Vizitator Martzianu2 Postat Mai 1, 2009 Partajează Postat Mai 1, 2009 Salut, am si eu nevoie de ajutor, vreau sa fac o inventie. un generator folosind alternatorul de la masina, respectiv dacia.Care ma poate ajuta sa-mi spuna cum pot face legaturile corecte intre ALTERNATOR, releu de tensiune si baterie? Va multumesc!respectiv o schema ar fi buna...Sunt incepator! Link spre comentariu
Vizitator zake Postat Mai 1, 2009 Partajează Postat Mai 1, 2009 + baterie la +alternator si + releu- baterie la -alternator si - releu excitatie(DF) releu la excitatie alternator Link spre comentariu
Vizitator Martzianu2 Postat Mai 1, 2009 Partajează Postat Mai 1, 2009 Mersi mult, vad ca acum face scantei cand fac contactul intre baterie alternator si releu, acum, o intrebare cam stupida. Cum verific daca incarca? Fara un tensiometru Link spre comentariu
Vizitator zake Postat Mai 3, 2009 Partajează Postat Mai 3, 2009 Nu stiu cum ai verificat componentele, dar fara aparat de masura... cam greu. Totusi, pune pe bornele bateriri un bec.de 12V. Cu alternatorul oprit sau fara excitatie, becul o sa aibe o anumita intensitate, luminoasa. cu alternatorul rotit,sau cu excitatia pusa, o sa fie lumina mai intensa. Link spre comentariu
daniels Postat August 2, 2009 Partajează Postat August 2, 2009 Am luat azi din targ un alternator cu scopul de a-l modifica pt a realiza un generator. L-am ales pt ca are statorul bobinat cu 2*1mm diametru. Alternatorul are partea electronica defecta, dar l-am luat pt bobinaj. Nu avea timbru sau alt element de identificare, dar dupa ce l-am desfacut pe regulator scria daewoo si probabil echipeaza tipul asta de masini. Ce ma nedumerit este faptul ca fiecare alternanta a statorului intra in puntea de diode de putere prin catodul unei diode de mica putere. Daca cunoasteti tipul de alternator va rog sa ma lamuriti ce e cu el. Link spre comentariu
minitm Postat August 3, 2009 Partajează Postat August 3, 2009 Facem o paralela spre alternatoru de dacie (mergand pe ideea ca e acelasi principiu). La alternator ai 3 infasurari (3 bobine, 3 faze vac), pe fircare infasurareai 2 diode, care am impresia ca sunt puse "cap in cap" o dioda lasa sa treca minus iar cea lanta plus, la puntea de diode de la dacie totul e simplu, ai 3 infasurari care le lipesti pe cele 3 locase aflate pe punte, iar diodele le pui toate cu plusu inspre surubu gros, de unde deduc ca si al aternatoru tau toate diodele ar trebui sa fie indreptate intrun sens, dac le pui invers nu e o problema ca in loc de plus isi da minus nu se arde nimic, daca nu reusesti sa dai de cap o sa sun un fost coleg si el o sa-mi zica exact cum vin montate (electrician auto) Link spre comentariu
daniels Postat August 3, 2009 Partajează Postat August 3, 2009 stiu cum functioneaza o punte trifazica, eram nelamurit de ce intrarile in punte se realizau prin 3 diode de mica putere. Altfel spus, facand paralela ca la cel de la dacia, infasurarile nu sunt direct legate la punte, intre infasurari si punte sunt niste diode de mica putere care sunt legate cu catodul la infasurari si anodul la punte Link spre comentariu
miron1947 Postat August 3, 2009 Partajează Postat August 3, 2009 3 diode de mica putereDaca are regulator electronic care se monteaza pe alternator,este pentru alimentarea lui. Link spre comentariu
minitm Postat August 3, 2009 Partajează Postat August 3, 2009 nu vad de ce are nevoie de diode pe excitatie ? Link spre comentariu
miron1947 Postat August 3, 2009 Partajează Postat August 3, 2009 [attachment=0]Charging_AlternatorCircuit.gif[/attachment] Link spre comentariu
minitm Postat August 4, 2009 Partajează Postat August 4, 2009 hm alea sunt puse acolo pentru a verifica curentu scos de alternator, si eventual auto reglaj (paraca un alternator daca ii cresi tensiunea pe exitatie pote sa iti scoata pan al 100 v trifazic alternativ, parca ). Orcum spunem exact ce vrei si o sa intreb pe cineva care stie exact fiecare componenta ce folos are si daca se poate inlocui s-au nu Link spre comentariu
miron1947 Postat August 4, 2009 Partajează Postat August 4, 2009 alea sunt puse acolo pentru a verifica curentu scos de alternatorParca nu. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 6, 2009 Partajează Postat August 6, 2009 Adica regulatorul,respectiv,excitatia este alimentata prin becul martor,nu prin cele 3 diode? Link spre comentariu
Dr.L Postat August 6, 2009 Partajează Postat August 6, 2009 diodele indeplinesc ambele functii:alimenteaza regulatorul si tin becul stins cand merge alternatorul Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum