Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Traseu electronic auto


Vizitator Martzianu2

Postări Recomandate

ahadeci daca la o masina care are alternator de 50A ii pun unul de 100A,fara sa modific raportul fuliilor,voi putea obtine o putere mai mare la relanti (1000rpm),cu conditia sa pot mentine turatia stabila?Dar la 2000rpm (unde alternatorul teoretic poate furniza puterea maxima)?si daca folosesc alternatorul de 100A in locul celui de 50,dar fara sa adaug consumatori suplimentari,creste incarcarea motorului?ms de raspunsurile prompte!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 54
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • miron1947

    12

  • Dr.L

    11

  • daniels

    11

  • Felis

    8

Top autori în acest subiect

masinile au ralantiul in jur de 750 rpm. alternatorul incepe sa incarce pe la 600 rpm, altfel nu se stinge martorul luminos din bord. raportul fuliilor este calculat inasa fel incat sa obtin cele 600 rpm fara sa conteze puterea. regulatorul are rolul de a micsora valoarea tensiunii de excitatie pe rotor atunci cand turatia motorului creste pt a nu depasi cei 14 V. daca folosesti un alternator mai mare si mentii aceasi consumatori nu se intampla nimic cu motorul pt ca regulatorul mareste sau micsoreaza excitatia pe rotor in functie de tensiunea de la bornele bateriei. daca bateria este incarcata alternatorul se poate invarti si in gol

Link spre comentariu

deci mai toate masinile au aceelasi raport al fuliilor?oricum,alternatorul se invarte mai repede decat motorul,in exemplele mele m-am referit la turatia motoruluipartea cu regulatorul si rolul lui o stiuai cumva idee cat % din puterea nominala poate livra un alternator cand masina e la relati?ms de raspunsuri!

Link spre comentariu

Pana la urma tot nu-s lamurit daca pot pune un alternator mai mare(de la 50 la 80-100A) fara sa modific raportul fuliilor :jytuiyu

Trebuie sa pastrezi raportul fuliilor ce exista pe autovehicolul pe care il montezi in rest vei avea doar avantaje prin montarea de ex a unui alternator de opel(cadet,omega,vectra)pe dacie chiar daca sunt versiunea fara clima(minimum de amperi este de 70A la opel)Vei avea o tensiune mult mai stabila si fara paraziti regulatorul este mult mai fiabil,alternatorul este mai robust si va avea suficienta putere de debitat pentru tot ce-ti trece prin cap sa montezi pe autovehicol(ei nici chiar asa nu chiar tot )
Link spre comentariu

pe alternator poti monta o fulie mai mica, astfel vei avea un cuplu rezistent mai mic si alternatorul va avea o turatie mai mare la o turatie mai mica a motorului. stiu ca posesorii de dacia schimbau fulia cu una de pe oltcit pt ca era mai mica in diametru.

Link spre comentariu

Adica regulatorul,respectiv,excitatia este alimentata prin becul martor,nu prin cele 3 diode?

In faza de pornire excitatia alternatorului se realizeaza prin + trecut prin bec (becul avand rolul de balast initial) dupa pornire tensiunea redresata de diodele respective devine mai pozitiva decat cea provenita de la bec si becul se stinge intrand in functiune regulatorul. cand alternatorul incarca doar partial becul se aprinde din cauza ca tensiunea furnizata de diode devine mai negativa decat cea care vine prin bec .
Link spre comentariu

In faza de pornire excitatia alternatorului se realizeaza prin + trecut prin bec

Deci, daca se arde becul,sau nu este in soclu,adio excitatie?Nu cumva,alternatorul,incepe sa debiteze tensiune,datorita remanentei miezului rotorului?
Link spre comentariu

In faza de pornire excitatia alternatorului se realizeaza prin + trecut prin bec

Deci, daca se arde becul,sau nu este in soclu,adio excitatie?Nu cumva,alternatorul,incepe sa debiteze tensiune,datorita remanentei miezului rotorului?
Nu incepe incarcarea sub nici un motiv datorita remanentei.Becul respectiv este Obligatoriu pentru faza de initiere a incarcarii.(unele autoturisme au un led ca indicator dar acel led e pus in paralel pe o rezistenta de balast suficient de mare pentru ca,caderea de tensiune pe ea sa deschida ledul.) Am avut chiar cateva cazuri cu autovehicole la care li sa ars becul sau a fost traseul intrerupt si nu stiau ce sa le faca sa incarce.(un caz de pomina a fost un volvo diesel la care proprietarul mergea de 2 ani jumatate cu baterii incarcate in portbagaj din cauza ca nici macar nu mai avea firul ce duce la bec pe instalatie. Un "electrician"ia spus ca ala nu trebuie.)i-am demonstrat rapid ca alternatorul incepe incarcarea instantaneu cand ii aduc printr-o lampa de control + de la baterie incarcarea se mentine pana la oprirea motorului chiar daca becul este luat din circuit.(La acel volvo respectivul "electrician" pusese in serie cu regulatorul alternatorului 1 de dacie mecanic dar binenteles ca rezultatul ca eficienta a fost nul.Practic tensiunea masurata la iesire era identica cu a bateriei de acumulatori cu motorul opritP.S Atentie unele regulatoare nu incarca daca bateria este descarcata sub o anumita limita (<11,8...12,1V)lucreaza in regim de protectie in momentul respectiv,de aceea testarea si verificarea corecta a incarcarii se face cu o baterie complet incarcata.
Link spre comentariu

Nu incepe incarcarea sub nici un motiv datorita remanentei.

Atunci de ce,la un alternator de Dacie cu excitatia legata la borna +,prins in menghina si invartit,apare tensiune?
Nu vezi ca ai dat deja raspunsul (ai excitatia legata deja.Deci deja rotorul la-i magnetizat cu ajutorul acelei tensiuni.Si atunci e normal ca el sa debiteze tensiune chiar daca nu este controlata cu ajutorul unui regulator pentru a se mentine stabila in functie de orice variatie a turatiei.
Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...

Revin cu o intrebare referitoare la releul de incarcare de data asta:Am facut rost de un alternator de daewoo espero care se pare ca are releul de incarcare ars. Mai exact nu consuma nimic cand e alimentat (inclusiv becul nu se aprinde)El arata ca cel de pe pagina anterioara si pe dinauntru e smd:[attachment=0]Copy of SA400764.JPG[/attachment]Are cineva idee care ar fi problema lui? Si eventual o schema?Precizez ca puntea de diode e in regula si rezistenta rotorului e intre limitele din manual (1,3-2ohmi)

Link spre comentariu

L-am reparat,era de vina o lipitura rece la al 2-lea pin de jos (de la stanga la dreapta) L-am testat conform schemei viewtopic.php?p=393009#p393009 si merge perfect :101Atentie totusi ca la modelul asta de regulator,bobina de excitatie are un capar legat permanent la + iar celalat printr-un tranzistor la masa

Link spre comentariu

Nu vezi ca ai dat deja raspunsul (ai excitatia legata deja.Deci deja rotorul la-i magnetizat cu ajutorul acelei tensiuni.

Care? Eu m-am referit la borna + a alternatorului, fara baterie.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări