Vizitator muja Postat Mai 18, 2009 Partajează Postat Mai 18, 2009 Salut tuturor si va rog sa ma ajutati si pe mine cu informatii la o problema care imi da bataie de cap. Am cumparat un km electronic pentru biciclete pentru al folosi montat pe un scuter. Acesta e format dintr-un senzor cred , un magnet care ar fii trebuit montat pe spite dar eu l-am lipit pe geanta si unitatea cu mai multe functii care indica digital km/h, distanta parcursa temperatura etc, aceasta fiind unita de acel senzor prin 2 fire. Mentionez ca sunt electrician de meserie dar nu stiu cum as putea rezolva aceasta problema care apare si anume ca totul functioneaza normal si corect pana pornesc motorul la scuter. Imediat ce l-am pornit incepe sa se reseteze continuu acel ceas, explicatia mea fiind ceva legat de campul magnetic din jurul magnetoului aflat in partea din spate a motorului sau chiar motorul in sine. Precizez ca prima data am crezut ca din cauza vibratiilor se intampla acest lucru dar am cositorit bateria in ceas sa fiu sigur ca face contact am strans toate suruburile pentru contat perfect in acel ceas deci nu asta este cauza. Mai precizez ca fara acel ceas care e singurul cu baterie si este si detasabil am masuat cei 2 pini care fac legatura senzor-ceas prin cele 2 fire si spre uimirea mea aveam 1.5-2 v cc cand pornem motorul. Ceasul daca il plimb pe langa scuter fara al pune in contact cu cei 2 pini functioneaz fara a se mai reseta. Intrebarea mea e cum sa fac pentru a reusii sa izolez acel camp magnetic si daca credeti ca inlocuirea firelor cu ceva ecrant gen fir de la antena unei statii de emisie receptie sau tv ar ajuta cu ceva. Va multumesc si astep ceva raspunsuri de la profesionisti. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Mai 18, 2009 Partajează Postat Mai 18, 2009 Incearca cu fire ecranate, centralul firelor le folosesti in loc de firele existente iar tresa o legi la masa intr-un singur loc. Edit: Adica legi la masa numai un capat al ecranajului, celalalt capat ramane izolat. Link spre comentariu
Vizitator muja Postat Mai 20, 2009 Partajează Postat Mai 20, 2009 Respectul meu tuturor. Am incercat cu un cablu de telefon cu 4 fire si o masa invelite in ciolofan si folie de staniol (cred ca la asta se refera cind se spune ca este ecranat nu?) si rezultatul este acelasi NU MERGE cand pornesc motorul. Nu am folosit cablu tv deoarece un fir este in interiorul staniolului si celalalt afara, la cel folosit de mine toate sunt inauntru. Mai dau doua detalii pe care le-am observat si anume ca tot fenomenul asta straniu care se intampla e doar pe o raza de maxim 2 metri de scuter. A doua observatie este ca daca ma apropii de magnetii unor boxe de 100w de la combina nu se intampla nimic. Sa nu fie de la campul magnetic, ce ar mai putea fi? Link spre comentariu
Ovidanie Postat Mai 20, 2009 Partajează Postat Mai 20, 2009 Poti folosi un cablu stereo, ecranat, de microfon. Contine doua fire izolate, rasucite (torsadate) si peste ele se afla o impletitura de fire neizolate, impletitura respectiva este numita tresa sau ecran. La scuterul tau magnetul din volanta cand trece prin dreptul bobinei de aprindere (sau modul de aprindere) induce un camp magnetic foarte intens, asa apare scanteia. Ei bine, exiata sacapari ale acestui camp magnetic care cumulat cu scaparile generate de firul care duce de la modulul de aprindere la bujie face ca acel kilometraj sa se reseteze. Si mai este ceva: Din modulul de aprindere mai pleaca un fir in contact, este firul de oprire, cand este pus la masa motorul se opreste. Firul asta e conectat tot timpul in modulul de aprindere si se comporta ca o antena care emite, daca este posibil incearca sa deconctezi firul de la modul, vezi cum merge. Verifica, vezi daca functioneaza, daca nu revin luni cu alte sfaturi. Link spre comentariu
Vizitator muja Postat Mai 22, 2009 Partajează Postat Mai 22, 2009 Am reusit un lucru. Cu putina nervozitate am reusit sa sparg acel senzor tot lipind la fire, asa ca momentan ma dau batut pana o sa cumpar alt set. Daca o sa reveniti si cu alte sfaturi sunt binevenite si poate o sa mai incerc chiar daca 2 sisteme electronice de masurare a vitrezei costa aproape cat melcul de kilometraj al scuterului care este defect. Cel mai mult ma incanta ca arata in plus tempertura, da ce sa-i facem asa este romanul cand ii place sa se complice. Macar raman cu experienta acumulata in schimbul banilor cheltuiti. :cry: Link spre comentariu
Vizitator vdrapaca Postat Mai 23, 2009 Partajează Postat Mai 23, 2009 Eu cred ca problema nu este la cablul ecranat. Aparatul nu trebuie sa aiba nici o legatura electrica cu carcasa scuterului. In plus, as monta si 2 diode DRR2 puse antiparalel pe cele 2 fire la intrarea inceas. In felul acesta as avea o limitare de +/- 1.8V a semnalului la intrarea ceasului.Bafta! Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 23, 2009 Partajează Postat Mai 23, 2009 limitarea va fi de +/- 0,6v pt diode normaleddr2 sunt zennere de au limitarea asa mare?oriucm,diodele trebuie sa fie rapide(?) Link spre comentariu
junior Postat Mai 23, 2009 Partajează Postat Mai 23, 2009 Senzorul il reprezinta un releu reed (releu actionat magnetic) .Am inteles ca l-ai spart , nu face nimic , se gasesc de cumparat (2.5RON). Incearca sa pui in paralel cu senzorul un condensator de cativa nF eventual si o rezistenta (pentru descarcarea condensatorului) de cateva sute de kohmi in paralel cu condensatorul . Link spre comentariu
Vizitator vdrapaca Postat Mai 24, 2009 Partajează Postat Mai 24, 2009 limitarea va fi de +/- 0,6v pt diode normaleddr2 sunt zennere de au limitarea asa mare?oriucm,diodele trebuie sa fie rapide(?)Diodele sunt rapide si erau folosite ca referinte de tensiune in radioreceptoarele vechi pentru CAA sau pentru atacul bazei tranzistoarelor in comutatie. Schema echivalenta este un montaj in serie cu 3 diode redresoare rapide. De ce m-am gandit la utilizarea unui astfel de circuit de limitare? Cred ca pe firele care vin de la senzor (de la releul REED) se induc tensiuni parazite. Pulsurile de tensiune pozitiva cred ca le rezolva ceasul si este ok. Pulsurile de tensiune negativa sunt cele care reseteaza numaratorul si astea ar trebui cumva limitate. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 24, 2009 Partajează Postat Mai 24, 2009 daca snzorul e un releu reed,atunci diodele l-ar strapa,nu? sau daca nu l-ar strapa,ar avea tensiunea de deschidere prea mareoricum,in cazul releeului reed e cam greu sa apara interferente electrice,e doar un contact comandat magnetic... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum