Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Traseu electronic auto


Vizitator Martzianu2

Postări Recomandate

Da,este folosit punctul de conexiune respectiv si pentru martorul din bord,dar scopul principal este alimentarea regulatorului de curent al excitatiei si implicit a acesteia,pentru a leimina inca o conexiune la baterie.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 54
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • miron1947

    12

  • Dr.L

    11

  • daniels

    11

  • Felis

    8

Top autori în acest subiect

la mine este distrusa vizibil o dioda de putere si un condensator care se afla montat in apropierea diodei are urme de topire. in cazul meu este prima schita pt ca pe regulator am bornele L I S. Regulatorul se poate verifica daca nu este montat pe alternator?

Link spre comentariu

Cu un aparat de masura,trebuie sa indetificati care este carbunele care este legat la masa si legati conform schitei.Becul,esste unul de semnalizare,el trebuie sa fie aprins,cand tensiunea aplicata din sursa este sub cca 13,5V si sa fie stins,cand aceasta depaseste 14,6V.[attachment=0]Regulator test.JPG[/attachment]P.S.Pentru conexiunea la masa,mai puteti vedea unde face(sau facea ) contact cu corpul alternatorului.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Am luat azi din targ un alternator cu scopul de a-l modifica pt a realiza un generator. L-am ales pt ca are statorul bobinat cu 2*1mm diametru. Alternatorul are partea electronica defecta, dar l-am luat pt bobinaj. Nu avea timbru sau alt element de identificare, dar dupa ce l-am desfacut pe regulator scria daewoo si probabil echipeaza tipul asta de masini. Ce ma nedumerit este faptul ca fiecare alternanta a statorului intra in puntea de diode de putere prin catodul unei diode de mica putere. Daca cunoasteti tipul de alternator va rog sa ma lamuriti ce e cu el.

Daniels alternantele din fiecare infasurare intra in puntea de diode dar mai intra si in acele diode de mica putere care au rolul de a asigura autoexcitatia prin releul regulator tot din 1 din infasurari se culege printr-o rezistenta semnalul pentru turometru pentru cele echipate cu diesel .Acel alternator e de 120A si echipeaza autoturismele cu clima.Acele diode se pot inlocui cu BA 399 sau echivalente(se utilizeaza diode rapide acolo nu cele redresoare banale cum sunt 1N4000).
Link spre comentariu

Am si eu o intrebare referitoare la modul de functionare al unui alternator,si anume:Daca vrei ca un alternator sa scoata o putere mai mare(de fapt amperaj mai mare,ca tensiunea e cea de 14v),trebuie rotit cu o turatie mai mare?Si daca se foloseste un alternator mai puternic,la o anumita turatie,se poate obtine o putere mai mare,decat daca ar fi fost folosit un alternator mai slab,la aceeasi turatie?ms

Link spre comentariu

Am si eu o intrebare referitoare la modul de functionare al unui alternator,si anume:Daca vrei ca un alternator sa scoata o putere mai mare(de fapt amperaj mai mare,ca tensiunea e cea de 14v),trebuie rotit cu o turatie mai mare?Si daca se foloseste un alternator mai puternic,la o anumita turatie,se poate obtine o putere mai mare,decat daca ar fi fost folosit un alternator mai slab,la aceeasi turatie?ms

ca sa scoti o putere mai mare nu turatia trebuie sa o cresti ci diametrul sarmei de pe infasurarile statorice.Dar exista un dar la putere mai mare si curentul cerut de rotor este mai mare si automat incarcarea motorului ca sarcina creste de aceea alternatoare puternice pot fi utilizate doar pe autovehicole puternice
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări