Vizitator razvan87 Postat Mai 3, 2009 Partajează Postat Mai 3, 2009 Va salut.Sunt nou inscris pe forum si as avea nevoie de ajutorul vostru daca se poate, sunt inca invatacel, adica sunt student.Am la proiectul de licenta de facut un DETECTOR DE MISCARE prin ultrasunete.Am gasit cateva scheme pentru receptorul ultrasonic, iar ca emitator folosesc o telecomanda pe 40 KHz.Acum problema este ca am de realizat un comparator de faza intre semnalul emis si cel receptionat, cum eu nu am prea multe cunostinte va cer voua ajutorul.Astept sfaturile voastre. Va multumesc. Link spre comentariu
cirip Postat Mai 3, 2009 Partajează Postat Mai 3, 2009 Cred ca ceea ce trebuie sa faci este sa masori intervalul de timp dintre transmisia semnalului de explorare si receptionarea ecoului. Daca timpul este constant, atunci in mediu nu se misca nimic. Daca apar variatii de timp, atunci profilul pe care se face reflexia s-a schimbat, ceea ce inseamna ca exista miscare.Pe scurt, trebuie sa masori timpul scurs intre emisie si receptia ecoului. Daca timpul este variabil, atunci se misca ceva pe-acolo.Cirip Link spre comentariu