iulicuta2000 Postat Iunie 13, 2009 Partajează Postat Iunie 13, 2009 pai si daca vezi consumul de curent cu ce te incalzeste?mai bine faci un voltmetru sa vezi in volti ce incarcare ai,sau un ampermetru inseriat cu alternatorul ca sa vezi cat/daca baga bine alternatorul...evident ca merge facut si cu optocuploralta chestie care mi-a trasnit in minte,senzorii hall se gasesc de cumparat(si nu-s asa scumpi)iei una bucata vitezometru(de dacie,oltcit etc...) si doar bagi cablul in el,si pui senzorul in dreptul magnetului care se roteste in mecanismul vitezometrului...si ala ti-e senzorul ;) Link spre comentariu
Siconi Postat Iunie 13, 2009 Partajează Postat Iunie 13, 2009 Vezi ca Ah de pe baterie nu e acelasi lucru cu Amperii de care dispui pe masina. Daca, de ex. am alternator de 80A si baterie de 66Ah, puterea mea maxima instalata (cu motorul pornit, evident) este de 80Ax13,8V=1104W adica 1.1kW. Chiar daca bateria e mai mica, alternatorul va suplini cu succes consumul instantaneu de curent. Cu motorul oprit, consumul maxim scade simtitor. Eu zic sa calculezi suntul dupa puterea alternatorului sau faci un maxim de 70-80A, chiar daca nu ii ai pe toti astia ci doar 55 sa zicem. Dar capul de scala va fi 80A, indiferent de cat consumi (in ideea ca limita maxima este sub aceasta valoare). Link spre comentariu
soulraven Postat Iunie 13, 2009 Partajează Postat Iunie 13, 2009 niste scheme pentru asa ceva am gasit, dar nu prea stiu cum sa il calculez si cum sa il adaptezla pic-uri, gasisem la un moment dat niste scheme, dar nu mai dau de ele Link spre comentariu
tilix_boss2008 Postat Iunie 14, 2009 Partajează Postat Iunie 14, 2009 ma tot gandesc ca inca nu am inceput sa fac cablajul final, sa implementez in minicomputerul meu si un ampermetru, ca sa masor curentul consumat, problema este ca nu stiu cum si cam ce rezistenta de shunt sa folosesc. si mai ales de ce putere, pe masina avand ex: 55A bateria, undeva pe la 650WDar pentru ce iti trebuie ampermetru? Poti sa vezi tensiunea de incarcare. Iti faciun releu de incarcare electronic, pe care il setezi la 14.3v. Si atunci, poti face un fel de alarma, pe becul de atentie in caz ca scade tensiunea.PS:Am gasit cum sa comand in asm un lcd de 3310, dar cum "scriu" pe lcd.Am gasit asta: movlw 6 ;Ymovwf Cnt01movlw 84 ;Xmovwf Cnt00Din ce am inteles, cnt selecteaza axele. Link spre comentariu
Siconi Postat Iunie 14, 2009 Partajează Postat Iunie 14, 2009 Daca tot faci un releu electronic cu monitorizare, de ce sa pui doar o alarmare pe becul martor din bord cand poti sa si corectezi scaderea prin marirea excitatiei?! Becul sa ramana doar ca avertizare si memorare defect. E o parere... zic si eu. Nici eu nu vad rolul unui ampermetru pe bord. Nu vad cu ce m-ar ajua in timpul condusului. Dar e un experiment frumos si merge ca hobby sau relaxare. Link spre comentariu
soulraven Postat Septembrie 26, 2009 Partajează Postat Septembrie 26, 2009 revin cu ceva noutati, am facut azi rost de un senzor de viteaza de venea pus pe taxiuri, modelul de se pune in spatele ceasurilor. este cu 3 tranzistoare si cateva piese, am sa incerc maine sa scot schema, dar pare un integrator de impulsuri.acum problema este alta, aveti idee cam cate impulsuri(frecventa) am pentru 1metru parcus de masina? Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Septembrie 26, 2009 Partajează Postat Septembrie 26, 2009 cred ca numarul de impulsuri depinde de mecanismul care transforma miscarea pe 1metru lungime in x rotatii,si de senzor care fie da un impuls pentru o rotatie completa,sau un numar de impulsuri in functie de viteza cu care se face o rotatie,sau numarul de rotatii...zic si eu,nu stiu cum functioneaza draciile astea Link spre comentariu
Siconi Postat Septembrie 29, 2009 Partajează Postat Septembrie 29, 2009 La Dacia cu cablu de kilometraj (si, evident, de viteza pe ora) toate sunt calculate sa masoare 1m la 1 rotatie a cablului ce iese din cutie si intra in ceasul de bord. Deci: 1rot = 1m. Pana aici e totul clar. Traductorul de rotatii, in cea mai mare majoritate a cazurilor, ofera un numar de impulsuri / rotatie!!! Deci, va trebui sa alimentezi senzorul, sa faci un semn pe una din cele 2 mufari si sa invarti cu mana de el, iar pe iesire pui un aparat de masura si numeri de cate ori ti-a dat un semnal (in general e o tensiune, fie tensiunea de alimentare, fie un 1 logic de vreo 5 volti). Astfel vei sti cate impulsuri ai per rotatie. Daca cumva ai un numarator prin preajma, face el treaba asta in locul multimetrului si a ochiului tau. Daca tot zici ca ai desfacut traductorul, in ce fel face captarea informatiei? Din cate inteleg eu, acolo ai spus ca se afla ceva tranzistori... eu ma tem sa nu fie senzori hall si sa simta o zona magnetizata din jurul axului respectiv, iar alternanta N-S sa dea informatie de 1 sau 0 logic. Oricum ar fi, poti masura impulsurile la iesire cum ti-am zis mai sus. Bafta! Link spre comentariu
soulraven Postat Septembrie 29, 2009 Partajează Postat Septembrie 29, 2009 da, daca vorbim de senzorul de taxi, cel care vine prins cu un surub de ceasurile din bord, are in componenta o bobina care la randul ei este legata la un integrator de impulsuri, iar la iesire scoate semnal TTL.stiam ca pe bord este 1rot/metru, dar mai stiam si ca in bord datorita maganetlui de acolo ar fii vorba de 3impulsuri/metru, aici nu stiu eu exactce intrebari mai am eu, este cum faceau aparatele de taxi aveau proecizie mare, eu cu pic, nu am reusit sa scot sub 10hz pecizie, asta ar insemna ca mi-ar indica abia de la 10m incolo.in concluzie....am 1rot/metru?si daca da cum obtin precizia sub 10hz.daca am 3impulsuri/rotatie cum calculez?cum obtineau precizie aparatele de taxi? Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Septembrie 29, 2009 Partajează Postat Septembrie 29, 2009 uite o sa incerc la oltcitul meu ,ca are cablul de vitezometru din doua bucati,si-l pot "rupe" de sub capotail desfac si imping masina 1m si vad cate rotatii face ;) Link spre comentariu
Siconi Postat Octombrie 1, 2009 Partajează Postat Octombrie 1, 2009 Vezi ca nu e concludenta treaba cu Olcitul care e copie dupa Citroen Visa iar Dacia dupa Renault12. Sunt 2 constructori diferiti. Ce te face sa crezi ca la ambele ar fi aceeasi etalonare sau acelasi raport pentru ceasul de viteza?! Eu nu as miza pe asta, ci as incerca sa descopar CUM reuseau sa faca o asa precizie din cele 3 impulsuri, asta daca aceste date sunt reale si nu doar presupuse. Link spre comentariu
criss Postat Decembrie 27, 2009 Partajează Postat Decembrie 27, 2009 De ce nu achizitionati un senzor de viteza de pe opel?la dezmembrari se gaseste cu kg, pe motoarele cu injectie.Acest senzor este un senzor magnetic(nu cel cu bobina) ci un senzor hall(am lucrat mult cu senzorii hall si sunt net superiori celor bobinati!).Va dau cateva modele si tipuri de motorizari la care gasiti acest senzor:La aceste modele senzorii sunt situati pe cutia de viteza chiar unde intra cablul KM(mai usor ar putea fi adapta).vss.jpg[/attachment]C16NZC18NZC20NEDupa ce ati adaptat acest senzor se poate trece la numararea impulsurilor. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Decembrie 27, 2009 Partajează Postat Decembrie 27, 2009 am auzit ca ar merge senzorul de pe cutia de logan,si chiar si de pe solentzacei de kadet sunt ca cei de cielo nu? Link spre comentariu
criss Postat Decembrie 27, 2009 Partajează Postat Decembrie 27, 2009 de aceea am recomandat de opel kadett E, vectra A sau astra F deoarece sunt masini vechi si la dezmembrari se gasesc cu kg!de la o dacie noua poate fi scumpa!ex. un ceas KM de astra F vectra A ii in jur de 150Ron(depinde de unde il cumperi), dar ii mai greu de adaptat, dar cel de Kadett E ar trebui sa fie mai ieftin si mai usor de conectat(ai putea achizitiona tot cu ansamblul de rotita ce intra in cutia de viteze ).referitor la cielo teoretic ar trebui sa fie la fel, adica am vazut motor 1.6 de cielo si era ca si Kadettul E al meu din 88. Link spre comentariu
XAN77 Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 ma intereseaza sa fac un litrometru (indicator nivel rezervor) tot pe baza de microcontroler. E vorba de o dacie supernova. Am inteles ca sonda din rezervor e o rezistenta variabila de 280 ohm PLIN si 10 ohm GOL, dar nu stiu amanunte, cum e legata acea sonda, ce vine pe firul de la ceasurile din bord (ca vine un singur fir din cate am inteles). Asta inseamna ca celalt capat al rezistentei e legat undeva la masa/plus! sau la acel fir de la ceasuri vine deja o tensiune variabila cu nivelul! A mai facut cineva asa ceva? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum