Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

probleme incarcare baterie


Vizitator yogy

Postări Recomandate

Vizitator yogy

Salutare, am avut o problema cu alternatorul de la o dacia 1300 `77, l-am schimbat cu unul second, problema mea este ca trebuie sa reglez incarcarea bateriei din nou. Releul de incarcare este cel original deci nu este din asta electronic si nici nu vreau sa-l schimb. intrebarea mea este cum se face reglarea incarcarii, in ce conditii (motor la relanti sau turat, cu lumini aprinse sau stinse) si limite de tensiuni. Multam

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 46
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • notchman

    15

  • niq_ro

    8

  • i0nutzb

    7

  • MishuL

    5

Top autori în acest subiect

Vizitator vierme_ha

cu motorul pornit,la 2000 Rpm fara nici un consumator pornit trebuie sa ai 15,7V adica la capatul zonei albe si inceputul zonei rosii(pe voltmetrul din bord).acuma depinde ce bord ai tu. masoara si tu cu un voltmetru analog.am impresia ca cele digitale indica eronat din cauza sistemului de aprindere!succes! si daca mai ai nelamuriri,poate te ajut eu.

Link spre comentariu

cu motorul pornit,la 2000 Rpm fara nici un consumator pornit trebuie sa ai 15,7V adica la capatul zonei albe si inceputul zonei rosii(pe voltmetrul din bord).acuma depinde ce bord ai tu. masoara si tu cu un voltmetru analog.am impresia ca cele digitale indica eronat din cauza sistemului de aprindere!succes! si daca mai ai nelamuriri,poate te ajut eu.

daca ar incarca 15.7 ar trebui sa te duci la doctor (cu masina.:P )inainte sa reglezi (daca iti incarca putin) incearca sa mergi 1-2 zile cu masina asa, cum este.. e posibil sa fie si bateria descarcata si sa nu iti indice cum trebuie..dupa 1-2 zile, la ralanti, ar trebui sa-ti incarce in jur de 13-13.5V iar accelerata (oricat de mult) nu trebuie sa depaseasca 14.5-.14.7 (dar sa nici nu scada sub 13 v, chiar daca ai farurile aprinse)iti recomand un releu de incarcare electronic ;)
Link spre comentariu
Vizitator vierme_ha

iti recomand un releu de incarcare electronic ;)

eu nu!pentru ca trebuie schimbate muult mai des.au avantajul ca nu trebuiesc reglate,dar se ard.iar releele mecanice se deregleaza mai des dar tin foarte mult!in legatura cu 15,7 volti o sa ma uit in carte inca o data(Mondiru) si o sa fac o poza la portiunea aia.eu asa tin minte.in weekend dau p-acasa si va lamuresc.dar daca iti merge voltmetrul din bord fa cum ti-am zis.bafta!
Link spre comentariu

iti recomand un releu de incarcare electronic ;)

 

eu nu!pentru ca trebuie schimbate muult mai des.au avantajul ca nu trebuiesc reglate,dar se ard.iar releele mecanice se deregleaza mai des dar tin foarte mult!

depinde de releu... daca iei unul electronic Bosch (de exemplu, care arata ca un 2N3055 :wink: ) care-i la pret de unul mecanic e ok :wink: sau iti faci unul de AICI

 

in legatura cu 15,7 volti o sa ma uit in carte inca o data(Mondiru) si o sa fac o poza la portiunea aia.eu asa tin minte.in weekend dau p-acasa si va lamuresc.dar daca iti merge voltmetrul din bord fa cum ti-am zis.

bafta!

tensiunea maxima recomandata e de 14,5V si merg foarte bine si aparatele de masura electronice.. cel din bord are clasa de precizie mult mai mica :wink:

Link spre comentariu

daca preferi sa dai 50.000 pe un "regulator" de calitate superioara... :twisted: atunci, da, e ok, nu merita... dar daca dai 2-3-500k pe unul de calitate ;) in plus, iti poti lua unul bosch (cum spunea niq) si vei avea si un indicator luminos in bord ;) , desigur, daca faci ceva modificari minore la alternator, o semipunte de diode (sau diode de excitatie se mai numeau, parca...)

Link spre comentariu

Am de prin 2000 un releu electronic "Made in RO"; incarca super bine, nu am avut probleme de incarcare sau cu fiertul bateriei, 14,3 V la orice regim.Mai am unul identic care a fost defect, l-am reparat si am inlocuit partea de reglaj din solutia cu cascada de rezistori in cea cu semireglabil.Deci, merg si cele asa zis "proaste".

Link spre comentariu

Tensiunea maxima trebuie sa fie 14,2...14,5 V. La releele el-mg., dupa ce motorul functzioneaza macar 5-10 minute (rel. are tot soiul de rezistentze care tre' sa-shi intre in regimul termic) masori ce tens. ai cand turezi motorul fara sa aprinzi becurile. Daca ai peste 14,5 sau sub 14,2 scotzi capacelul de baghelita shi umbli la excentric, slabindu-i shurubelul cu o cheitza de 8. Excentricul pe "mai gros" = tens mai mare, excentr. pe "mai subtzire" = tens mai mica. Pe urma, cand aprinzi becurile tre' sa ramai cu macar 13 V shi ceva... Caderea drastica a tensiunii in sarcina indica diode arse prin puntea redresoare. La alte chestii in releu sa nu umbli ca-l nenoroceshti.Intr-adevar rel. electronice sunt mai precise DAR sunt sensibile la shocuri de tensiune, cauzate de ex. de sarirea bornei de la baterie, contacte imperfecte etc.

Link spre comentariu
Vizitator yogy

Domnilor am reusit sa reglez incarcarea dar a aparut urmatoarea problema: intre 2000-3000 rpm si luminile aprinse, lumina palpaie, intesitatea luminoasa scada si creste alternativ, nu se sting dar e deranjant

Link spre comentariu

si nu stii cum rezolv problema asta? :roll:

cu unul electronic :wink: cel mecanic are inertie :cry:PS: fa o proba cu unul electronic sa vezi diferenta :wink:
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări