notchman Postat Mai 19, 2005 Partajează Postat Mai 19, 2005 Ca pe mine m'a disperat alternatorul , ...Adica daca in ralanti , daca semnalizez stanga dreapta , ...motorul creste , sau scade in turatie (cu vre'o 100 de ture)in functie de cum se aprind/sting indicatoarele .....Tu ce zici sa'i fac alt releu "home/made" , ca de alea din comert ma'm saturat , sau sa schimb puntea de diode la alt? dar la Lada este puntea aia ca draq prinsa in nituri ?!?! Link spre comentariu
notchman Postat Mai 19, 2005 Partajează Postat Mai 19, 2005 Stie careva , cati amperi si cati volti are o singura dioda , "tip pastila" , din grupul de diode , al alternatorului? Link spre comentariu
niq_ro Postat Mai 19, 2005 Partajează Postat Mai 19, 2005 eu momentan am unul mecanic romanesc nou (ca nu mai aveam rabdare cu probele la masina) pe care am dat o carca de bani (vreo 400.000 acum 2 ani) dar vreau sa fac releul asta: diodele principale (ca unele mai au 3 sau 4 mai mici) sunt de cel putin 50A si 50V (depinde si de cat debiteaza alternatorul) Link spre comentariu
notchman Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 Iti trimit pe mail o scheme facuta de mine (nu este conceptia meau este din tehnium , io doar am construit'o)de releu, dar nu o afost testata pe masina , ci doar cu sursa reglabila , si merge , este asemanatoare cu asta .....ti'am mai trimiso odata..A si inca o chestie ciudata la masina la mine , si anume cand sta in 1200 ture are pe borne 14,6 cand aprind faruri urca la 15,5 ??? normal era sa scada , dar la mine este invers , io nu pricep nimica.... Link spre comentariu
notchman Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 BC251 poate fi inlocuit cu bc177?Reglajul pe masina a regulatorului adica stabilirea a celor 14,5v , se face la o turatie de min 2000 ture si cu toti consumatorii porniti?In ralanti banuiesc ca nu trebuie sa coboare sub 13v.. Link spre comentariu
i0nutzb Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 A si inca o chestie ciudata la masina la mine , si anume cand sta in 1200 ture are pe borne 14,6 cand aprind faruri urca la 15,5 ??? normal era sa scada , dar la mine este invers , io nu pricep nimica....deeeeci.... am mai spus de n'spe mii de ori... :twisted: pe borna - a alternatorului (adica surubul ala mic, de 5mm..) trebuie sa fie un fir gros pana pe caroseria masinii... in principiu, poti pune acel fir pe orice parte metalica a motorului (este totusi recomandat sa fie pe alternator...) si in orice punct de pe caroseriece face acest fir (in service ii spuneam egalizare...) ? pai... motorul, dupa cum stiti, este fixat pe caroserie cu tampoane de cauciuc. ori firul acesta face legatura electrica (egalizare de potential cred...) intre caroserie si motor. optim: fir de cupru, litat, papuci rotunzi (d'aia cu gaura) la ambele capete. se curata foarte bine cu perie de sarma, smirghel, etc... atat borna de la alternator cat si locul unde se prinde de caroserie. eu prefer sa il pun pe unul din suruburile in care se fixeaza si releul regulator. se strange FOARTE BINE, pentru a face contact FERM... si cam asta ar fi tot...tips: puneti saiba plata si saiba grower inainte de piulita ;) se gaseste si in comert acest fir magic... ce se intampla daca nu exista acest fir? incarca aiurea, tensiunea creste.. (ganditi-va ca bornele de la baterie vin direct pe motor...) toti consumatorii au masa pe caroserie, nu pe motor => riscul de a se arde toate aparatele electronice, becuri, etc... :)cam atat... daca nu am fost prea explicit, spuneti-mi Link spre comentariu
notchman Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 Alternatorul are masa , iti garantez ca totul este ca la carte , .....Releul este din pacate unul electronic din comert, pentru ca mi'a fost lene sa fac atuncea unul , si asa a ramas...Poate in wekend dau alternat jos, verific tot , fac releul de incarcare il pun si gata ... Link spre comentariu
MishuL Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 Aaaa, rolul firului (cablului) de masa intre motor shi caroserie este ca atunci cand dai la demaror curentul enorm luat de el sa nu treaca la masa prin cablurile de acceleratzie shi de shoc shi ce cabluri or mai fi, shi sa se prajeasca fain-frumos aceste cabluri... am vazut cazuri.... Link spre comentariu
Vizitator AC Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 Ca pe mine m'a disperat alternatorul , ...Adica daca in ralanti , daca semnalizez stanga dreapta , ...motorul creste , sau scade in turatie (cu vre'o 100 de ture)in functie de cum se aprind/sting indicatoarele .....Tu ce zici sa'i fac alt releu "home/made" , ca de alea din comert ma'm saturat , sau sa schimb puntea de diode la alt? dar la Lada este puntea aia ca draq prinsa in nituri ?!?!Si mie mi se intampla asta, cu releu mecanic nou! Si cu ala vechi facea la fel...Intrebarea mea este: se poate totusi asta sa se datoreze unei diode din puntea redresoare? :roll: Link spre comentariu
notchman Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 Io o sa masor puntea wekendul asta si iti spun ce am gasit pe acolosa.. Link spre comentariu
Vizitator AC Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 Culmea este ca se intampla cate odata sa fluctueze turatia mai pronuntat, alta data mai putin :? Link spre comentariu
notchman Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 Daca o luam logic are trebui ca o dioda cel putin sa fie stapunsa si alternatorul sa lucreze aiurea ....Ori carbunii sa fie tociti si sa nu lucreze cum trebuie in sarcina ....(lucrul cel mai des intalnit)Alta ar fi ca releul regulator sa fie aiurea reglat , si la ralanti sa simnta caderea de tensiune si sa excite prea mult alternatorul , iar un alternator "excitat " mai mult decat trebuie opune o forta mai mare iar la ralanti lucrul asta se simnte ...Mai poti sa faci un lucru , si anume sa masori tensiunea la bornele bateriei , si dupa aia la terminalul + al releului regultor .Daca tensiunea pe baterie este mai mare decat cea de pe releu , inseamna ca exista un contact imperfect iar cel mai uzual este contactul de la chei , deoarece alimentarea releului se face de acolo...(iel simnte cadere de tensiune si baga curent la max in alternator pentru a ajunge tot sistemul electric la ~14,7V) Link spre comentariu
i0nutzb Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 Aaaa, rolul firului (cablului) de masa intre motor shi caroserie este ca atunci cand dai la demaror curentul enorm luat de el sa nu treaca la masa prin cablurile de acceleratzie shi de shoc shi ce cabluri or mai fi, shi sa se prajeasca fain-frumos aceste cabluri... am vazut cazuri....cablul de masa am explicat mai sus pentru ce este... tocmai datorita consumului enorm al demarorului, bornele de la baterie se duc DIRECT la acesta.. nu cred ca sunt masini care nu respecta aceasta regula...alternatorul are oricum masa.. firul respectiv este sa faca legatura intre motor si caroserie. inainte sa cumperi un releu, asigura-te ca e totul ok ;) @AC: eu zic ca ar fi de vina ori una sau mai multe diode, ori statorul. dupa ce merge aprox 10-15 min, pune mana pe alternator. in mod normal nu trebuie sa fie prea incins... ATENTIE va recomand cu deosebita caldura sa nu va zgarciti la relee regulatoare... se aplica foarte bine regula cu ieftin si prost in acest domeniu, asa ca aveti grija ;) Link spre comentariu
MishuL Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 datorita consumului enorm al demarorului, bornele de la baterie se duc DIRECT la acesta.. nu cred ca sunt masini care nu respecta aceasta regula...Sunt mashini la care minusul bateriei e legat de caroserie, nu de motor+cutie- la duba mea, de ex.... Numai + ul merge direct la demaror, asta intr-adevar asha e la orice mashina... Link spre comentariu
i0nutzb Postat Mai 20, 2005 Partajează Postat Mai 20, 2005 datorita consumului enorm al demarorului, bornele de la baterie se duc DIRECT la acesta.. nu cred ca sunt masini care nu respecta aceasta regula...Sunt mashini la care minusul bateriei e legat de caroserie, nu de motor+cutie- la duba mea, de ex.... Numai + ul merge direct la demaror, asta intr-adevar asha e la orice mashina...]daca ai sti cate masini am avut in service tocmai din acest motiv... si majoritatea erau dube :twisted: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum