catalliin Postat Aprilie 12, 2010 Partajează Postat Aprilie 12, 2010 daca ai bagi aer direct in admisie la o anumita presiune printr-un stut/orificiu de aproximativ 5mm fixat pe undeva pe la mijlocul galeriei pt administrarea cit mai egala in cilindri, atunci DA o sa aiba efect.... cel putin asa s-a intimplat la mine cind am experimentat eu mai demult introducindu-i aer direct in galerie (exact ca in conditile expuse mai sus) dintr-un recipient incarcat cu aer max 3bari (masurati dupa ceas baromeru) si motorul s-a turat intr-o veselie dar asta numai pe loc(in mers n-am facut proba)..si daca la motorul meu pe carburator a functionat , atunci sigur ar merge si la injectie... problema este cum sau cu ce dispozitiv îi produci aerul acela pe care sa-l bagi asa cum am spus eu si sa mearga permanent nu citeva secunde ca la mine...si apropos eu i-am bagat aer dintr-o butelie incarcata la o presiune de 3 bari ca asa am vrut eu, insa probabil daca as fi incarcat-o mai mult probabil ca ar fi mers si mai tare(evident pina la o anumita limita si asta binenteles cu motorul turat nu la relanti)..asadar gaseste tu o solutie prin care sa produci aer permanent si la presiune si restul e ca si rezolvat Link spre comentariu
Vizitator Albert99 Postat Aprilie 12, 2010 Partajează Postat Aprilie 12, 2010 da Catalin, mersi de raspuns.dar 2-3 bari, nu pot sa realisez cu o pompa electrica.Ceea ce am facut , am folosit pompa de aer secundara de la tigra, si am un plus de aer in admisie cel care ti-am spus, aprox., 30%. si masina merge mai tare, se tureaza fara zgomot sugrumat , dar ceea ce vream sa stiu, e ca nu e doar ,prostia din capul, meu. nu stiu daca acum are mai multi cai dar la acceleratie, parca are mai mult aer, consuma mai putzin, si nu mai sta ca inainte pe loc de ex: cand o acceleram. Acum merge fara probleme. deci inseamna ca functioneaza ,daca spui si tu la fel. Apropo britanicii vor sa faca o turbina electrica sa o inlocuiasca pe cea antrenata de motor. ei spun ca va fi un plus de putere de pana la 40%pt .dieselmerci de raspuns Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 12, 2010 Partajează Postat Aprilie 12, 2010 din pacate,ceea ce nu intelege multa lume e ca atunci cand turbina face presiune ,face destula astfel incat ii baga fortat pe nas motorului aer cu presiune,altfel orice suflatoare care lucreaza in modul aspirat al motorului nu face nici o branza... Link spre comentariu
Vizitator Albert99 Postat Aprilie 12, 2010 Partajează Postat Aprilie 12, 2010 dar ceea ce altii nu inteleg, este ca daca scoti filtrul de aer, sau ii pui un filtru sport(din ala conic)deja castigi 3-4 cai albi frumosi.Si dece? E, pt ca motorul are mai mult debit de aer pe sutime de sec.,Sunteti de acord cu mine?Stiu ca sunteti.dar eu deja folosesc ce altii nu cred.Si in plus is si relaxat ca nu trebuie sa conving pe cine nu crede.Mie mi-a fost de ajuns cu testele pe propriu si stii cum e? e super! cand pornesc pompa de aer, cel putin la accelerari suparate....feel the power :supz: salutare Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 efectul placebo al filtrului de aer e arhicunoscut,nu ma credeti va invit la un dinotest,dinotesc care daca arata 4-5 cai in plus vi-l platesc eu,daca nu il platiti dumneavoastra plus o lada de bere rece si asta tocmai pentru ca s-au facut teste si in afara de vreo 3-4 modele de filtre,pe motoare mari(peste 3000cmc) care au scos 2-3 cai in plus....dar la motoarele mici,le ajuta sa respire o idee mai bine,in functie de pozitia unde sunt amplasate(filtrele) acestea trag aer rece,aerul rece e mai dens,concentratie mai mare de particule...etc...legat de pompa de aeratata timp cat motorul aspira,degeaba bagati un stut undeva pe traseul admisiei,motorul va aspira cat are nevoie,pentru a face motorul sa lucreze sub presiune trebuie astupat filtrul de aer si motorul sa primeasca aer doar de la pompa respectiva,aer care printr-un furtun de 1cm diametru sigur va fi suficient sa functioneze la relanti si cam atat....pe un alt forum cataliiin povestea despre un nene cu o dacie in porcbagajul careia are o butelie de aer comprimat,si undeva langa acceleratie are un fel de supapa care deschide cand acceleratia e la podea si pe un stut din carburator baga aer comprimat din acea butelie si se joaca de-a turbo Link spre comentariu
Vizitator Albert99 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 Am zis si ca nu duc lupta de convingere pe forum si atat.Apropo, pompa are debit de aer, cat pt., 3000 de rot.min din un total de max 7000.adica, daca vreau sa merg incet, merg, si am facut-o.Acum, ce te-ar face sa crezi, ca pompa poate degaja, presiunea unei turbine, ceea ce inseamna +20-30% din puterea motorului.Doar acu nu imi pun pompa de aer si vreau sa functioneze, ca o turbina sau macar jumatate din aceea putere.Si cu turbina nu necesita, numa aer ci si consumul de combustinbil, creste, ca doar nu merge numa pe aer.cat despre utilitatea pompei, pun pariu ca nu ai incercat,de aia zici ca nu functioneaza(fara sa te jicgnesc).incearca,si dupa, vedem ce mai zici.Cat de aia 5 bari care ii baga turbina in plus, ii enorm de mult.Ce te face sa crezi, ca motorul poate debita, asa presiune.Pai s-ar auzi cand treci pe langa un turbo numa ''psssssssssss....................'' cand ar decupla turbina. acolo se trateaza de gaze, nearse(neconsumate,in totalitate).Ceea ce si nitro se baga pe galeria de admisie ca gaz si mareste performantele motorului. in fine ideea e alta. A si pompa aia ajuta si bateria. Acest material, nu face parte, dintr-o reclama pt., un anumit produs.pompa este a masinii ,nu este facuta pt., acest scop ca in reclame ,de marire a puterii(poneilor) cu 60hp.ele sunt testate si inprovizate de mine personal. :salute: Link spre comentariu
Vizitator Albert99 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 [google][/google]http//en.wikipedia.org/wiki/cold_air_intake[/url]aceasta e o adresa pt., cei ce inteleg engleza, si vor sa studieze subiectul de mai susceea ce'' air intake' inseamna aer in admisie .Si se mai poate cauta si ''air intake '' si aveti ce alege de pe google Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 de unde 5 bari ?ca doar nu e turbopropulsor sigur stiti cu ce se mananca un sistem de supra alimentare cu turbina?rolul nos-ului este acela de a raci foarte mult aerul care intra in motor,astfel devenind foarte dens si putand functiona motorul cu o presiune mai mare decat in mod normal,si mult mai sigur in privinta detonatiilor...la fel de bine se foloseste injectia de apa si metanol...daca se inlocuieste "diverter valve" de la orice motor turbo pe benzina,cu un BOV(blow off valve) toate vor face fassssssssssss cand se ia piciorul din acceleratie si turbina facea presiune...la diesel nu merge asa usor,poate imi spuneti de ce...nu vorbesc din visuri,sau din ce spun altii,sunt chestii testate de mine,si am incercat si aspiratorul pus pe admisia motorului,daca asta te fascineaza,si mi-am dat seama ca e frectie la picior de lemnacum am un sistem turbo functional pe Oltcitul meu,si stiu ce si cum se mananca o turbina... Link spre comentariu
Vizitator Albert99 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 Deci incepem , inca o data:1. nosfunctiile nos:-acesta raceste aerul ce intra in admisie,si aerul la urma va avea un volum mai mic, si da are si mai mult aer ,fata de una care nu foloseste nos.insa racind aerul, va avea loc mai mut pt., benzina.Asa e specificat daca te informezi si odata ce bagi mai multa benzina normal, ca merge mai bine. sau nu zic, bine?2.ce ziceai tu cu injectia cu metanol si apa e adevarat, dar creste numa 5-10 cai, inca am zis prea mult 10 cai. oricum vezi ca te faci de minune.Prima data studiaza fiecare lucru in parte si apoi posteaza, ca daca nu , vezi si tu ca iti prinzi urechile.3. aspirator. da te cred, dar ce pompa am eu , debiteaza de vreo 4 ori.mai mult aer, si la presiune mai mare.aspiratorul e facut sa traga mizeria.asta functioneaza cam asa: motorul, cu paletele, creaza un caump, ca un magnet , ce trage mizeria. deci motorul, e folosit pt., a crea campuri. de aceea unele au punga din hartie. ca daca ar fi dupa aspiratie nu ar avea punga de hartie.ha ha tu credeai ca pui 1,2,3, aspiratoare, inca ai si probat . Eu numai cand am pus mana la aerul refulat afara mi-am dat seama ca nu are rost sa incerc.4. te cred cu turbo, tau , dar eu vb. alte treburi si nu de aspiratorasa ca prima data studiza ce ti-am zis si vei vedea ca zic bine char nu are rost, nu vezi ca nu ti-ai facut lectiile nici cu nitro , nici cu metanolul.esti pe langa si tu razi de mine ca nu shtii. chiar te chinui degeaba si ii faci pe altii sa creada altceva. tu ce ai probat ai probat un aspirator, nu o pompa de aer e cu totul altceva. asa ca daca tie nu ti-a reusit, si mi-a reusit mie ca am fost o secunda mai destept si am probat cu pompa. si crede-ma pompa nu se compara cu aspiratorul.dupa aceea eu nu stiu daca au facut aia pe timpul ala la olcit injectie.asa ca nu veau sa te supar cu nimic si bafta de turbinata pe olcit. felicitari daca ai reusit salutare Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 1.mai multa benzina nu inseamna un lucru bun,amestecul optim pentru un motor turbo,in general ,repet,in general,observat la diverse configuratii de motoare turbo este undeva intre 11.8 si 13,parti de aer pentru o parte de benzina,evident variaza in functie de multi factori 2.nu am spus nicaieri faptul ca se castiga x cai,se foloseste pentru ca avea o instalatie cat mai fiabila,si cat mai ferita de detonatii 3.stiu cum functioneaza aspiratorul,dar aspiratorul refuleaza cu aceeasi presiune cu care trage sunt curios,cum ati verificat ce presiune si ce debit de aer baga acea pompa?astupand iesirea si montand un manometru ?bun,presupunand ca are valoarea de 0.2bari,un motor bun are la relanti in admisie un vacum de ~0.5bari,iar cu cei 0.2bari presiune doar aici(la relanti) ar avea vreo influenta asupra functionarii motorului.... 4.si eu vorbesc de alte treburi,si nu de aspirator care am spus ca a fost o incercare esuata,daca functiona era de mult pus aspiratorul pe post de "turbina electrica" pe masina astept o poza cu acest compresor care il tot laudati,sau o dovada a functionarii lui,eu pot face oricand dovada instalatiei mele Link spre comentariu
srdjan Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 sorry...nu am timp sa revizuiesc tot topicul asa ca daca bat campii va rog sa ma ignorati. exista compresoare http://en.wikipedia.org/wiki/G-Lader care au rol functional al unei turbine dar primeste putere electrica. acestea echipau motoarele G60 http://en.wikipedia.org/wiki/G60 . eu am vazut doar pe golf 2 si corrado. stiu ca golf 2 exista o editie limitata cred de motoare de G60 de 212hp la cca 250Nm. totusi nu stiu cilindreea exacta a motoarelor. (tind sa cred ca erau 1.8l 16v, 2.0l 16v sau 3.2l - totusi 3.2l ma indoiesc deoarece astea au urmat la R32 v6) dar parca e mult 212hp pt 1.8l-2.0l. probabil reglajele erau de asemenea natura incat a scazut fiabilitatea motorului in favoarea puterii... m-am uitat peste unul din linkuri si acolo se zice ca motoarele ar fi de doar 1.8l... pffff Link spre comentariu
Vizitator Albert99 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 da, ai dreptate se poate face dupa mintea mea. Dar tre sa lucri o luna la proiect ,si tre sa ai multe automatizari la asa ceva.Ca daca faci de unu singur, gasesti la obstacole ca nu-ti vine sa mai continui.de ex:motorul aspirat lucra pe treaba lui, fara compresor, si cand intra compresorul tre sa faci sa nu piarda preiune (de la tubul, admisiei ,filtru) cum ar fi sa inchizi circuitul, si sa-si faca compresoru treaba cu presiunea, de 1,2,3, bar.si e adevarat motrul se poate sa aiba de pierdut.Deoarece cand vine din fabrica e echipat corespunzator, si tratat pt., asa ceva.ar fi fain sa pui turbina si sa ai putere fara probleme. daca ai bani si il poti repara in caz ca se intampla ceva merita testul asta cu turbina originala sal Link spre comentariu
srdjan Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 o luna??? eu cred ca doar un service bine echipat cu senzorii potriviti si soft-uri serioase poate face treaba buna... in rest nici macar pe ghicite nu ai sanse sa obtii o reglare stabila si performanta. cel mai usor e sa iei elementele de pe masini pentru dezmembrare si sa-ti faci motor folosind elemente dedicate constructiilor de autoturisme. e drept pentru mine mecanica e un univers paralel dar ma indoiesc ca fara ani buni de experienta in proiectari/constructii de motoare poti face asa ceva... Link spre comentariu
Vizitator Albert99 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 cum sa nu ?deja altii folosesc daca am inteles bine(sper sa nu-mi prind urechile ca si colegu iuli)pai nu e mare lucru, daca te pricepi, dar iti trebuie ,un service normal si unu de experimente.cu masuratorile nu e greu, caci cresti tot timpul de la presiunea cea mai mica.De aia nu numa ca mi-ar trebui o luna sa fac asa ceva, dar banii de experimente sunt multi.Si sa va zic, sincer eu nu m-as pune l treaba pe chestia aia cu compresorul ala de putere.ps poate ca ne ajuta colegu, iuli ca el a probat si cu aspiratorul si are experienta mai mare ca mine. eu nu is bun la asa ceva, poate mai si mor cu butelia de presiune ,cine stie.mai bine cu pompa mea de aer, is mai sigur, de ea si e la stiinta mea.NU vezi ca altii nici ce am facut eu nu cred. eu ma multumesc cu putin,decat sa mai arunc si ceva in aer de la masina(poate motorul) imi cer scuze daca am suparat pe cineva Link spre comentariu
Vizitator Albert99 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 astept o poza cu acest compresor care il tot laudati,sau o dovada a functionarii lui,eu pot face oricand dovada instalatiei mele Pai sa fiu sincer pompa din imagine, da aer cat 3, aspiratoare, si are si presiune,ca daca pui o cana(nu ceasca de cafea) normala deasta de ceramica pe furtunul pompei(pe capul, furtunului) si pornesti,pompa o va arunca din cale.In timp ce aspiratorul tau se va supara la acest experiment si probabil se va incalzi excesiv, iar dupa se va arde, si va trebui sa cumperi unu nou, si sa nu mai faci la fel cu el si iti mai si explic: nu conteaza numa ventilatia de aer(volumul)ci si forta cu care forteaza aerul ,inspre galerie.de ex: cu trei pompe din acestea am curaj sa etansez,tot si sa folosesc numa' pompele de aer. Dar face prea mare zgomot, ca zici ca e turbo,si nu shtiu daca reusesc cu curentul, ca o pompa de aer consuma 6 amperi arith. frumosi.proiectul ,nu il arat deocandata nimanui, caci vreau sa vad cat rezista pompa de aer, sa nu ma bucur degeaba.despre pompa:pompa de aer se numeste :secondary pomp air, se foloseste pt., a da mai mult curent de aer in galeria de evacuare, pe timp de iarna la -20grade celsius cred.Ceva de genu asta cu gradele c.dar eu o folosesc pe post de pompa de aer in admisie, iar iarna o cuplez la loc ca atunci trage mai bine motorul.imaginea este reprezentativa pt., a arata pompa de aer. aceasta e cum au pus-o cei de la opel pe tigra.pe galeria de evacuaresalutare Link spre comentariu
Postări Recomandate