Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

variator turatie motor electric 12V


cristinel_bm

Postări Recomandate

De obicei un blower (sau compresor) este actionat de curea de catre vilbrochen. Ii dai un raport de multiplicare convenabil, astfel incat la 3000 de ture ale vilbrochenului sa ai 10000 de ture la turbina.Nu te supara ca te intreb, dar ce masina vrei sa "indopi"?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cristinel_bm

    9

  • Jules00

    3

  • DexTer

    2

  • Felis

    2

Top autori în acest subiect

motorul electric ,este montat in turbina ?Sau are o fulie + curea cu care actionezi elicia turbinei ?motorul electric de la un ventilator de racire consuma 20 A , asa ca vezi ce montaj folosesti sa suporte curentul.

Link spre comentariu

oricum am abandonat ideea cu turbina fiindca nu a functionat constructiv. Dar vreau sa stii draga DexTer ca motorul meu de la ventilator consuma doar 1.5A masurat de mine cu aparatul de masura in sarcina. Da...eu i-am dat si altceva mai greu sa faca si a urcat consumul la 9.5 A ... dar nu era regimul lui normal de lucru.Apoi ...nu ar putea nicicum sa consume 20 A....deoarece....P=U*I=12V*20A=240VA ~ 240W la care daca mai adaugam farurile 100W si alte consumatoare de moment....P consumata ar fi mult prea mare...peste puterile Alternatorului care la masina mea ii de 200W. Si sa nu uitam....ca in timpul mersului bateria masinii este un consumator....Deci eu totusi cred ca ai gresit cu un 0 pe acolo.

Link spre comentariu

oricum am abandonat ideea cu turbina fiindca nu a functionat constructiv. Dar vreau sa stii draga DexTer ca motorul meu de la ventilator consuma doar 1.5A masurat de mine cu aparatul de masura in sarcina. Da...eu i-am dat si altceva mai greu sa faca si a urcat consumul la 9.5 A ... dar nu era regimul lui normal de lucru.Apoi ...nu ar putea nicicum sa consume 20 A....deoarece....P=U*I=12V*20A=240VA ~ 240W la care daca mai adaugam farurile 100W si alte consumatoare de moment....P consumata ar fi mult prea mare...peste puterile Alternatorului care la masina mea ii de 200W. Si sa nu uitam....ca in timpul mersului bateria masinii este un consumator....Deci eu totusi cred ca ai gresit cu un 0 pe acolo.

de gresit nu a gresit sa stii ca sunt autoturisme la care ventilatorul de racire sau cel de aeroterma trece de 20 A (de ex Mercedes C clase are 26 A curentul absorbit de ventilator in sarcina maxima si este controlat cu un regulator de tip PWM cu final pe mosfet)
Link spre comentariu

mai....da nu cred ca tico are alternator de 50W!?!?!?!?!? no..masina mea ii vw polo din 81 si are de 200W . Am un trabant si tot de 200 de W are alternatorul. Na....oricum....ar trebui sa inchidem topicul fiindca am abandonat problema. Da ca sa va spun pe ce am optat.....mi-am facut un invertor de tensiune 12V....iar in secundare am facut 12V/16V/20V/24V/30V adica am facut o infasurare de 30 V cu mai multe prize. Si o functionat....cat de cat

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...
Vizitator teslacountry

In primul rand ca sa montezi o turbina pe un motor cu benzina trebuie sa maresti raportul de comprimare al motorului,m altfel iti apare fenomenul de detornatie care in cel mai bun caz face ca sa iti mearga motorul prost. in al doilea rand o turbina functioneaza cu gazele de evacuare si cu ungere adecvata si la o turatie de aproximativ 120 000 rpm asa ca nu poti obtine asa ceva cu un motor de ventilator. daca vrei sa faci o treaba ia-ti o masina cumsecade si nu umbla cu prostii ca te mai amendeaza si astia de la RAR. Multa bafta.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări