Vizitator Tonycu Postat Mai 18, 2009 Partajează Postat Mai 18, 2009 Salut, am inceput un mic proiect, un fel de generator cu alternator de masina, si am ajuns la un impas iar acum nu mai stiu cum sa continui.Am ajuns in punctul unde imi arata pe osciloscop un semnal de tip pulsatoriu iar acum vreau sa obtin din acest pulsatoriu, printr-un invertor monofazat in punte cu tranzistoare ,cred, un semnal de unda sinusoidal. |Are cineva vreo schema a invertorului sau orice idee care m-ar putea ajuta? merci Link spre comentariu
vsurducan Postat Mai 21, 2009 Partajează Postat Mai 21, 2009 Salut, am inceput un mic proiect, un fel de generator cu alternator de masina, si am ajuns la un impas iar acum nu mai stiu cum sa continui.Am ajuns in punctul unde imi arata pe osciloscop un semnal de tip pulsatoriu iar acum vreau sa obtin din acest pulsatoriu, printr-un invertor monofazat in punte cu tranzistoare ,cred, un semnal de unda sinusoidal. |Are cineva vreo schema a invertorului sau orice idee care m-ar putea ajuta? merciProblemele de tipul asta se rezolva prin conversie AC-DC-AC. Asta inseamna ca unda dreptunghiulara (AC) se redreseaza si se filtreaza, se obtine o tensiune continua (DC)din care printr-un chopper cu PWM se obtine unda sinusoidala (AC). La randul ei unda sinusoidala care e formata din multe unde dreptunghiulare se filtreaza LC daca e necesar si se obtine un sinus frumos. Randamentul unei astfel de instalatii poate ajunge la doar 50% daca nu e realizata corect si la maxim 80-90% daca controlul PWM este software in bucla de reactie. Tipul sarcinii (inductiva = motor sau pur rezistiva) influenteaza randamentul. Link spre comentariu
remus68 Postat Mai 21, 2009 Partajează Postat Mai 21, 2009 Alternatorul auto este un generator de curent alternativ, trifazat si exista doua tipuri : cu stator in triunghi si cu stator in stea. Frecventa este variabila cu turatia dar trebuie tinut cont ca nu se poate micsora prea mult deoarece alternatorul are o turatie minima de la care incepe sa debiteze curent in sarccina. Daca vrei sa obtii o tensiune mai mare este suficient sa iei tensiunea alternativa de la intrarea in puntea redresoare. si sa o aplici unui transformator trifazat ridicator de tensiune (se poate folosi chiar si un transformator monofazat dar in acest caz poti utiliza doar 150-400W in functie de puterea alternatorului - alternatoarele romanesti sint de 500-1120W). Bineinteles, pentru a pastra o tensiune de iesire cit mai constanta in sarccina este necesar ca alimentarea cu tensiune de excitatie a rotorului sa se faca prin intermediul releului de incarcare original (unele modele straine au releul de incarcare in suportul periilor) care sa compare tensiunea sa de referinta cu tensiunea continua la iesirea din puntea redresoare (in locul acumulatorului se va utiliza un electrolitic de 10-47uF). Aceasta metoda o poti utiliza daca nu e nevoie ca tensiunea de iesire sa aibe 50Hz. Link spre comentariu
Vizitator atilibela Postat Mai 24, 2009 Partajează Postat Mai 24, 2009 ai rezolvat pina la urma generatorul propus din alternator (pot sa te ajut sa ridici randamentul alternatorului prin ridicarea frecventei tensiunii trifazice) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum