remus68 Postat Iunie 8, 2009 Partajează Postat Iunie 8, 2009 Daca tranzistoarele sint montate pe radiatoare individuale care la rindul lor sint izolate de cutia aparatului nu mai au nevoie de nici un fel de izolator. La AS15201 radiatoarele sint montate pe placa CI impreuna cu toate celelalte piese ale aplificatorului (mai putin transformatorul de retea si VU-metrul). Eloxarea radiatoarelor se face din alt considerent (disiparea mai buna a caldurii) si nu pentru a izola. De exemplu la amplificatorul AS2050 se utilizau foite de mica sub fiecare tranzistor de putere si nu recomand nimanui sa monteze tranzistoare de putere (cu colectorul la capsula de metal sau la "talpa") neizolate din punct de vedere electric pe un asemenea radiator : cu toate ca suprafata eloxata prezinta o rezistenta (din punct de vedere electric) stratul respectiv crapa foarte usor la marginea gaurilor (pot ramine bavuri de dimensiuni infime care se strivesc in momentul stringerii surubului de prindere la tranzistorului ;chiar unele capsule TO3 au mici bavuri pe marginea talpii de contact cu radiatorul ramase in urma stantarii). Link spre comentariu
Vizitator GABYGABYYBAGYBAG Postat Iunie 8, 2009 Partajează Postat Iunie 8, 2009 poate sau supra incins finalii cand a pus boxa de 200w dupa care sau ars .....cred ca finalii sunt cauza Link spre comentariu
remus68 Postat Iunie 8, 2009 Partajează Postat Iunie 8, 2009 Pe un amplificator de 15W/4 ohmi daca folosesti ca sarccina o boxa de 20W/4 ohmi amplificatorul elibereaza 15W. Daca pe acel amplificator conectezi o boxa de 1000W/4 ohmi amplificatorul elibereaza tot 15W. Impedanta sa nu fie mai mica ! Link spre comentariu
Dj_Dog Postat Iunie 8, 2009 Partajează Postat Iunie 8, 2009 poate sau supra incins finalii cand a pus boxa de 200w dupa care sau ars .....cred ca finalii sunt cauzama decand te-ai pus pe dat sfaturi? cand tu nu stii cum sa calculezi 3 rezistente in paralel?? Link spre comentariu
Vizitator GABYGABYYBAGYBAG Postat Iunie 8, 2009 Partajează Postat Iunie 8, 2009 hahahaha nu are rost sa ne cretam mai florine stiu ca sti mai multa electronica decat mine dar la randu meu o sa invat Link spre comentariu
Dj_Dog Postat Iunie 8, 2009 Partajează Postat Iunie 8, 2009 pai invata prietene dar nu da sfaturi, ca poate unii le iau de bune si isi dau foc la casa sau mai grav pot muri!!!!! Link spre comentariu
djlove Postat Iunie 8, 2009 Partajează Postat Iunie 8, 2009 Stai linistit Dj Dog, ca sunt multi ca el, care habar nu au, dar dau sfaturi de genul: "s-a ars amplificatorul ca am pus o boxa de 500W, in loc de una de 15W cat ducea el" si multe alte perle de genul... Ar trebui sa se faca un topic la bodega special pentru astfel de minuni Link spre comentariu
Vizitator GABYGABYYBAGYBAG Postat Iunie 8, 2009 Partajează Postat Iunie 8, 2009 daca nu poti sa repari electromuresul iti poti face un amplif cu tda 1552q 2 x 22w mie mi sa parut foarte bun icul am si o statie pt masina facuta cu 2 icuri destea 4 x 22w si se aude frumos ... uite niste module utile tie amplif- http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=13043 egalizator- http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=39371 http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=13405 daca electromuresul este defect la partea de amplificare poti pastra corectia [bas inalte balans volum] dupa care sa montezi kitul de amplificare Link spre comentariu
remus68 Postat Iunie 8, 2009 Partajează Postat Iunie 8, 2009 Problema e (sint ca e mai multe !) : tensiunea de alimentare de la AS15201 este de +/-20...21V diferentiala (ea alimenta etajul final si VU-metrul) partea de corectie fiind alimentata diferential cu +/-8,2V (prin doua zenneruri), in bufferul de la intrare (BC173C) ajungind +/-5,5V (prin grup RC).TDA1552 este proiectat (cum se cunoaste) pentru amplificare in auto (alimentare de la acumulatorul masinii) si conform datasheet-ului sau admite Ua in plaja 6...18V (asimetric, cu + si masa). Daca ar fi vorba de adaptare ar merge (printre alte zeci de posibilitati) STK459 (eventual 460,461,463,465) care se alimenteaza diferential. Dar, repet, nu vad de ce nu s-ar putea repara statia asa cum a fost ea. Etajul final e complet tranzistorizat, fara vreun integrat specializat care sa nu se mai gaseasca. Link spre comentariu
Vizitator 3220 Postat Noiembrie 17, 2009 Partajează Postat Noiembrie 17, 2009 Pacat ca locuiesti departe de bucuresti ca te-as fii ajutat sa repari electromuresul !!!!Daca ai schema, pe care o gasesti pe net si incerci sa inveti lucrurile elementare de electronica si ai si timp ,o sa vezi ca o sa reusesti !!!Exact cum spuneau si cei dinainte, du-te la mag. de piese electronice si cere 4 buc 2n3055 ( acestia sunt tr. finali), 2buc bd 139, 2buc bd 140 ( acestia sunt tr. prefinali), doua sig.de 2,5 A ( daca nu au o repari cu o lita subtire pe cea veche),pasta pt.transfer termic( se pune intre tr. final si radiator),4 buc rezist. 0,47 ohm/3W din ceramica daca este posibil.Daca ai reusit sa-l pornesti trebuie sa mai reglezi si curentul de mers in gol din semireglabilul de 1K, dar asta mai intrebi cum se face dupa ce-l pornesti.Trebuie neaparat sa ai un aparat de masura ( multimetru ) pentru ca la din ochi si ureche nu se poate !!!Daca nu te pricepi deloc este mai bine sa-l duci unui electronist deoarece o sa il strici mai mult !!!! Link spre comentariu
zal Postat Noiembrie 17, 2009 Partajează Postat Noiembrie 17, 2009 Au trecut mai mult de 4 luni de atunci. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum