Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

protectia motoarelor


Vizitator noGooD

Postări Recomandate

Vizitator noGooD

va salut din nou.

 

La aceeasi aplicatie de 'automatizare' prezentata aici as dori sa folosesc o pompa centrifugala, cu un motor asincron, trifazat. Am citit pe paginile unor producatori ca trebuie instalate diferite protectii (de supraincalzire de ex.) de catre utilizator. Cum se face asa ceva si ce alte feluri de protectie am nevoie? Daca se poate ar fi frumos sa primesc si ceva informatii (linkuri, scheme electrice etc.) ajutatoare.

Va rog din nou tineti cont ca nu sunt chiar cel mai bun prieten cu electronica.

Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • nelu57

    1

  • lyka

    1

Motorul va fi comandat printr-un contactor ( care la rândul lui este ac?ionat de logica ta de comand? ) iar între el ?i contactor se pune un releu termic de protec?ie la supra curent( binen?eles trifazice ).Contactorul ?i releul termic de protec?ie la supra curent se pot afla împreun? într-un automat de comand?(acelea care au dou? butoane....de ex: pornit-verde ?i oprit-negru )...etc... S-ar putea ca pompa ...nu cunosc modelul t?u...s? aib? acest sistem de pornire...vezi dac? are o cutie cu ce am zis mai sus...dac? nu ...Iar la treaba cu sfaturi...linckuri...cel mai în m?sur? s? caute cred c? tu ai fi...cau?i ?i alegi ce crezi ?i consideri...Baft?.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

in primulrind mot asincron va fi protejat la scurt circuit cu sig fuzibile prot supra sarcina temp bobinaj lipsa faza succesiune faze temp lagare oprire la curent minimal depinde grup daca este prevazut cu senzori respectiv

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Vizitator FlorinCFR

Salut !

 

Vei avea nevoie de doua tipuri de protecţie :

 

[*]Protecţie rapida (scurt-circuit) - Aceasta protectie va declanşa imediat la apariţia unui scurt-circuit. Este constituită dintr-o siguranţă tripolara sau trei siguranţe monopolare pentru circuitul de forţă. Pentru circuitul de comandă ai nevoie de o siguranţă bipolara sau două siguranţe monopolare.

 

[*]Protecţie lentă (supraîncalzire) - Această protecţie va întrerupe alimentarea motorului de la reţea când acesta se supraîncalzeşte (rămâne în două faze sau este suprasolicitat). În cazul unui scurt-circuit aceasta protecţie nu este de nici un folos. Se realizează cu ajutorul unui releu termic. Releul termic conţine trei lamele bimetal care sub acţiunea căldurii se îndoiesc iar contactul normal închis al releul se deschide. Pentru o noua pornire a motorului este necesar sa se astepte pana cand aceste lamele se răcesc (revin în poziţia iniţiala) iar contactul normal închis al releului se închide (poziţia iniţială). Acest contact al releului termic , se înseriaza în circuitul de comandă al motorului.

 

Electroaparataj necesar :

 

1x Contactor

1x Releu termic

1x Siguraţă tripolara

1x Siguranţă bipolara

 

După cum a spus domnul Nelu57 releul termic+contactorul sunt amplasate într-o cutie de plastic care poarta numele de "Automată de pornire".

 

Automată de pornire >>> viewtopic.php?f=68&t=54856

 

Schema electrica de forţă :

Posted Image

 

Schema electrica de comandă :

Posted Image

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări