Vizitator TZepeSH Postat Iunie 3, 2009 Partajează Postat Iunie 3, 2009 Salut!Am nevoie sa construiesc un stabilizator de 12v pentru masina. ideea e ca vreau sa am tensiunea de la baterie cand e oprit motorul (teoretic 12V), si tot 12 cand este pornit. schemele cu 317 nu functioneaza (tensiunea de alimentare trebuie sa fie cu 1,5V mai mare decat cea de iesire). Link spre comentariu
ratza Postat Iunie 3, 2009 Partajează Postat Iunie 3, 2009 E foarte simplu. Nu folose?ti 317, ci î?i faci un stabilizator discret. Eventual po?i pune un releu ?i un comparator pentru a cupla direct bateria dac? tensiunea scade sub 12V. Link spre comentariu
remus68 Postat Iunie 4, 2009 Partajează Postat Iunie 4, 2009 Un acumulator auto bun, in stare incarcata, trebuie sa aiba 12,5-12,8V in gol si 13,8-14,4V atunci cind se incarca de care alternator. Orice element de comanda ai folosi NU poate lucra fara o cadere de tensiune pe el; chiar daca ai utiliza un singur tranzistor regulator serie si tot are Uce sat=0,5-3,5V dar saturat nu poate asigura procesul de stabilizare. De curiozitate, la ce vrei sa utilizezi acest stabilizator si ce curent trebuie sa asigure in sarccina ? :nas:Daca folosesti releu si comparator, asa cum bine s-a sugerat mai sus, va trebui sa ai cuplat "in tampon" un condensator de valoare mare, tensiunea dupa acesta fiind "citita" de comparator. Link spre comentariu
yo6ial Postat Iunie 4, 2009 Partajează Postat Iunie 4, 2009 Ai nevoie de un regulator buck-dd-boost. Buck= regularizeaza tensiunea in jos, cand aceasta depaseste 12VDD = de la Direct Drive, conecteaza direct intrarea la iesire.Boost = Regularizeaza teniunea in sus, cand la intrare ai sub 12VAcum, conteaza cine e sarcina. Cati amperi sau miliamperi vrea. Cel mai comod de implementat e o cascada de doua regulatoare. Un buck urmat de un booster. Primul de la 0 la 12V lasa sa treaca direct, peste intra in comutatie.al doi-lea intra in comutatie cand teniunea scade sub 12V dar e dd cat teniunea este peste 12V Oricum ai face si cum te-ai pune, fix 12V nu o sa iasa nicium, astfel. In cel mai bun caz o sa ai un regulator care o sa mentina 12V +/- 1V deci 11-13V Daca e sarcina mica, si nu e nevoie de puteri mari, mai este o solutie.Un regulator booster, care din 12V sa ridice la 20-25V. mai mult sau mai putin stabilizat. Urmat de un regulator buck sau chiar liniar cu un 7812. Asa o sa ai fix 12V chiar daca la intrare ai teniuni cuprinse intre 9 si 16V . Link spre comentariu
remus68 Postat Iunie 4, 2009 Partajează Postat Iunie 4, 2009 Sint curios ce vrea sa alimenteze TZepeSH in masina cu fix 12V ca sa merite efortul si costul de a realiza un convertor 12/24V urmat de stabilizator...In plus daca toate astea vor functiona cu masina in stationare , cu motorul oprit, aceste montaje avind randamente<100% ( ! ) vor avea propriul consum care inseamna putere disipata sub forma de caldura. Consum inutil ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum