Vizitator balog Postat Iulie 17, 2005 Partajează Postat Iulie 17, 2005 Pai cine a zis sa cumpere de la dezmembrari piese de masini de acum 10 ani. La dezmembrari se gasesc ce vrei si pe deasupra si la preturi mici-ai ce alege.Nu te supara dar ce norma ecologica are dacia?Raspuns nici una. Crezi ca mai exista rable ca dacia pe dincolo?'Bobina de inductie electronica' nu exista, exista 'aprindere electronica' care actioneaza bobina de inductie.Tin sa te contrazic dar aprinderea electronica are urmatoarele roluri, influente-depinde de tipul aprinderii, nu sunt puse in ordine ( mai studiaza ca esti novice :lol: ):- elimina modificarea avansului la aprindere datorita uzuri textolitului platinei, contactul prost al platinei...- asigura curentul necesar bobinei in functie de tensiunea bateriei si regimul motorului (crestere la pornire).- reglajul unghiului dwell cu turatia -lucru care are influenta si asupra curentului bobinei.- utilizarea mai multor bobine de inductie pentru a realiza o eficienta mai mare a aprinderii la turatii ridicate.- reglajul avansului functie tipul carburantului folosit- reglajul avansului functie de semnalul primit de la senzorul de detonatie.- reglajul avansului functie de turatie.- reglajul avansului functie de sarcina motorului.- reglajul avansului functie de regimul termic al motorului- decuplarea bobinei in cazul in care contactul este pus si motorul oprit- pentru a impiedica distrugerea termica a ei.- autodiagnosticarea aprinderii, memorarea erori si trimeterea acesteia spre portul OBD al automobilului la scanerul de diagnostic.-cam astea cred ca sunt sper sa nu fi uitat ceva.Daca nici acceleratie gravitationala nu exista dupa parerea ta atuncea nu are rost sa mai spun nimic ca putem arunca multe din legile fizici la gunoi. Link spre comentariu
bogdanel Postat Iulie 17, 2005 Partajează Postat Iulie 17, 2005 Draga meshtere Balogh, am sa incerc sa itzi raspund in ordine.Eu ziceam ca de prin 91-92 nu mai produc motoare pe benzina cu carburator in Europa. Iar daca s-a renuntzat la carburator in favoarea injectziei, s-a renuntzat cam tot pe atunci la aprindere traditzionala, cea cu compensare mecanica a avansului. Adica ECU controleaza totul, ceea ce implica faptul ca este aproape imposibil sa adaptezi sistemul pe dacie.Sunt inca mashini cu carburator, avand parametrii legatzi de poluare ca ai daciei, pentru care nu se platesc taxe "exorbitante" cel puztin in tzarile pe care le-am enumerat. Asta o spun din experientza.La ultimul post am scris ca "bobina de inductzie electronica" exista. Am pus in ghilimele shi am descris circuitul pentru a sublinia ca vorbesc de un montaj, aparut prin tehniumuri pe cand invatzam electronica, acum 15 ani, care compensa unghiul dwell cu turatzia. Bobina de inductzie este un transformator de impulsuri, iar cu asta sper ca eshti de acord.Iar in ceea ce priveshte rolurile aprinderii, cred ca ar trebui nuantzat:a. Daca vorbeshti de dacie, atunci singura functzie de care o poate avea este de ruptor electronic comandat de ruptorul mecanic, intrucat compensarea avansului se face mecanic, atat cu turatzia (centrifugal) cat shi cu sarcina (vacuumatic). Asta elimina doar uzura ruptorului mecanic.b. Daca vorbeshti in general, pentru o mashina relativ moderna, sunt de acord cu ceea ce spui acolo. Doar ca este mai degraba vorba despre rolul ECU, iar aprinderea este una dintre functiile gestionate de acesta.Iar acceleratzia gravitationala nu exista material. Exista doar fortza gravitazionala, proportzionala cu masa. De aia se invazta in clasa a VI-a de acceleratzie, ca doar raportul intre ele este asimilabil unei acceleratzii, dpdv al unitatzilor de masura. Pana la urma cred ca sunt un novice, n-am reparat aprinderea shi releul de semnalizare decat o dacie, n-am instalat 450 de casetofoane de mashina. Iar daca va spun ca nici n-am schimbat diode de alternator, vetzi rade cu totzii de mine :oops: O vara racoroasa, maestre Link spre comentariu
Vizitator balog Postat Iulie 17, 2005 Partajează Postat Iulie 17, 2005 Pai sau mai produs motoare cu carburator in rominia pina prin 95 daca stiu eu bine. :lol: In alte tari nu se mai produc de prin 85-90 asa cum zici tu.Ce benefici aduce o aprindere electronica comandata tot cu platine.- impiedica arderea(oxidarea platinelor)- relizare unor comutatii rapide si sigure a bobinei.- decupleaza bobina la contactul pus si motorul oprit.- asigura un unghi dwell fix- eventuala compensare a curentului la pornirea motorului.(mai rar la aprinderile facute de amatori)Forta=acceleratia·masa F=m·g (forta gravitationala)g=9.81m/s^2 acceleratia gravitationala.Pai marimile nu sunt materiale(fizice) si asta nu inseamna ca nu exista: Forta, accelerati, viteza, curent, tensiune, rezistenta, metru... Link spre comentariu
Vizitator automotive Postat Iulie 21, 2005 Partajează Postat Iulie 21, 2005 2. Taxele mari pentru "rable" exista mai ales in folclorul mioritic. Cel putzin in Italia, Frantza shi Belgia nu plateshti mai mult pentru o mashina mai veche shi mai poluanta decat pentru una noua. Cand ai cumparat-o, era la standardele vremii, acuma ca ei au schimbat standardele, asta e alta treaba.Ai dreptate nu pl?te?ti mai mult. Dar nici nu ai voie s? circuli cu ele...În Italia, dac? ai ma?ina veche (acum nu ?tiu exact anul sau care euro ?i nici nu are importan??), în timpul iernii, ai trei zile din s?pt?mân? în care nu ai voie s? circuli în ora?e. Nu v? face?i iluzii, în occident legea te oblig? s? consumi. Link spre comentariu
MirceaM Postat Septembrie 21, 2005 Partajează Postat Septembrie 21, 2005 Pai sau mai produs motoare cu carburator in rominia pina prin 95 daca stiu eu bine. :lol: In alte tari nu se mai produc de prin 85-90 asa cum zici tu.Ce benefici aduce o aprindere electronica comandata tot cu platine.- impiedica arderea(oxidarea platinelor)...Dar exista si fara platine, de exemplu la Oltcit 12 TRS. Axul delcoului invarteste miezul de fier al unei bobine (NU este vorba de bobina de inductie), miez care are o forma ciudata, cu 4 varfuri de fier ascutite, indoite si dispuse la 90 de grade. Aceasta este partea mobila a miezului, solidara cu axul delcoului si invartita de catre acesta. Bobina este solidara cu corpul delcoului (nu cu axul, care trece prin mijlocul ei) si are un miez (fix si el in raport cu corpul delcoului) de aceeasi forma ca si cel mobil, cu 4 varfuri dispuse la 90 de grade. Cand axul se invarteste, inductanta bobinei se modifica (creste) atunci cand exista situatia de varf de al miezului mobil foarte apropiat (la circa 1mm) de un varf al miezului fix. Situatia asta se intampla de 4 ori la o rotire completa a axului delcoului. Deci din delcou pleaca doar 2 fire (capetele bobinei) care se duc intr-un modul electronic pe care scrie "Slovenia".Sistemele de avans vacuumatic si centrifugal sunt la fel ca si la delcoul clasic. Distribuitorul este clasic, cu lulea, ploturi, carbune in mijloc, arculet. Sa nu se creada ca iubesc masina asta, Oltcitul.Am sustinut doar ideea ca, in locul unei aprinderi precum la Dacia clasica (sau Oltcitul clasic, ne-TRS) este mult mai buna o aprindere asa cum este la Oltcit TRS. Are avantajele unei aprinderi electronice de calitate (modulul respectiv are doar 4x6cm ca marime) dar si avantajul lipsei platinelor. Nu prea mai are ce sa se deregleze, nu mai are ce sa se uzeze (in afara de ax). Link spre comentariu
MirceaM Postat Septembrie 25, 2006 Partajează Postat Septembrie 25, 2006 Legat de subiect, bobina de inductie electronica, exista gata facuta, se poate cumpara. De exemplu Dacia Nova GTI nu mai are bobina de inductie in sens clasic, nu mai are nici delcou. "Bobina de inductie" la Nova GTI este o chestie neagra (paralelipiped, circa 6x4x10cm) care are un conector cu 4 fire (Masa, alimentare +12V si 2 fire de comanda) precum si 4 ploturi din care pleaca cate o fisa direct pana in bujie. Exista masini chiar din 1988 (aprox) care au asemenea bobina de inductie.------------------Dintr-un punct de vedere faptul ca exista gata facuta nu diminueaza cu nimic efortul celor ce incearca sa realizeze prin forte proprii, talent, munca etc.. Sunt 2 aspecte distincte: ai nevoie de ceva anume, te interesezi daca exista si de unde poti procura, cumperi, utilizezi. Dar al doilea aspect inseamna sa creezi un produs, sa fii stapanul lui, sa-l poti imbunatati etc.. Link spre comentariu
Vizitator teo123 Postat Octombrie 13, 2006 Partajează Postat Octombrie 13, 2006 Am gasit ceva, nu e electronica, dar poate va foloseste: http://home.online.no/~jon-mj/homemade_coil.htm Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum