Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Traseu electronic auto


Vizitator Martzianu2

Postări Recomandate

Vizitator Martzianu2

Salut, am si eu nevoie de ajutor, vreau sa fac o inventie. un generator folosind alternatorul de la masina, respectiv dacia.Care ma poate ajuta sa-mi spuna cum pot face legaturile corecte intre ALTERNATOR, releu de tensiune si baterie? Va multumesc!respectiv o schema ar fi buna...Sunt incepator!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 54
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • miron1947

    12

  • Dr.L

    11

  • daniels

    11

  • Felis

    8

Top autori în acest subiect

Vizitator Martzianu2

Mersi mult, vad ca acum face scantei cand fac contactul intre baterie alternator si releu, acum, o intrebare cam stupida. Cum verific daca incarca? Fara un tensiometru

Link spre comentariu
Vizitator zake

Nu stiu cum ai verificat componentele, dar fara aparat de masura... cam greu. Totusi, pune pe bornele bateriri un bec.de 12V. Cu alternatorul oprit sau fara excitatie, becul o sa aibe o anumita intensitate, luminoasa. cu alternatorul rotit,sau cu excitatia pusa, o sa fie lumina mai intensa.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Am luat azi din targ un alternator cu scopul de a-l modifica pt a realiza un generator. L-am ales pt ca are statorul bobinat cu 2*1mm diametru. Alternatorul are partea electronica defecta, dar l-am luat pt bobinaj. Nu avea timbru sau alt element de identificare, dar dupa ce l-am desfacut pe regulator scria daewoo si probabil echipeaza tipul asta de masini. Ce ma nedumerit este faptul ca fiecare alternanta a statorului intra in puntea de diode de putere prin catodul unei diode de mica putere. Daca cunoasteti tipul de alternator va rog sa ma lamuriti ce e cu el.

Link spre comentariu

Facem o paralela spre alternatoru de dacie (mergand pe ideea ca e acelasi principiu). La alternator ai 3 infasurari (3 bobine, 3 faze vac), pe fircare infasurareai 2 diode, care am impresia ca sunt puse "cap in cap" o dioda lasa sa treca minus iar cea lanta plus, la puntea de diode de la dacie totul e simplu, ai 3 infasurari care le lipesti pe cele 3 locase aflate pe punte, iar diodele le pui toate cu plusu inspre surubu gros, de unde deduc ca si al aternatoru tau toate diodele ar trebui sa fie indreptate intrun sens, dac le pui invers nu e o problema ca in loc de plus isi da minus nu se arde nimic, daca nu reusesti sa dai de cap o sa sun un fost coleg si el o sa-mi zica exact cum vin montate (electrician auto)

Link spre comentariu

stiu cum functioneaza o punte trifazica, eram nelamurit de ce intrarile in punte se realizau prin 3 diode de mica putere. Altfel spus, facand paralela ca la cel de la dacia, infasurarile nu sunt direct legate la punte, intre infasurari si punte sunt niste diode de mica putere care sunt legate cu catodul la infasurari si anodul la punte

Link spre comentariu

hm alea sunt puse acolo pentru a verifica curentu scos de alternator, si eventual auto reglaj (paraca un alternator daca ii cresi tensiunea pe exitatie pote sa iti scoata pan al 100 v trifazic alternativ, parca ). Orcum spunem exact ce vrei si o sa intreb pe cineva care stie exact fiecare componenta ce folos are si daca se poate inlocui s-au nu :freaza:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări