Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

unde am gresit?

Vizitator danut_ab

Postări Recomandate

Vizitator danut_ab

am realizat o schema de soft start/stop (extrem de simpla) dar pentru ca sunt incepator nu functioneaza bine sigur am gresit ceva.am folosit urmatoarele piese:releu : KACO RY 20 200 L1 bobina 24 v dc 450 ohm(masurata cu aparatul de masura) contactul 10a 250v puntea:SKB B40 C 1400C1 0,33uF MKPC2,C3 470uF 40Vsi cele trei rezistente de 220 ohm si 470 kohm,pe bobina releului am 9,5v,iar pe K2 am 220v fara sa cupleze releulintrebarea mea este:ce trebuie modificat pentru a cupla releul cu o mica intarziere,1-2 secunde?daca inseriez o rezistenta cu bobina releului pentru a ajunga la valoarea de 1200ohm realizez ceva in conditiile in care bobina este alimentata cu 9,5v acum cat am dupa punte?atasez schema montajului

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• zal

1

• vio2007

1

• remus68

1

Top autori în acest subiect

Monteaza in locul releului un rezistor de 1200 ohmi si vezi ce tensiune ai .Daca tensiunea ajunge in jurul valorii de 24V ,problema este releul care are rezistenta bobinei de 3 ori mai mica decat originalul dat ( in schema se foloseste un releu de curent mic= 20mA).Daca ai folosit piese noi ,verificate ,presupun ca sursa care alimenteaza releul nu poate debita curentul cerut de bobina releului tau si scade tensiunea la 9,5V.Timpul de intarziere este dat de valoarea C2 si C3 in paralel cu bobina releului.

Link spre comentariu