Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Minicomputer pentru automobile


Filipone

Postări Recomandate

La un senzor capacitiv, la care se schimba capacitatea "condensatorului" prin prezenta apei intr-o cantitate minima. Poti face inca o treaba: in fuctie de cantitatea de apa percepute de senzor, poti avea un semnal analogic cu care sa controlezi viteza stergatoarelor sau durata pauzelor. Am mai zis, asta si in functie de viteza de deplasare (cu cat e mai mare viteza, cu atat se misca mai des stergatoarele iar cu cat apa e mai multa, se mareste viteza de lucru a lamelelor). E o teorie. Daca ai nervi, poti experiementa. eu ma gandisem de mult la asta. Iti dau ideea. Desigur, poate suferi modificari si/sau imbunatatiri.La fel cred ca s-ar putea si un senzor inductiv, la care prezenta apei sa ii modifice inductanta, dar din nou caroseria are un rol negativ. Cel pacacitiv mi se pare cel mai realizabil. Apropo, se poate si optic si nu e neaparat sa il montezi in interior sub parbriz (e cheastia cu reflexia unei radiatii IR prin geamul parbrizului, iar la prezenta unui strop pe sectiunea respectiva se schimba transparenta sticlei si se detecteaza prezenta apei. Mai apare si factorul mizerie de pe drumuri, dar care nu ajuta la schimbarea difractiei luminii fiindca nu e o prisma sau lentila precum picatura de apa) Decipoti "construi" unul optic fara sa il montezi in interior. Mai este loc de idei la tema asta.

Link spre comentariu

da, dar asta insemna sa determin si viteaza.....de unde te-ai gandit sa iei semnal?eu ma gandeam undeva prin apropierea planetarelor....un magnet pe planetara si apoi un senzor pus prin zona....dar trebe calculat si vazut exact

Link spre comentariu

Pai merge perfect un senzor inductiv (se alimenteaza intre 10-30Vdc) si se poate pune un disc pe planetara cat mai aproape de cutie (datorita miscarii axiale si radiale a planetarelor). Pe disc pui 5 suruburi echidistant la care capul sa fie suficient de inalt (de ex., suruburile cu cap inbus [hexagon interior] au cca 5-6mm inaltime) si suficient de lat ca sa anuleze jocul planetarelor in zona aia. Am zis langa cutie ca acolo jocul e minim. Senzorul sa fie de sensibilitate 2mm si gata senzorul de viteza. Stii din masuratori cat parcurge roata la o roatie completa si eventual adaugi o marja mica sa acopere erorile (se calculeaza in soft... incercari pana iese). Apoi totul tine de programator.Ce zici?

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Se mai aude ceva despre acest proiect?Ca semnal pentru viteza, mai bine dezmembram ceasul si punem acolo senzoru. Sau am putea folosi cablu de la o super nova.

Link spre comentariu

La varianta cu cablul de DSN ma gandisem si eu, dar nu stiu exact daca se pupa cu prinderea pe bord sau la cutie. Daca vad cablul in sine ma prind repede.

Link spre comentariu

Il adaptam daca nu merge. Ca la asta merge "las-o mah ca merge asa" ca nu e ceva important. Sau ce ar fi daca am adapta senzorul la cablul de berlina?

Link spre comentariu

Pe asta am sa o incerc eu, dar cand osa intru in vacanta. Problema mea mare este ca nu prea stiu sa umblu cu limbaj c. Deci ma interesa si pe mine proiectul cu un atmega. Ma gandeam ceva de genu la un atmega 88 si un lcd de nokia 3310, deoarece lcd stiu sa lucreze doar cu 3.3v, iar atmega fucntioneaza cu 2.7v-5v. Sau un atmega32 cu un driver pentru lcd.Pentru cei care ar dorisc sa faca programu, dar nu il au pe ce sa il testeze, o sa le verific eu. Am atmega88 si atmega32 si ecran lcd3310 si un lcd 2x16.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

poate ajuta cu ceva,poate nu

cielo stiu ca ar avea un senzor dinasta montat pe cutie,dar care este invartit de acelasi pinion care la o masina cu vitezometru prin cablu;senzorul costa vreo 100...100 si ceva de lei,si are 3 fire,si parca sa spun ca sunt cu 6 sau 12 impulsuri

acelasi senzor este si la opelurile mai vechi(kadett gsi cu bord full digital,si la opel senator la fel cu bordul full digital...)

eu am desfacut un astfel de senzor(cred ca hall i se spune) si in dansul are un magnet circular antrenat de un ax(ax pe care se poate lega orice sursa de miscare rotativa,adica un cablu de kilometraj) si tangent pe o fata a magnetului sta un tranzistor,nimic mai simplu

 

uite ce spune google(sper ca am voie sa postez linkul)

http://images.google.ro/images?rlz=1C1C ... =ro&tab=wi desi sunt forme diferite toate functioneaza pe acelasi principiu cred :nebun:

Link spre comentariu

ma tot gandesc ca inca nu am inceput sa fac cablajul final, sa implementez in minicomputerul meu si un ampermetru, ca sa masor curentul consumat, problema este ca nu stiu cum si cam ce rezistenta de shunt sa folosesc. si mai ales de ce putere, pe masina avand ex: 55A bateria, undeva pe la 650W

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări