cristian_cbg Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 Incearca asta Link spre comentariu
XAN77 Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 ideea e ca eu vreau sa fac ceva in regie proprie, lucrez acum la softul pentru microcontroler, afisare pe grafic de nokia3310, deocamdata am implementat doar masurarea tensiunii de pe baterie, pe langa seturile de caractere si rutine de afisare a numerelor de pana la 3 cifre, acum urmeaza sonda de la rezervor. Deci, are cineva idee ce voi gasi pe acel fir ce duce in ceasuri, ca nu vreau, inca, sa ma apuc de desfacut bordul. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 la mine la oldshit sonda litrometrica are 3 fireunul merge la masa caroseriei printr-un surubunul(cel de bec),merge la becul din bord,si are pe el minus cand rezervorul este golal treilea este de pe rezistenta aia bobinata ,si vine tot cu minus,dar cand rezervorul este plin rezistenta este minima(2-3ihmi),si cand rezervorul este gol rezistenta e maxima,si parca sa zic are valoarea de vreo 230ohmiin concluzie pe fir gasesti minus Link spre comentariu
XAN77 Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 deci rezistenta respectiva are o borna la masa si una duce la ceasuri. Ceasul din bord cum o functiona! ceasul o avea o borna la plus si cealalta la masa prin rezistenta sondei !!!...Atunci, prin ce metoda ma sfatuiti sa adaptez acea rezistenta pusa la masa, la microcontroler ! Sa o pun parte dintr-un divizor rezistiv si sa obtin astfel o tensiune reglabila? Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 cum sa faceti asta nu ma pricep,eu v-am spus doar cum e la oltcit,si tind sa cred ca la majoritatea masinilor este ceva asemanator,stiu pe cineva care a incercat sonda de oltcit la un bord electronic de logan,si litrometrul functiona perfect(cel de pe displayul din bord adica...) Link spre comentariu
Siconi Postat Mai 3, 2010 Partajează Postat Mai 3, 2010 deci rezistenta respectiva are o borna la masa si una duce la ceasuri. Ceasul din bord cum o functiona! ceasul o avea o borna la plus si cealalta la masa prin rezistenta sondei !!!...Atunci, prin ce metoda ma sfatuiti sa adaptez acea rezistenta pusa la masa, la microcontroler ! Sa o pun parte dintr-un divizor rezistiv si sa obtin astfel o tensiune reglabila?Hai sa iti explic: deci, sonda aia nenorocita este de fapt un potentiometru, daca pana acuma nu a fost clar acest aspect. Acest potentiometru are un capat conectat la masa/caroserie si unul e liber (in aer). Firul care duce "informatia" la bord duce de fapt o valoare variabila fata de masa, culeasa de pe cursor. Deci, daca masori intre masa si acel fir ai mereu o rezistenta (mai mare sau mai mica, in functie de pozitia cursorului data de plutitorul care este mereu la suprafata lichidului, indifferent de nivel, deci variaza cu nivelul).Ceasul indicator din bord are si el 3 borne: PLUS, MINUS (sau masa) si SEMNAL.Primele doua alimenteaza o bobina de referinta in acel ceas, iar firul de SEMNAL (care de fapt vine de la rezervor cu acea valoare variabila) alimenteaza o a doua bobina de excitatie (care are un capat legat tot la PLUS). Astfel lucreaza ceasul din bord.Tu poti folosi sonda exact asa cum e ea, iar pe intrarea microcontrolerului citesti o valoare rezistiva intre "atat" si "atat", corespunzatoare pentru nivel maxim si, respectiv, minim. Ce se situeaza intre aceste valori cap de scala se calculeaza conform cu volumul maxim admis in rezervor. Dupa ce faci calculele in program, rezulta LITRI.Cred ca am scris destul. Pentru alte detalii pe teme de ceasuri de bord auto va stau la dispozitie oricand.Stima si spor la treaba! Link spre comentariu
XAN77 Postat Mai 3, 2010 Partajează Postat Mai 3, 2010 microcontrolerul nu citeste rezistente, deci, am 2 variante zic eu :1. pun firul ce vine de la sonda la plus printr-o rezistenta fixa formand un divizor rezistiv si de la punctul dintre ele citesc cu convertorul analog digital al microcontrolerului o tensiune ce va fi influentata doar de rezistenta sondei, fiind singura ce-si schimba valoarea.2. pun firul ce vine de la sonda printr-un condensator la plus, iar pinul microcontrolerului vine intre rezistenta sondei si condensator, se va masura timpul de descarcare/incarcare al condensatorului care este functie de valoarea rezistentei. Compilatoarele C, Basic etc au comenzi speciale pentru aceasta functie, adica pentru citit pozitie de potentiometru.Acum ramane sa ma decid care ar fi mai indicata ca metoda. Eu as opta pe prima, intrucat in soft mai folosesc AD pentru citit tensiunea bateriei deci m-as folosi de acea rutina si as consuma mai putina memorie, plus ca mi se pare mie mai usor, condensatoarele nefiind piese fiabile si stabile in timp.Sti ceva date despre senzorul de viteza care la dacia supernova este dispus pe cablul de kilometraj, adica ce semnal da? Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 3, 2010 Partajează Postat Mai 3, 2010 Ar trebui sa dea impulsuri Link spre comentariu
Siconi Postat Mai 4, 2010 Partajează Postat Mai 4, 2010 Cea mai buna varianta e cea cu pull-up, adica cea cu rezistenta la PLUS. Astfel poti folosi ADC-ul cum ai zis si tu si vei "citi" o tensiune variabila. Ma bucur ca te-ai prins de chestie; eram curios daca o sa-ti dai seama.In ceea ce priveste senzorul de viteza de la DSN da impulsuri dar nu stiu exact cate impulsuri/rot: 2 sau 5? Aici nu mai retin exact. Oricum, tu poti modifica foarte usor acest coeficient in soft. Link spre comentariu
tilix_boss2008 Postat Mai 14, 2010 Partajează Postat Mai 14, 2010 Daca cei cu DSN au uce ca la somnolenza, pot pune bord de logan....eu va zic ce scrie pe tabloul meu de solenza: constanta vitezometrului k=625rot/km. Link spre comentariu
Siconi Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 Aia inseamna ca la 625 de rotatii poti spune ca ai parcurs 1 km de drum. Dar cate impulsuri/rotatie ai la vitezometru?! Aici e cheia. Restul e matematica simpla. Cred ca trebuie desfacut un senzor DSN si vazut ce si cum sau alimentat si numarat la iesirea lui pentru 360*. eu as merge pe varianta unui senzor manufacturat acasa, fiabil si usor de intretinut/fara intretinere: senzor inductiv sau magnetic. Oricum, ai deja numarul de rotatii/km, asa ca la 1 rotatie poti pune cate impulsuri vrei (un numar mai mare de impulsuri/rotatie va insemna o rezolutie mai mare, deci o variatie sensibila). Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Mai 24, 2010 Partajează Postat Mai 24, 2010 6 sau 9 impulsuri parca are senzorul de solnita Link spre comentariu
Vizitator masster Postat Mai 24, 2010 Partajează Postat Mai 24, 2010 @XAN77ai mai progresat cu litrometrul ?o sa incerc si eu o varianta care permite introducerea si memorarea a 10 valori in litri si interpolarea intre aceste valori deoarece sectiunea rezervorului nu descreste liniar cand se consuma benzina. Link spre comentariu
crispus Postat Mai 28, 2010 Partajează Postat Mai 28, 2010 @XAN77ai mai progresat cu litrometrul ?o sa incerc si eu o varianta care permite introducerea si memorarea a 10 valori in litri si interpolarea intre aceste valori deoarece sectiunea rezervorului nu descreste liniar cand se consuma benzina.Ceva de genul vreau sa fac si eu, insa am cumparat un senzor de presiune MPX5050DB, diferential pe care il folosesc si in alte aplicatii.Am vazut recent un computer embedded, cu windows 7/xp pe el, de dimensiuni foarte mici 10 / 7cm pe care as vrea sa-l adaptez pentru o motocicleta. A cumparat cineva asa ceva?N-as scapa de microcontroler, dar macar partea de interfata cu utilizatorul as putea-o face intr-un limbaj managed (.Net), pe langa capacitatea de calcul a procesorului si perifericile disponibile . Link spre comentariu
Vizitator uly Postat Octombrie 25, 2010 Partajează Postat Octombrie 25, 2010 Frumos siteul, insa eu nu mi-am dat seama pana la urma ce mi-ar trebui pentru un montaj complet....Bine, sa lasam asta deoparte si, fiind pasionati, sa ne facem noi singuri.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum