mișa Postat Mai 27, 2009 Partajează Postat Mai 27, 2009 De fapt solutia propusa de doru, cu tava care se inclina, e foarte buna. Nimic de zis la capitolul asta. Eu am construit asa ceva cu un motor de stergator de parbriz care avea si reductor inclus. Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 27, 2009 Partajează Postat Mai 27, 2009 pt nickrvlMultumesc pt urare,pt tine o fi atomica solutia,pt mine nu,mai ales ca intelegi destul de greu faptul ca eu inca mai folosesc HNO3 (am spus-o de cateva ori),si chiar are importanta ca lucrez o placa de 20cm/10cm cu 100ml de acid si nu cu 500ml sau chiar 1000ml... De fapt de asta nu am renuntat inca la acid,tine mai mult decat clorura,corodeaza mai repede,sa foloseste cantitate mai mica la lucru,si daca nici tura asta nu ai inteles data viitoare iti desenez.Si apoi,in functie de posibilitatile fiecaruia se poate aborda orice solutie,de ex mie mi se pare mai complicat de facut o cuva verticala si mai ales de curatat dupa intrebuintare,decat un dispozitiv asemanator(am mai zis) cu cel din clip,scuze ca am crezut ca esti in stare sa ai si idei proprii. Link spre comentariu
nickrvl Postat Mai 28, 2009 Partajează Postat Mai 28, 2009 Usor, nu te ambala, in nici un caz nu vreau sa ajungem la cearta, eu cuva aia verticala chiar o am (ma rog asemanatoare) iara tu dupa ce o sa termini acidul (da chiar de unde il ai?) o sa ajungi probabil la clorura unde o sa vezi ca acea cantitate nu o sa-ti ajunga mai ales ca se comercializeaza la sticle de 1/2 litri si daca tot o ai o torni pe toata.Iar acum ca sa fiu din nou un pic "rautacios" sa nu-mi spui ca idea cu tava si motor este a ta asa ca fi atent cu afirmatiile, asta apropo de ideile propii.Oricum fiecare cu "atomica" lui, eu doar mi-am dat si eu cu presupusu` doar e un forum de discutii libere, nu?Pace. Link spre comentariu
mișa Postat Mai 28, 2009 Partajează Postat Mai 28, 2009 Mai, eu am vazut prima data tava mobila in 1984 (stiu sigur anul pentru ca atunci am terminat liceu'), intr-un laborator foto industrial.(facea poze tehnice, filme pentru cablaje, fete(mutre) de scule si alte poze industriale, nu artistice) Imediat mi-am construit una, tot pentru nevoi foto color. Pe vremea aia era mare lucru sa faci poze color. Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 29, 2009 Partajează Postat Mai 29, 2009 Usor, nu te ambala, in nici un caz nu vreau sa ajungem la cearta, eu cuva aia verticala chiar o am (ma rog asemanatoare) iara tu dupa ce o sa termini acidul (da chiar de unde il ai?) o sa ajungi probabil la clorura unde o sa vezi ca acea cantitate nu o sa-ti ajunga mai ales ca se comercializeaza la sticle de 1/2 litri si daca tot o ai o torni pe toata.Iar acum ca sa fiu din nou un pic "rautacios" sa nu-mi spui ca idea cu tava si motor este a ta asa ca fi atent cu afirmatiile, asta apropo de ideile propii.Oricum fiecare cu "atomica" lui, eu doar mi-am dat si eu cu presupusu` doar e un forum de discutii libere, nu?Pace.Nu ma cert cu tine,ca n-am timp sa ma impac...daca renuntai de la inceput la tonul ironic,probabil ca aveai sa primesti raspunsuri pe masura,uite de ex cum pui intrebarea de unde am acidul...as putea sa-ti raspund pe acelasi ton tendentios...da chiar,ce te freaca grija?Numai ca pt cultura ta generala,pot sa-ti spun ca pana prin anii 98-99,la depozitul centrofarm de la noi daca te prezentai cu buletinul si cu banutul ti se vindea fara nici o problema acid clorhidric,sulfuric,azotic si chiar acetona,era un mod liber oarecum controlat,era o evidenta a persoanelor ce cumparau astfel de substante,substante de care vorbeam cu misa ca de cand s-a apucat lumea serios de droguri si terorism nu se mai vand asa usor,desi tot ca fapt divers,acetona am gasit la un "nene"in targ acum cateva saptamani cu 10 lei/L,avea un bidon de plastic de 1L,ce era expirat,ce-i drept,da pt sters cablajele imi e numai bun,si mi-am refacut stocul,probabil ca asa o sa procedez si cu acidul cand o fi vremea...Accept discutiile libere atata timp cat sunt de bun simt,nu aduc ofense si nu sunt ironice...altfel le accept si pe astea,numai ca raspunsurile sunt pe masura...Pace si tie... Link spre comentariu
Neluc Postat August 6, 2009 Partajează Postat August 6, 2009 Metoda mea nr.1 de cand eram pionier:-se gaureste cablajul dupa punctare -se curata bavutile de la gauri cu hartie abraziva granulatie 360-600-se marcheaza traseele cu o mina grafit (o eventuala greseala se corecteaza cu radiera)-se traseaza traseul cu o solutie din smoala obisnuita dizolvata in benzina la o vascozitate care sa permita scrierea cu un toc cu penita sau un stilou -dupa uscare se corecteaza cu ajutorul unei rigle + cater (daca este prea cald la masa de lucru se tine cateva minute la frigider cablajul ce urmeaza a fi corectat)-corodarea se face cu HCl (asa numita ''apa tare") in care se adauga o pastila de perhidrol (se foloseste la vopsele de par,este acel flacon cu un fel de sare care se gaseste de obicei in cutiile de vopsea pt par)Eu , de obicei folosesc un set de tavi foto in care cu acidul clorhidric+perhidrol ,prin leganare usoara ,asemeni unor valuri care matura continuu placuta de cablaj,pelicula de cupru surplus se corodeaza strat cu strat in cateva minuteNu conteaza pe care parte se pune la corodat cablajul in tava-dupa corodare se spala cablajul cu apa din abundenta-cu benzina se indeparteaza smoala de pe traseele cablajului-se acopera cablajul cu solutie de colofoniu+alcoolDaca aveti un scris caligrafic puteti sa notati pe cablaj pe partea plantata -conexiuni,marcarea piselor ce compun montajul-cu un marker 0,5 mm Link spre comentariu
Stefan Postat August 8, 2009 Partajează Postat August 8, 2009 Neluc metoda nu e rea dar e cam depasita, mai ales la cablajele cu trasee inguste si timp de executie mic.eu am renuntat sa mai scriu cu markerul pe partea cu piesele, realizasem un cablaj frumos - pana cand am fost nevoit sa il mai curat putin cu alcool de atunci am renuntat la treaba cu notarea componentelor.voi cum incalziti clorura/ baia de corodare ? Link spre comentariu
djlove Postat August 8, 2009 Partajează Postat August 8, 2009 Eu de obicei nu o incalzesc, o folosesc la temperatura camerei. Am incalzit-o de vreo 2 ori la cuptorul cu microunde, intr-un borcan de sticla sau uneori direct pe aragaz in cuva de corodare care in acel caz era un castron de tabla emailat(fara sa aiba emailul sarit nici macar putin)Acum folosesc solutia de la tme, care este trasparenta si nu mai pateaza ca si clorura. Link spre comentariu
tiptronic Postat August 11, 2009 Partajează Postat August 11, 2009 Eu pun tava cu clorura ferica si cablajul intr-un castron de plastic mai mare (pentru salate), plin cu apa pana sub nivelul tavii si incalzesc apa cu un fierbator. Principiul se numeste "bain-marie" si se foloseste cu succes prin bucatarii. Din cand in cand "plimb" o rigla de plastic prin clorura si mai scot cablajul la lumina pentru verificari. Link spre comentariu
tiptronic Postat Februarie 19, 2011 Partajează Postat Februarie 19, 2011 ... iar acum mi-am facut o cuva adevarata, din sticla. M-a costat 64 de lei. Naspa e ca incalzitorul e pentru acvarii, incalzeste pana la 32 grade, dar il voi modifica. Link spre comentariu
GeoMar Postat Februarie 19, 2011 Partajează Postat Februarie 19, 2011 ... iar acum mi-am facut o cuva adevarata, din sticla. M-a costat 64 de lei. Naspa e ca incalzitorul e pentru acvarii, incalzeste pana la 32 grade, dar il voi modifica.Frumoasa cuva, felicitari , am si eu in gand realizarea unei cuve asemanatoare.Apropo, ai folosit pana acum cuva? Din poze pare "neatinsa" de clorura. Link spre comentariu
tiptronic Postat Februarie 19, 2011 Partajează Postat Februarie 19, 2011 Azi am facut placuta asta cu ea. A durat 17 minute cu o clorura ferica obosita rau. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Februarie 19, 2011 Partajează Postat Februarie 19, 2011 Tiptronic, eu am desfacut incalzitorul meu si i-am cositorit punctul de contact de la bimetal...si practic nu mai am termostatare, lucru care nu ma deranjeaza. Eventual poti "silicona" un LM35 pe acvariu in interior si poti face cu el un termostat. Link spre comentariu
kuchta Petru Postat Februarie 19, 2011 Partajează Postat Februarie 19, 2011 Nici cu fata in jos nu este bine sa stea placa, deoarece nu da voie la bulele de aer sa iasa afara, eu nu prea am incredere in marker. Petrica Link spre comentariu
tiptronic Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 yo9hnf, si eu voi desface incalzitorul si-i scot bimetalul. @geomar, materialele au costat asa:1. incalzitorul - 20 lei din Obor2. pompa de aer - 15 lei din Obor3. piesa care face bule si furtunul - 7 lei din Obor4. geam de 4 mm - 6 lei de la geamgii din niste resturi. Dimensiunile aprox. 20 x 20 cm cele mari si 20 x 2,5 cm cele mici. Talpa e de 20 x 13 cm. Coltarele de sustinere au catetele de 4 cm. In dimensiunile astea intra cam 800 ml de clorura ferica.5. Bison Silicone Glass - 16 lei din Praktiker.Una dintre laturile inguste trebuie sa fie cu 0,5 cm mai scurta, pentru a lasa loc furtunului in partea de jos a cuvei. Eu am lipit in ordinea asta: in prima zi cuva si dispersorul pe mijlocul talpii; a doua zi am lipit cuva pe talpa si coltarele pe laterale; am umplut bine cu silicon spatiul ramas in jurul furtunului pe unde intra in cuva.Atentie la muchiile geamurilor, sunt foarte taioase! Rugati geamgiul sa frece cu piatra abraziva muchiile. Atentie si la unghiurile de 90 de grade, curatati surplusul de silicon si veti avea o cuva de corodare minunata si foarte practica.Spor la treaba! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum