Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ajutor turbina


cristinel_bm

Postări Recomandate

turbina antrenata de gazele de evacuare are intre 80000-250000 rotatii/minutUzual turbinele de diesel au pe undeva la 120000 iar cele pe benzina spre 200000.(nu vorbim de turbine de locomotive, de vapoare etc, astea au turatie mult mai joasa)De aceea nu stiu ce presiune poate genera o astfel de turbina antrenata la doar 40000rot/min, eu am zis sa fiu optimist sa zic 0.1bari din cei 0.3-0.4 cat ar fi dat in mod normal antrenat de gazele arse.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 86
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cristinel_bm

    15

  • iulicuta2000

    14

  • Asi

    10

  • tranzistor

    7

Top autori în acest subiect

...turbina antrenata de gazele de evacuare are intre 80000-250000 rotatii/minut...

Opt zeci de mii? Esti sigur, sau e un zero in plus? Nu te contrazic, ca n-am studiat problema. Dar imi pare o turatie uriasa. Ce diametru are rotorul? Sa-mi fac si eu o idee cam cat e forta centrifuga pe acolo.
Link spre comentariu

Al meu are cam 5 cm in diametru si cred ca ceva in jurul a 50 grame....ca ii extrem de usor.Eu stiam ca au asa multe turatii...cam pana la 100.000 mii de aceea am intrebat sa vad si parerea altora. Daca veti cauta pe howstuffworks, acolo o sa vedeti ce spune despre fiecare tip de supercharger. Si spune ca acelea centrifugale sunt cele mai performante, si ca ajung la 45-50 mii de rotatii. Dar sunt antrenate de la cureaua de alternator...sau in general o noua curea direct de pe arborele cotit.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

Pe la motorcycle aplications aminteste in articol turatia turbinei de 200000rot/min (in anul 1981 pe nustiuce motor.. in prezent 200000rot/min pe motor pe benzina mai sportiv este destul de uzual, iar la diesel in functie de motor merge de pe la 80000-150000.. daca e mai usurel motorul si putere mica fara scopuri de performanta turatia e mai mica)

 

Fortele centrifuge sunt mari, dar de aceea diametrul turbinei in general este mic, pentru forta mai mare se regleaza inclinarea palelor, si turatia de lucru (cand se proiecteaza), iar diametrul e aproximativ acelasi. Exceptie fiind turbinele de vapoare, locomotive care au turatie foarte joasa pt o turbina (pana in 20000rot/min) cu dimensiuni foarte mari, si cu jocuri relativ mici, aproprindu-se mai mult de o suflanta decat de o pompa centrifugala

Forta cetrifuga actioneaza prin intinderea palelor si atat, este echilibrat static si dinamic, si cum am mai spus turbinele functioneaza in gama de turatie care depaseste frecventa de rezontanta proprie, iar acest lucru genereaza* un efect de autocentrare a fusului in lagar, incat incarcarile in lagar nu sunt foarte mari, dar temperatura este, turatia este, frecare este. E un lagar mai special.

 

*cum anume genereaza e o lectie intreaga mai greu de explicat pe forum fara un desen si explicatii.

Link spre comentariu

o.k. am inteles ideea. al meu nu se va invarti cu 200000 de turatii...asta ii foarte clar. Iar axul turbinei mele se va invarti pe rulmenti. Dar am doua intrebari la voi:

1) un motor de aspirator ....cam ce turatie are?

2) un motor de radiator (care raceste radiatorul la masina) ce turatie are? (se pare ca asta pe care il am eu nu are magneti permanenti ca am apropiat surubelnita de el si nu o atras-o. merge la 12 V)

 

Multumesc

 

fac o modificare ulterioara....ca intre timp am gasit specificatiile motorului de radiator. Sunt aici:

http://www.boschmotorsandcontrols.co.uk ... /index.htm

 

asadar turbina mea, daca folosesc motorul asta) se va invarti la 27mii rpm, pentru ca am un amplificator de turatie cu raportul de 1:10 (sper ca l-am scris bine raportul)

Link spre comentariu

SAlut vezi ca la turbinele actionate electric consumul este fenomenal de mare 1-3.5 kw , se folosesc motoare brushless, adica fara peri , acestea ating turati de pana la 150000 dar au nevoie de convertor dc-3 phase , au eficienta destul de mare ...era mai demult o tentativa de a face o turbina electrica pt evitarea turo-lag la motoarele diesel ....cauta pe internet electric assisted turbine ....pe google

Link spre comentariu

rulmenti la 27000rotatii pe minut?

ai verificat standardul acelui rulment? in general rulmentii de dimensiuni mici suporta turatii mari, dar totusi nu cine stie ce. De exemplu la SKF ai posibilitatea sa vezi specificatiile online. (SKF - cel mai mare fabricant de rulmenti) Vad ca la rulmenti de 5-10mm diametru interior poti sa ai rulmenti sa reziste si la 120000rotatii pe minut, dar ar trebui verificat. Sase mii cat? e codul rulmentului tau? Cauta dupa dimensiuni in catalogul SKF de aici: http://www.skf.com/skf/productcatalogue ... atalogue=1 si vezi cam ce incarcari radiale suporta si ce turatie maxima are. (probabil nu ai rulment facut de SKF dar si de la alte firme tot pe acolo bat asemanator cu omologul de la skf pe acel cod care e notat cu ceva gen 6001 pt rulment de 5mm diametru, sau 6002 pt 10mm diametru interior)

 

Motorul electric de aspirator este asincron, deci poate avea 750rot/min, 1500rot/min, 3000rot/min. Cel mai uzual este cel de 3000rot/min (cu nustiucati poli magnetici, parca 4 poli, nu mai stiu sigur), sau 1500 (cele de 750 nu prea sunt folosite).

Scrie pe motor cat are (dupa ce desfaci aspiratorul, scrie pe carcasa motorului)

 

Totusi am o vaga (sigur) impresie ca puterea necesara antrenarii este mult peste cea a aspirator, sau ventilator auto.

ceva de 1-2kw ar fi mai convenabil avand in vedere ca nici nu ajunge la turatia maxima de lucru, ci doar la o fractiune (acei 27000 pe care ii speri)

Link spre comentariu

rulmenti la 27000rotatii pe minut?ai verificat standardul acelui rulment? in general rulmentii de dimensiuni mici suporta turatii mari, dar totusi nu cine stie ce. De exemplu la SKF ai posibilitatea sa vezi specificatiile online. (SKF - cel mai mare fabricant de rulmenti) Vad ca la rulmenti de 5-10mm diametru interior poti sa ai rulmenti sa reziste si la 120000rotatii pe minut, dar ar trebui verificat. Sase mii cat? e codul rulmentului tau? Cauta dupa dimensiuni in catalogul SKF de aici: http://www.skf.com/skf/productcatalogue ... atalogue=1 si vezi cam ce incarcari radiale suporta si ce turatie maxima are. (probabil nu ai rulment facut de SKF dar si de la alte firme tot pe acolo bat asemanator cu omologul de la skf pe acel cod care e notat cu ceva gen 6001 pt rulment de 5mm diametru, sau 6002 pt 10mm diametru interior)Motorul electric de aspirator este asincron, deci poate avea 750rot/min, 1500rot/min, 3000rot/min. Cel mai uzual este cel de 3000rot/min (cu nustiucati poli magnetici, parca 4 poli, nu mai stiu sigur), sau 1500 (cele de 750 nu prea sunt folosite).Scrie pe motor cat are (dupa ce desfaci aspiratorul, scrie pe carcasa motorului)Totusi am o vaga (sigur) impresie ca puterea necesara antrenarii este mult peste cea a aspirator, sau ventilator auto.ceva de 1-2kw ar fi mai convenabil avand in vedere ca nici nu ajunge la turatia maxima de lucru, ci doar la o fractiune (acei 27000 pe care ii speri)

Aspiratorul e foarte ineficient atinge si peste 9000 rot pe minut ca e cu peri si aici e alta treaba , dar ce e nasol e faptul ca foarte putin din puterea consumata e folosita la rotirea rotorului , mai multt e pierdere prin efect joule =>caldura ,....mai ales astea mai noi sunt adevarate chinezeri , uite-te de exemplu o bormasina care are raportul de reducere de 4-1 sau chiar mai mult atinge la mandrina turatie de 1200 -3600 , deci turatia rotorului e si mai mare , acelsi lucru si la flexuri .... dar toate sunt ineficiente , plus ca la masina nu ai curent din belsug ,,,,,,as zice sa mergi pe o turbina antrenata de gazele arse , stiind ca in esapamant se afla cam 10% din puterea motorului , fapt dovedit ,....dar putin stiu de asta
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Uitati-va cum arata in stadiul de "incercata pe covor". :da Motorul este de 12V dar din calcule elaborate....timp de 30 secunde...am ajuns la concluzia ca l-as putea forta pana la 50V pentru un timp scurt...sa spunem 1-2 minute. Oricum in stadiul pe care il vedeti l-am alimentat la 30 V si nici macar nu s-a incalzit. Oricum se invarte cred ca cu 5000 turatii.....si nu o sa va vina sa credeti dar chiar se simte bine ca baga aer.Daca as gasi ceva motor asemanator dar cu turatii ce sa depaseasca 10000 rpm..... Oricum...momentan asa va fi probat pe motor...asta bineinteles dupa ce va fi centrat pe ax si i se va face un sistem de sustinere. In plus gura de admisie a aerului...care se vede in poza a treia va fi conectata la carburator cu ajutorul unui cot cu diametru de 40mm

Link spre comentariu

Daca baga aer la mana e una, daca baga presiune e alta.Tu ar trebui sa verifici daca ai presiune!Poti incerca sa astupi cu mana refularea pompei, si sa vazi daca poti sa o astupi complet sau cu ce forta trebuie sa apesi pentru a astupa complet sa nu iti impinga palma inapoi.Alfel, debit mare in conditii de sarcina zero poti obtine si cu un ventilator de camera, dar cu presiune extrem de mica.

Link spre comentariu

Daca baga aer la mana e una, daca baga presiune e alta.Tu ar trebui sa verifici daca ai presiune!Poti incerca sa astupi cu mana refularea pompei, si sa vazi daca poti sa o astupi complet sau cu ce forta trebuie sa apesi pentru a astupa complet sa nu iti impinga palma inapoi.Alfel, debit mare in conditii de sarcina zero poti obtine si cu un ventilator de camera, dar cu presiune extrem de mica.

Pai la 5000 de rot pe minut ce crezi ca obtine...... ventilator , nu inteleg de ce se complica cu actionarea turbinei electric si nu face rost de una pe gaze ...... daca vrea sa scoata ceva din turbina aia o sa aiba nevoie de un motor ce consuma cam 1-2 kw nu 100w ......sau sa-i puna un multiplicator si sa fie actinata de cureaua de la alternator..... dar e posibil sa rupa cureaua la accelerati rapide....
Link spre comentariu

Draga cata2003, nu pot pune o turbina de gaze deoarece amestecul carburant care trece prin turbina (partea care comprima) s-ar aprinde, sau pe aproape, de la incalzirea partii de turbina prin care trec gazele arse....si nu vreau sa risc. Apoi o turbina in stare buna de functionare costa cateva sute de euro + modificarile ce trebuie facute....cumpar o alta masina sau un motor pe benzina cu turbo montat de fabrica....deci...nu are justificare. Pe turbina mea...care era una normala pe gaze si pe care eu am desfacut-o in cele doua parti compomente am dat 50 euro. Apoi in al doilea rand se pare ca eu nu am inteles utilitatea unei turbine pe un motor!?!?!?! sau... In acceptiunea mea turbina montata pe un motor are rolul de a realiza umplerea mai buna a cilindrilor la turatii mari...si nicidecum marirea presiunii la cursa de comprimare a pistonului. Eu cred ca daca la 1000 rpm un motor are 9bari la compresie (sa presupunem un exemplu)....la 4000 rpm el va avea mai putin de 9 bari deoarece gradul de umplere a cilindrilor cu aerul care trece prin carburator, filtru si altele este mai redus...datorita acestui traseu. Si deci turbina...are rolul de a ajuta la marirea fluxului de aer prin admisie...adica dupa parerea mea la marirea vitezei aerului sau amestecului carburant. In plus sunt ferm convins ca daca presiunea ar creste si cu 0.5bari fata de cea cu care iese masina din fabrica s-ar intampla multe minuni (spargerea pistoanelor, chiuloasei sau a garniturii de chiuloasa). Apoi nu cred ca o turbina ... fie si ea subdimensionata, sau care ar merge la o turatie mai mica ar putea influenta negativ motorul si puterea....deoarece am masurat spatiile libere prin care trece aerul prin ea ....si acestea au o suprafata mai mare decat a tubului venturi din carburator....atata doar ca lungimea traseului este mai mare cu 10cm (ar putea exista un mic lag la acceleratie...) in rest nu vad ce problema ar putea exista....

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Spre bucuria unora si spre dezamagirea mea sa stiti ca acest ansamblu pe care l-am realizat nu functioneaza. Si aici nu ma refer la faptul ca turbina nu baga destul .... ci la faptul ca am montat tot ansamblul pe masina, am pornit motorul masinii...si surpriza....zici ca mergea in 10 timpi, de era sa imi sara motorul afara, asa trepidatii avea(si asta se intampla fara turbina pornita). Daca o acceleram...parca functiona mai bine. Sincer...nu stiu care poate fi problema. traseul este cu 10cm poate mai lung. Oricum am abandonat ideea si ma voi indrepta in continuare inspre ideea de a pune doua carburatoare in paralel.Va multumesc tuturor pentru ajutor si pentru idei

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări