Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Senzor de ploaie


Silviu Sprinceana

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Bala

    5

  • niq_ro

    4

  • one

    4

  • Bullix

    4

Top autori în acest subiect

  • 6 luni mai târziu...

:rolleyes: ce imi plac ideile voastre despre senzorii de ploaie... :happy1: Exista un tip de senzor de ploaie folosit cel mai des si anume cel cu infrarosii care functioneaza asa cum a scris ONE in intr-un post (cel in engleza) la acest subiectMai exista si alte feluri de senzori cum este si cel cu contacte intre care daca ajunge un strop de ploaie scade rezistenta si pornesc stergatoarele etc dar nu este fiabil si are multe probleme.Mai exista si alte tipuri dar care sunt rar folositi pentru ca sunt naspa sau sunt scumpi.Au mai fost incercari cu o alta metoda si anume un oscilator lipit pe parbriz cu o mica bobina. Cand aparea un strop de ploaie in acel loc se schimba frecventa de oscilatie si se declansau stergatoarele. Insa desi a mers bine din motive economice nu a fost implementat.Cat despre luminile care se prind seara sunt 2 senzori, unu sus si unu in fata pentru ca este trist ca atunci cand conduci noaptea si vine o masina din fata sa se opreasca becurile. Si cu ajutorul acestor 2 senzori + un algoritm soft se stabilea cand e seara/tunel/sau intalnire cu o masina din fata...

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...
  • 9 luni mai târziu...
Vizitator nicolaovi

Ceau,Sunt nou pe aici si as avea si eu nevoie de un pic de ajutor, anul acesta termin automatizari si calculatoare, si proiectul meu de diploma sunt senzori de ploaie, as avea nevoie de ceva scheme si ceva documentatie daca se poate si in romana ar fi superb, dar e buna si cea in engleza.....Merci anticipat

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Cea mai simpla varianta ar fi cea cu contacte... o fasie (banda) izolatoare foarte ingusta care are bine fixate pe ea doua sarme subtiri foarte apropiate. Materialul pe care sunt prinse cele doua sarme sa nu fie hidrofil si in plus, chiar foarte neted in vederea unei uscari cat mai rapide dupa incetarea ploii. Eventual, vei avea un switch la indemana undeva pe bord, care sa-ti deconecteze jucaria daca nu se mai opreste. Iar banda asta cu sarme se fixeaza de-a lungul stergatorului orientata cu sarmele-n sus (de-aia ziceam sa fie ingusta) sau... unde o fi mai usor de pus... "dupa gust"...Asta ca parte de senzor. Ca parte "logica", un mic circuit cu cativa tranzistori si-un releu care sa-ti porneasca stergatoarele in momentul in care rezistenta masurabila pe senzor scade suficient de mult. Nu stiu ce rezistenta poate sa aiba o picatura de apa pura. Dar apa de ploaie (cel putin in zilele noastre, cand e plina de jeg - ca-ti speli masina si dupa prima ploaie zici ca ai iesit din grajd) sigur va avea o rezistenta cel putin dubios de mica.Am zis bine? :smt003

Link spre comentariu

Am zis bine?

Nu.Exista standarde care trebuie respectate. Poate cu masina ta nu umblii in locuri mai bogate in radiatii. Dar daca este in apropierea unui emitiator de mare putere cum am fost eu inainte, vei avea probleme.Din cauza ca incerci sa detectezi si picaturile de apa curata, vei avea nevoie de o sensibilitate mare a circuitului. Daca mai pui si niste sarme care se comporta exact ca niste antene, vei capta foarte multe "gunoaie" din mediul inconjurator.Testele de compatibilitate electromegnetica care se fac in ziua de azi sunt foarte stricte si nu ai putea trece de niciunul cu sistemul asta iar fiecare producator de automobile are testele lui bazate pe experianta lui si pe standardele lor.Este inacceptabil de exemplu sa iti sune mobilul in timp ce conduci si in acelasi timp sa porneasca si stergatoarele :weedman:
Link spre comentariu

Testele de compatibilitate electromegnetica care se fac in ziua de azi sunt foarte stricte si nu ai putea trece de niciunul cu sistemul asta iar fiecare producator de automobile are testele lui bazate pe experianta lui si pe standardele lor.

Vrei sa zici ca o sa-mi bata la usa cei de la FCC Standards sa-mi zica: dom'le, sarmele tale nu "e" certificate ISO9001 asa ca da-le jos.

Ca rezervoru' de benzina peticit in enshpe locuri o fi. Hehe!

 

Ca sa nu mai vorbim ca ti s-ar putea aprinde si farurile in ritmul apelului si toata lumea ar incetini, ceea ce ar putea conduce la un ambuteiaj :)

N-am spus nicaieri ca vreau sa-mi leg licuriciul de pe telefon la faruri ca sa-mi fac strobo. Cand o sa-mi pun xenoane ca sa am aprindere instanta, o sa-mi fac si strobo :weedman:

 

PS: deja o dam in povestea cu drobu' de sare...

Link spre comentariu

Bullix,

 

standardele nu sunt facute de dragul standardelor. Sunt facute pentru a proteja conducatorul auto si pasagerii de posibilele pericole provocate de o imunitate scazuta la perturbatii.

 

Licuriciul de la telefon functioneaza bazat pe radiatia produsa de telefon. Daca pui un alt circuit langa telefon, se poate sa inceapa sa functioneze aiurea.

 

Cred ca ar fi profund neplacut ca sa numai zic periculos sa te urci in masina si la primul apel primit pe telefon sa-ti sara airbagurile :rolleyes:

 

Din punct de vedere legal nu ai voie sa-ti adaugi nimic la masina atata timp cat nu este omologat de RAR. Daca insa o faci, o faci pe raspunderea ta. Vei fi poate amendat de cei de la RAR sau nu iti vor da inspectia tehnica daca gasesc circuite "suspecte" pe masina. Deci nu cei de la standarde vor avea treaba cu tine ci cei de la RAR.

Link spre comentariu

Bala,

Ok. Ziceai ceva de airbag-uri. Bun, hai sa lamurim o chestie. Treburile precum: airbag, frane, directie, servo-directie, elemente de structura ale masinii, elementele de tractiune (incepand cu cutia) si chiar motorul in sine... sunt chestii mediu spre acut periculoase, la care noi nu ne bagam. Sunt chestii "code bleu" spre "code rouge", ca sa vorbim in termeni militari. Noi ne bagam doar in chestiile "code vert". Chestii care nu sunt periculoase. Niste stergatoare n-au cat de periculoase sa fie, in ultima instanta daca stai mai prost cu nervii scoti o mana pe geam si le rupi dreaq sau mai elegant (daca o stii pe dinafara), scoti siguranta corespunzatoare lui, care se afla tot la indemana - cum ziceam - sub bord, pe planseu, in partea stanga. Dar din asta nu moare nimeni. Ok, la instalatia electrica in general sa zicem ca desi ne pricepem, tot nu ne bagam, ci lasam un electrician ("specialized personnel", dom'le) sa se ocupe de asta. Ca sa avem o grija in minus. Insa chiar daca ne bagam nasul in portiuni ale instalatiei de consumatori mai mici (ledaraie, chitibusaraie si alte chestii de confort personal pe care ti le montezi de unul singur), N-AR FI o problema, atata timp cat prevezi fiecare "jucarie" cu o siguranta corespunzatoare iar cele generale de pe bord sa fie originale (nu inlocuite cu sarma).

 

Cat despre ceea ce legat de RAR, uite, eu stiam o chestie: poti sa nu ceri aprobare pentru tot ce tine strict de INTERIOR. Adica imi instalez si-o papusa gonflabila sub volan, daca am chef. Ideea e sa nu am modificari EXTERIOARE fara aprobare. Cum ar fi celebrele neoane ori viniluri care depasesc, in totalitate, cu mai mult de 70% culoarea masinii trecuta in talon (in cazul acesta, se trec modificarile de catre cei de la Udriste, dupa o prealabila ocheada din partea celor de la RAR + hartie in scris de la ei ca culoarea ce a fost inlocuita/acoperita, ERA cea trecuta in talon... si tot asa...

 

Si daca tot am discutat serios, as vrea sa-mi raspunzi la fel de serios cu DA sau BA: daca eu mi-am inlocuit iluminarea ceasurilor de bord ce consta in 3 becuri deasupra a 3 gemuletze verzi care mereu se umpleau de praf, cu 3 led-uri verzi "Superflux" trecute prin rezistente de 560 de ohmi, MA PUN BAIETII LA ZID? Adica e mai normal sa nu-mi vad kilometrajul noaptea decat sa-l vad perfect? Sau... am inserat cateva led-uri albe in plafoniera trecute tot prin rezistente, ca sa-mi gasesc tigara in caz c-am scapat-o pe jos si sa nu-mi ia foc presu'? Sunt chestii utile, care - precum vezi - le-am pastrat in aceiasi parametri si care si-au pastrat scopul. De ce-as avea eu probleme cu asa ceva?

Mersi mult!

Link spre comentariu

in mare clasificarea este cam asa:cele mai critice sunt cele legate de siguranta (ABS, EBD, directie, frana) si cele legate de tractiune (motor+cutie de viteze).Imediat sub cele de mai sus, exista o categorie de sisteme critice dar care nu aduc in cazul unei nefunctionari la situatii critice ce tin de siguranta imediata a atomobilului. Adica: stergatoarele de parbriz!!!, dezaburirea, semnalizarea, farurile si claxonul sunt considerate critice!!! Stergatoarele nu tin de comfort ci de siguranta. La aceste sisteme este prioritara functionarea.Ultima categorie sunt cele legate de comfort: casetofon, plafoniere, bord!, iluminare portbagajului etc.Ce fac cei de la RAR nu stiu. Este clar ca daca iti schimbi difuzoarele din usi nu exista nici un risc in cea ce priveste RAR-ul si este clar ca nu te va opri nimeni sa te intrebe de sanatate de la RAR, poate doar daca ai 826758376 faruri puse toate in ochii celor care vin din fata sau mai stiu eu ce alte lucruri deranjante sau care pot afecta pe ceilalti participanti la trafic.Dar la o verificare la un atelier poate iti creaza cei de la RAR neplaceri. Pana la urma poti interveni si la aceste sisteme si poate unii o sa te inteleaga dar macar daca modifici sa modifici adaugand functionalitati noi si in deplina siguranta. :smt006

Link spre comentariu

Deci in mare parte, daca fac un lucru functionabil si bine intentionat, sa inteleg ca ma mai "iarta", nu? Pana la urma asa mi se pare omeneste. Daca masina franzeaza, vireaza, lumineaza si semnalizeaza si, in plus, nu-i cad suruburile si piesele in timpul mersului (precum in povestea cu Hansel si Gretel :axe: ), e totul ok. Zic eu. Si pana la urma, hai sa recunoastem, fie vorba intre noi, o sticla de ceva sau un pachet de ceva sau chiar 2-3 foi acolo, sunt mereu bine primite. Nu sunt genul, crede-ma, dar uneori si chestia asta devine o necesitate, iar prin faptul ca traim in Romania nu putem sa privim treaba asta decat ca pe-un lucru normal. Imi pare rau sa recunosc asta...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări