ar merge .Eu montajul il pun langa baterie iar plusul il iau cat mai aproape de baterie (sau chiar de pe baterie )ca sa rezolv problema cu contactul de la chei , firul care venea in regulator , nu o sa mai faca decat sa activeze un releu , care o sa alimenteze releul regulator.Eu am temporizare pe releul regulator , adica , cand dau la demaror , anuleaza incarcarea pentru 10 secunde , pentru a nu mai consuma si releul regulator in plus , si nici alternatorul sa nu franeze motorul...(deoarece la turatiii joase opune cea mai mare rezistenta , caderea de tensiune datorata electromotorului este imensa , si alternatorul este "excitat la maxim" pentru a compensa aceasta cadere de tensiune.) Link spre comentariu
niq_ro Postat Mai 23, 2005 Partajează Postat Mai 23, 2005 cred ca cel mai bine bagi montajul intr-o sapuniera/dsavoniera, e ermetica si destul de incapatoare :wink: da' verifica unde ai caderea aia de tensiune.. nu lasa treaba asa.. o sa ai 14,5V pe baterie si vreo 13V pe la contact.. plus pierderi prin cabluri si alte contacte... Link spre comentariu
notchman Postat Mai 23, 2005 Partajează Postat Mai 23, 2005 Mie mi'a casunat cu hardul ala ... :shock: mi se pare mai cool (asa o sa pot sa zic ca am computer de bord :o )Da ce zici un MJE3055 to220, merge pus??am vazut in catalog ca are 10A, deci 4A i tine lejer....Ultima schema prezentata aici , imi place la nebunie , in loc de dioda aia 10SI1, se pune orice dioda de ~10A. Link spre comentariu
niq_ro Postat Mai 23, 2005 Partajează Postat Mai 23, 2005 Da ce zici un MJE3055 to220, merge pus??am vazut in catalog ca are 10A, deci 4A i tine lejer....MERGE / tineUltima schema prezentata aici , imi place la nebunie , in loc de dioda aia 10SI1, se pune orice dioda de ~10A.pai e schema de mi-ai trimis-o tu :evil: asta si scrisai............................ Link spre comentariu
notchman Postat Mai 23, 2005 Partajează Postat Mai 23, 2005 da stiu , ce nu stiu este sa pun virgule :-).de fapt froiam sa spun ca doida aia nu este bau/bau , ca nu se mai gaseste , ci merge orice dioda de 10Asi te intrebam in repetate randuri :-) daca mere pus un tranzistor final de tip mje3055 de tip TO220, ??probabil ca astazi este luni , si asta imi amplifica starea de alienare mentala :? Link spre comentariu
Vizitator AC Postat Mai 24, 2005 Partajează Postat Mai 24, 2005 Mai sa stii ca s-ar putea sa fie ceva de la contact! Tensiunea pe baterie e mai mare cu aprox 1.5V! Deci sa fie cadere de tensiune pe + nu pe - ca in majoritatea defectelor de acest gen!e mare rau diferenta.. eu am vazut probleme si de la 0,2V diferenta.. vezi legatura ta la masa.. cauta zona cu "buba" care poate fi si/sau de la masa si de la plus.. verifica cablurile si daca sunt puse de tine sa fie cu sectiune mare.. eu la masina am din alea de sudura :wink:Eu nu am facut nici o modificare la instalatia electrica, sunt cablurile originale ale masinii. E posisil ca de la aceasta diferenta de tensiune sa am momente cand motorul trage mai bine si altele cand trage mai rau? Am problema asta de variatie a puterii motorului (chiar in cursul aceleasi zile) de mai multi ani. Desigur, am verificat tot ce se putea (delco, carburatie) dar nu am descoperit nici pana acum! Link spre comentariu
niq_ro Postat Mai 24, 2005 Partajează Postat Mai 24, 2005 pai tocmai asta e ideea cu releul regulator de tensiune.. sa-si faca treaba.. adica sa tina tensiunea (cat mai) constanta.. la variatii mari ale turatiei Link spre comentariu
notchman Postat Mai 24, 2005 Partajează Postat Mai 24, 2005 AC , iao sistematic alternatorul jos si verifica :1-infasurarile statorului (3)2- rotorul ( rezistenta interna a lui nu trebuie sa fie mai mica de 5~10ohm, si nici mai mare de 100ohm)3-Puntea de diode4-carbunii (care pot cauza ceea ce zici tu )Daca totul este ok , schimba releul cu unul din comert , sau fa unu ca ala facut de mine si o sa fie okkkk.Tensiune la borne trebuie sa fie intre 13,7~14,7Diferenta de tensiune nu trebuie mai mare de 1v , cu si fara consumatori porniti (min20A)Montajul facut de mine , tine tensiunea in 14,5 (ata am reglat'o eu ) atat la ralanti cat si la 4000 ture . Link spre comentariu
i0nutzb Postat Mai 24, 2005 Partajează Postat Mai 24, 2005 notchman, vreau sa te corectez: rezistenta corecta a rotorului este undeva in jurul a 3.5-5 ohmi. un alternator de 24V are rezistenta de 8-9 ohmi... :)cand eram in service, verificam statorul vizual, fara sa masuram nimic, datorita rezistentei mici. corect, se verifica cu osciloscopuldaca ai diode mici, le dai jos (cu FOARTE mare grija) le cureti, cureti si radiatoarele, si pui diodele in EXACT acelasi fel... carbunii trebuie sa culiseze usor pe suport, sa nu se blocheze. de asemnea, pe colectorul rotorului (acolo unde apasa carbunii) sa nu fie canal prea adanc Link spre comentariu
notchman Postat Mai 24, 2005 Partajează Postat Mai 24, 2005 Ionutz, haide bai nu sari pe mine asa :-) , bine rezistenta rotorului 3~10 ohmi in functie de modelul alternatorului.Eu am generalizat putin ...Datorita rezistentei mici , io verific de obicei infasurarile puntea de diode , rotorul cu Becul de 220v , alimentat a 220V ca, inseriat cu respectivele chestii de masurat , si nu m'a inselat nici o dat......ca solutia este antica si dedemult asta este ....Ca doar nu verific alternatoare de ferrari , sau porsche , care costa cat cel putin 2 masini de ale mele..... :oops: Link spre comentariu
i0nutzb Postat Mai 25, 2005 Partajează Postat Mai 25, 2005 la orice masina, cu instalatia electrica la 12v, rezistenta nu depaseste 5-6ohmi am facut de la trabant la bmw seria 3 (parca.. era din 2000 ) si nu depasea 5-6 ohmi ;) in plus, am vazut o gramada de dacii care aveau ori rezistenta mai mare de 6 ohmi si le picau bateriile ;) daca are rezistenta prea mica... se duce draq releul regulator etc... ps: nu am sarit pe tine.. doar am tinut sa te corectez... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum